Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

Bij deze stel ik mij maar even voor. Jim, wonende te Heist-Op-Den-Berg en de nonkel van een ander forumlid,die met zijn "legerjeep" kleurachtige exige S uit Keerbergen. Al decennia lang liefhebber van Porsches en meerdere -de tel kwijt geraakt- al gehad. Momenteel rond rijdende met een porsche panamera en een mercedes CLA shooting break (wagen van de vrouw des huizes). Begin dit jaar een lotus esprit turbo SE 1990 gekocht en wat mee rond gereden. Maar teveel schoonheidsfoutjes en voor een pietje-precies is zoiets rampzalig. Dus verkocht maar nu weer op zoek naar een esprit. Want de jacht is soms zoveel plezanter dan het bezit. Even naar Ferrari en Lamborghini gekeken maar ten eerste die prijzen zijn te gek aan het worden en ten tweede blijkbaar nog meer prullen aan dan bij een lotus (als dit nog kan zeggen ze mij dan).

Nu heb ik er enkele op het oog :

De eerste staat op autoscout en is een rode esprit V8. Dikke prijs (68000 euro) en maar 4000 km (?). Dan denk ik direct aan constant stil gestaan en wat dan met rubbers ed. Ook de BIV slaagt waarschijnlijk wel zwaar door. Precies ook moeilijk om een afspraak te bekomen om de wagen eens te gaan bekijken. Dus een slecht gevoel bij en misschien beter handen af houden?

De tweede is een esprit GT3 uit een privécollectie. Mooie wagen en met een volledige onderhoudshistoriek van lotus zelf bij. Een 2.0 dus qua BIV en verkeersbelasting zeker doenbaar (dacht BIV 233 euro en VB 410 euro). Enkel dat ik dan weer de verhalen hoor dat die motoren te fragiel zijn en er constant dure herstellingen nodig zijn? Dus daar heb ik dan ook weer mijn twijfels over. Maar blijft momenteel wel de grootste kanshebber (als hebbeding zeker tof en waardevast volgens mij).

De derde is terug een esprit turbo SE. Eerste eigenaar en in showroomstaat. Amper 39000 km met eveneens volledige historiek bij. Maar de wagen staat eigenlijk niet te koop maar mits een goed bod mag die wel weg. En 50.000 euro vond hij dus geen goed bod (slik). Dus de derde optie is een hele dure optie en dus te duur volgens mij.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door X-ian »

Welkom. :)
Succes met de jacht. Er zijn hier op het forum een aantal eigenaars van Esprits en die zullen graag hun ervaringen delen.

Tip: ook de zoekfunctie op het forum onthult veel . ;)
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Ik ken de wagens niet, maar als ik het zo lees vind ik de prijzen van die V8 en SE gestoord. Wat vraagt men voor de GT3 (heeft toch mijn voorkeur)?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

PS: Kom je zondagmorgen niet tot bij FKM, start van de Lotus Diamond Tour?
Jimbo
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:16
Auto: Lotus Esprit Turbo SE

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Jimbo »

GT3 staat momenteel op 41250 euro.
http://www.nic-sportwagen.de/car/lotus-esprit-gt3/
Maandag vlieg ik waarschijnlijk tot ginder. De wagen staat tot dan gereserveerd.

Zondag FKM? Ik heb wel geen lotus meer en als vreemde muis met een Duits geval af komen? Eens bij mijn neef "de legervriend" vragen of hij met zijn exige rijdt en dan misschien eens komen kijken ;)

@ Blue Darkness : ik had een paar maanden geleden nog even met jou een het e-mailen geweest. Voor die BBS velgen voor op een SE. Maar die wagen is dus nu weg.

Die V8 is bloedmooi maar die prijs is inderdaad gestoord. In mijn ogen minstens 18000 euro teveel. En ik vrees niet over te discussiëren. Die SE is ook veel te duur maar dat is gewoon omdat hij die niet wil weg doen (is een man van ik schat 70 jaar die deze al meer dan 20 jaar heeft).
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Ziet er goed uit!
Wel ook niet echt een 'koopje', maar prijzen zijn duidelijk echt stijgende...

Die velgen zijn ook niet meer te koop... :-)
Bijlagen
002b.jpg
002b.jpg (373.23 KiB) 6888 keer bekeken
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Zondag Lotus Diamond Tour :
viewtopic.php?f=17&t=7024
Vertrek bij FKM
Komen wel een paar Esprits af denk ik
;)
Gebruikersavatar
Milton1
Berichten: 163
Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
Auto: Exige V6

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Milton1 »

En wat is dat hier allemaal met "legerjeep" etc... het is wel "Military Grey" he ;-)

Die GT3 is een schitterende wagen. OZ Futura, correct?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Blue Darkness »

Heeft idd de OZ Futura's van de S4S er op staan, véél mooier dan de originele S4/GT3 velgen.
Ik heb ook nog zo'n setje liggen voor mijn GT3, maar moeten eens een keertje opgeknapt worden.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Even voorstellen, ex-esprit eigenaar en op zoek ...

Bericht door Erwin »

Jimbo schreef:GT3 staat momenteel op 41250 euro.
http://www.nic-sportwagen.de/car/lotus-esprit-gt3/
Maandag vlieg ik waarschijnlijk tot ginder. De wagen staat tot dan gereserveerd.

Zondag FKM? Ik heb wel geen lotus meer en als vreemde muis met een Duits geval af komen? Eens bij mijn neef "de legervriend" vragen of hij met zijn exige rijdt en dan misschien eens komen kijken ;)

@ Blue Darkness : ik had een paar maanden geleden nog even met jou een het e-mailen geweest. Voor die BBS velgen voor op een SE. Maar die wagen is dus nu weg.

Die V8 is bloedmooi maar die prijs is inderdaad gestoord. In mijn ogen minstens 18000 euro teveel. En ik vrees niet over te discussiëren. Die SE is ook veel te duur maar dat is gewoon omdat hij die niet wil weg doen (is een man van ik schat 70 jaar die deze al meer dan 20 jaar heeft).
Heel mooie GT3!
Juiste zetels, juist dashboard, ... enkel het stuur is fout ;)
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Plaats reactie