De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door HiRez »

Ik kan me dat voorstellen om 'Stekki's wagen' te zien rijden met een nieuwe bestuurder een apart gevoel kan geven maar wees gerust ik ben al heel lang een Lotus fan.

En ben eigenlijk al sinds het uitkomen van de Lotus Elise S1 aan het sparen om er ooit een aan te schaffen. Je weet hoe het gaat en je legt de lat steeds hoger qua wensen en fantasy budget. Nu is de tijd eindelijk gekomen....

De wagen voldoet precies aan wat ik wilde:
- 2006 model (dus facelift)
- Magnetic Blue (we hebben wat met blauwe wagens)
- Liefst iets meer PK dan de standaard NA motoren
De wagen voldoet dus aan al mijn eisen :-)

Morgen een belangrijke dag.... keuring bij de RDW (rijksdienst voor werkverkeer) die de toelating van de auto bepalen en daarna akkoord geven aan de belastingdienst om de BPM bij mij in rekening te brengen. Daarna krijgt ik mijn definitieve platen en mogen we echt aan de slag.

Ik heb al wat rondgeneusd op het forum en ik ga zeker deelnemen aan een aantal toerritten. De EndofSummer Tour klinkt interessant.

Zoals Frédéric van FKM al zei... die Stekki zien we over een paar jaar weer terug ;-)
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Rubke
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2013, 16:28
Auto: S2 111S

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door Rubke »

Goed om te zien dat ze bij jou terecht is gekomen. Ik heb het gevoel dat ze een goede nieuwe eigenaar heeft gevonden.

Je hebt vandaag vast al veel kilometers gemaakt met dit mooie weer :D

Geniet ervan..... en mocht je weer in het zuiden van het land zijn kom maar een gezellig tourtje maken in de omgeving van Aken
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door HiRez »

M'n vriendin heeft vandaag de auto naar de RDW keuring gereden. Na 1 uur wachten in 5 minuten goed gekeurd. Chassisnummer op diverse plaatsen gecheckt en papieren gekregen.
Nu nog wachten op BPM factuur en akkoord om kentekenplaten te laten maken.
Gaat zeker nog een week duren voordat we echt mogen rijden....
Maar was leuke kennismaking in Zuid Limburg.... zeker voor herhaling vatbaar!
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door Coen »

In Elsloo laten keuren dus? ;)

Ze kijken niet eens naar de motor of er wat aan gedaan is of niet, dit in tegenstelling tot België waar het mogelijk een heel probleem had opgeleverd. Gelukkig zijn ze daar in Nederland vrij flexibel in.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
XLR8R
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
Auto: Elise 220 Cup
Locatie: Tielt

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door XLR8R »

In België kijken ze ook niet naar de motor hoor.

Daar laten ze je rijden, zodat de politie je kan tegenhouden om je auto vervolgens in beslag te nemen. :(
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door Coen »

Ze slaan echt door... Maar in Nederland slaan ze weer door op andere vlakken.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door stekki »

Hey Derrick, zeeeeer knappe wagen! Wil ik wel eens irl zien!! Have fun and take care... ;-)
Light is not right
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door HiRez »

Kentekenbewijs vandaag ontvangen en platen laten maken. Straks eerst echte rit doen.
En met dit weer kan het dak eraf :-)
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door stekki »

Gelukzak, ik moet nog weekje wachten.... Enjoy!
Light is not right
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: De nieuwe eigenaar van een bekende Lotus 111R

Bericht door HiRez »

Thanks!
Zojuist terug. Hij is nog heel... Links schakelen valt reuze mee. Op kruisingen moet je wel goed opletten maar is kwestie van wennen. Vrijdagmiddagspits op de eerste zomerdag van het jaar is niet optimaal voor eerste rit maar wachten was geen optie.

Jij veel succes met het wachten Stekki. Voor mij waren het 10 lange dagen...

Ben ook erg benieuwd hoe je nieuwe bolide IRL er uit ziet....
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Plaats reactie