mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Elise S1 1996 - mindp0wer
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)Bosbon_be schreef:mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Bosbon_be schreef:Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)Bosbon_be schreef:mindp0wer schreef: Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ok die heb ik liggen, was gehaast en heb niet goed gekeken. Kofferdeksel blijft ook niet vanzelf openstaan...Bosbon_be schreef:Het zijn TORX schroeven, daar moet je met een kruisschroevendraaier vanaf blijven. Met een Emerald kan je dat testen (software matig aansturen)Bosbon_be schreef:mindp0wer schreef:Ondertussen zijn de uitlaat, smoked pinkers vooraan en de zwarte diffuser geplaatst. I'm happy
Nu nog probleempje van stationair toerental oplossen.
Het toerental schommelt rond de 1000, dan eens 1100, dan 800 enz. Soms bij goed gas geven en hard remmen valt de Elise stil. Dit als hij echt warm is gereden.
Het zou de stationaire stappenmotor kunnen zijn, en ik wilde het ding eens losmaken maar het zijn zo'n gevoelige vijsjes dat ik ze met mijn kruisschroevendraaier niet durf forceren.
Andere mogelijke oorzaken, die ik snel kan nakijken?
Suggesties welkom.
Ach ja, het is een S1.
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Ondertussen nog een ander probleempje dat me zorgen baart. Ieper zonder problemen gereden.
Zaterdag even naar NL en terug, bijna terug thuis begint de koppeling moeilijk te doen. Eerste niet of bijna niet, tweede met veel moeite. Thuisgeraakt en namiddag dan zonder problemen kunnen rijden
Vandaag namiddagrit van LTL aan het verkennen en dan plots weer het zelfde probleem. Met veel moeite in Zoutleeuw kunnen parkeren (op de stoep, was het beu om pook in versnelling te trekken en duwen). Drie kwartier later dan weer zonder problemen kunnen vertrekken tot Herk De Stad. In Hasselt dan terrasje je gedaan en weer ok voor enkele km.
Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
De rit is overigens super, als je kan schakelen
Zaterdag even naar NL en terug, bijna terug thuis begint de koppeling moeilijk te doen. Eerste niet of bijna niet, tweede met veel moeite. Thuisgeraakt en namiddag dan zonder problemen kunnen rijden
Vandaag namiddagrit van LTL aan het verkennen en dan plots weer het zelfde probleem. Met veel moeite in Zoutleeuw kunnen parkeren (op de stoep, was het beu om pook in versnelling te trekken en duwen). Drie kwartier later dan weer zonder problemen kunnen vertrekken tot Herk De Stad. In Hasselt dan terrasje je gedaan en weer ok voor enkele km.
Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
De rit is overigens super, als je kan schakelen
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Red clutch hose syndroommindp0wer schreef: Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
(In de veronderstelling dat je de originele nog hebt.)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
Bedankt, zal straks eens kijken.thiva schreef:Red clutch hose syndroommindp0wer schreef: Dus warm = probleem met schakelen, koud = weer geen probleem.
Iemand een idee?
(In de veronderstelling dat je de originele nog hebt.)
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
We hebben dus wel degelijk een rode koppelingsslang
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Elise S1 1996 - mindp0wer
upgrade naar RVS leiding en probleem is voor 99 % opgelost
die 1 % kan de hoofd of hulp cilinder zijn
die 1 % kan de hoofd of hulp cilinder zijn
mindp0wer schreef:We hebben dus wel degelijk een rode koppelingsslang
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]