Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door Frederik »

Knap, het zien van uw restauratie en de afgewerkte van Alpinerik (de gold leaf) doet me wegdromen om een Europa te zoeken om er zelf eentje te restaureren.

1 woord ... MJAM!
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door ovi »

Hugo schreef: als er mensen zouden zijn die alles eens willen komen bekijken en er de trip naar Stabroek ( boven Antwerpen) voor over hebben mogen mij altijd mailen
hugogeerts@hotmail.com, wel pas vanaf 10 juli, ik zorg wel dat ik iets onder een stop heb staan
Ik spring wel eens binnen als ik naar Nederland naar ons bootje ga! ;)
Ik zal dan wel enkel de zoon meebrengen wand mijn vrouw weet al wat er gebeurd als 2 brikoleurs beginnen te lullen over aan otokes werken! :lol:
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door Exploded »

Hugo schreef:daarstraks nog aan de versnellingsbak bezig geweest, ik geraak alleen niet aan de papieren pakkingen voor achterdeksels en koppelingshuis, wil dat een dezer met vloeibare pakking doen, iemand daar tips over????

het gaat over een Renault bak 5 speed type 365-07
Hugo ik zag in dat bakje een lager liggen met de voor mij bekende gele Baudoin sticker er op. Baudoin is Eriks tegenwoordig he, in Hoboken kan je pakkingen laten maken (tis wel niet goedkoop) en pakking kopen voor de boite te dichten. En Wurth heeft ook mooie alternatieven. Classic Team gebruikt dat altijd voor dichten van de boiten van de (F1) race wagens.
Moest ik je kunnen helpen...

Voor de rest: petje af voor u! Als ik ergens tijd vind in juli ga ik zeker eens mailen.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door ovi »

Als je die boite nog moet dichten gewoon de dichtingsilicone van Renault gaan kopen.
Zeker niet die blauwe brol eraan smeren. :x
Ik heb thuis de partnummer van die tube als je wil zoek ik hem wel even op. ;)
Het is ook deze tube die ik ga gebruiken om de motor van mijn A310 terug in elkaar te steken.
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door Hugo »

Exploded en Ovi,

de boite steekt al in elkaar en hangt terug aan de motor die klaar is om één dezer dagen terug in het chassis te gaan
zie foto
DSCN0647_edited (Large).JPG
op aanraden van mijn neef die onderhoudsmonteur is bij BASF Antwerpen heb ik vloeibare pakking rode "Loctite 510 " gebruikt, hij zegt dat die vloeibare pakkingen tegenwoordig zoveel beter zijn dan vroeger, zij gebruiken dan ook bijna geen papieren pakkingen meer, het wordt zelfs gebruikt bij drukpompen, alleen moeten de vlakken goed glad zijn en goed passen, deze pakking wordt alleen maar hard wanneer hij afgesloten is van zuurstof.

Ovi, als je moest langs komen moet je voor mij uw vrouw niet thuis laten hoor, ik denk dat ze goed met die van mij zal overeen komen, mijn vrouw vindt bricoleur nog een mooi woord, zij zegt wanneer ik aan de Lotus bezig ben en er is iemand die mij moet spreken " hij zit vanachter in zijn kot aan zijnen ottow te klxxxx" (piep:censuur)

de motor zit wel helemaal terug in elkaar ( is gereviseerd) maar heeft nog niet gedraaid, zal pas dit najaar zijn, ik heb al wel verscheidene motors gedaan en er is nog nooit iets mee fout gegaan, maar ik zal toch blij en gerust zijn als hij voor de eerste keer zal draaien.

ik hoop dat ik dan ook " I am happy" kan zeggen zoals deze meneer op het einde van dit filmpje
PS: mijn motor is dezelfde dan deze in deze test ( ook 2 dubbele Webers enz)



http://www.youtube.com/watch?v=MzXbPJybe9E
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door ovi »

Hugo schreef: op aanraden van mijn neef die onderhoudsmonteur is bij BASF Antwerpen heb ik vloeibare pakking rode "Loctite 510 " gebruikt, hij zegt dat die vloeibare pakkingen tegenwoordig zoveel beter zijn dan vroeger, zij gebruiken dan ook bijna geen papieren pakkingen meer, het wordt zelfs gebruikt bij drukpompen, alleen moeten de vlakken goed glad zijn en goed passen, deze pakking wordt alleen maar hard wanneer hij afgesloten is van zuurstof.

Ovi, als je moest langs komen moet je voor mij uw vrouw niet thuis laten hoor, ik denk dat ze goed met die van mij zal overeen komen, mijn vrouw vindt bricoleur nog een mooi woord, zij zegt wanneer ik aan de Lotus bezig ben en er is iemand die mij moet spreken " hij zit vanachter in zijn kot aan zijnen ottow te klxxxx" (piep:censuur)
Ik zal het haar zeggen hoor! :lol:

Die Tube die ik ga gebruiken is Autojoint OR AJ66 bestelnummer 77 01 422 751 en kan je gewoon bij een Renault dealer kopen of bestellen.
Deze is ook rood/roze en heeft de goede eigenschap om niet af te breken en zo in de olie of water kanalen te geraken.
Toen ik de carter v/d Alpine demonteerde zag je pas wat een brol die blauwe dichting is die ze blijkbaar bij de revisie toen gebruikt hebben. :evil: Ook in de cilnderkoppen heb ik in de oile kanalen stukjes blauwe siliconen gevonden dus ze hebben dat echt daar toen blijkbaar in veel te grote hoeveelheden opgesmeerd waarna het in de binnenkant v/d motor is geraakt. :roll:
De motor zou nochtans toen in een bekende Belgische garage gereviseerd zijn! :? Daaraan zie je dat je beter alles zelf kan doen! ;)
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door Hugo »

weer een stapje dichter bij het einddoel
DSCN0648 (Large).JPG

maak de middenbalk breder zodat er een persoon in kan en je hebt een formule wagen
DSCN0653 (Large).JPG
deze twee gaan binnenkort na een scheiding van 19 maanden terug met elkaar verenigd worden
DSCN0659_edited (Large).JPG
DSCN0662_edited (Large).JPG
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door Hugo »

nog wat fotos
DSCN0652 (Large).JPG
DSCN0652 (Large).JPG
DSCN0655_edited (Large).JPG
DSCN0656 (Large).JPG
DSCN0657 (Large).JPG
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door vasseur »

HIER KRIJG IK NU EENS KIPPENVEL VAN SI !!!!! 8-) 8-) 8-)
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special

Bericht door wimvanbeeck »

Hugo schreef:nog wat fotos
Als die 2 na 19 maanden terug samen komen zal dat vonken geven......wel prachtig werk.
Plaats reactie