Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
 #104565  door FastEleven
 14 apr 2020, 21:12
In plaats van alleen maar commentaar te geven, zal ik - op ‘algemeen’ verzoek van de moderator - m’n eigen topic ook maar een keertje updaten met wat foto’s. Ben intussen al meer dan 15 jaar aanhoudend Lotus eigenaar en bleef ik ook de afgelopen jaren hier nog regelmatig actief, maar dus niet in dit specifieke draadje 8-)

De 1962 Westfield ‘Lotus’ Eleven en de 2003 Elise MK2 zijn intussen al een eeuwigheid weg.

De Elise werd toen vervangen door een 2008 Lotus Exige S240. Deze was lange tijd in mijn bezit en bezoekers van Lotus On Track circuitdagen zullen de auto wellicht herkennen. Deze auto is - met een korte tussenweg – uiteindelijk in heel goede handen gekomen.

Intussen siert al enkele jaren een Lotus 2-Eleven mijn garage. Origineel LHD, weinig kilometers (al wordt ie wel gebruikt waar ie voor gemaakt is) en in topstaat. Weinig auto maar een heerlijke kar.

Ook m’n 1967 Alfa Romeo GT Junior (juist zo’n brievenbuske) is recent verkocht en intussen kijk ik uit naar een 60’s Elan of een recente (MY2017.05) Elise S220, omdat je ook een praktische en meer comfortabele auto nodig hebt .... 8-)
Bijlagen
LOT Spa 2013 06 26.02.jpeg
LOT Spa 2013 06 26.02.jpeg (118.77KiB)1849 keer bekeken
IMG_2493.JPG
IMG_2493.JPG (1.1MiB)1849 keer bekeken
-->
 #104594  door FastEleven
 16 apr 2020, 19:29
Ben natuurlijk maar een amateur-chauffeurke, maar durf toch stellen dat - buiten het merk en de kleur - er echt geen vergelijk tussen beide auto's mogelijk is, behalve dan dat ze allebei eerder euh .... 'minder praktisch' zijn: 8-)

De oude Eleven heeft de motor vooraan die de achterwielen aandrijft en je zit net voor de achteras. Dat maakt dat je de auto heel goed aanvoelt en daardoor ook gemakkelijk kunt controleren. En dat is ook nodig, want de auto staat op 4 smalle straatbandjes met 'flexibele' spaakvelgen. Zelfs bij een rondpunt zoekt de achterkant z'n eigen weg en gaat in overstuur. Meestal prettig en goed op te vangen, maar op circuit betekent dit vroeg insturen en in de bocht naar buiten schuiven op de 4 wieltjes. Er zijn genoeg Goodwood Revival of Goodwood Membersday filmkes te vinden van echte piloten die deze rijstijl beeldig voordoen ....

De 2-Eleven is een heel ander type auto en op dat vlak vergelijkbaar met de meeste moderne Lotussen: motor achteraan en grip dankzij de semi-slicks. Wellicht helpt ook de aerodynamica nog een beetje. De auto vraagt m.a.w. precies sturen en efficiëntie is hier het juiste woord. Zou het daarom zijn dat vele Pxsche liefhebbers er niet mee kunnen rijden ?!? :shock:
 #104598  door Capitol
 17 apr 2020, 10:25
Oei ik wist zelfs niet dat je Exige weg was en vervangen is door een 2-Eleven. Hmm ik ben wel eens benieuwd hoe zo een 2-Eleven aanvoelt, ik heb nog nooit de kans gehad om dat te ervaren. Is er een eventueel co-ritje mogelijk na de lockdown?
 #104605  door FastEleven
 17 apr 2020, 13:41
Hey Bart. Geen probleem.

Mijn 2-Eleven is helemaal standaard en de auto voelt vooral 'agiler' aan (want 200 kg lichter) dan de Exige. Daarnaast geeft ook het 'open' rijden een belangrijk verschil in de beleving.
 #104635  door FastEleven
 21 apr 2020, 18:42
Deze foto verklaart mijn avatar :o
Bijlagen
ING Team Eleven.jpg
ING Team Eleven.jpg (112.85KiB)1670 keer bekeken
 #105157  door FastEleven
 25 okt 2020, 13:13
Intussen kreeg de 2-eleven een zusje bij voor straatgebruik: De zoektocht ging naar een Elise S1 of een S3 220, maar toen ik deze 2018 CUP 250 kreeg aangeboden heb ik niet getwijfeld. Enkel de Cup 250 spoiler achterop vind ik er wat 'over', maar ook weer geen reden om de auto te laten staan. Helemaal blij mee !
Bijlagen
7e57ed9a-4c35-4c9e-98b7-644e6472fa6f (2).JPG
7e57ed9a-4c35-4c9e-98b7-644e6472fa6f (2).JPG (178.8KiB)637 keer bekeken
Elise liked this
 #105159  door flamme
 26 okt 2020, 12:33
proficiat !! Dit is een heel mooi exemplaar
-->