Yellotus Elise CR

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Gebruikersavatar
ycaby
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2019, 02:43
Naam: Yannick
Auto: Lotus Elise CR
Locatie: Hasselt

Yellotus Elise CR

Bericht door ycaby »

Hallo iedereen

Mijn naam is Yannick, 31j en woonachtig te Hasselt. Ik heb mijn wagen aangekocht ergens in juni vorig jaar maar heb nu pas besloten om toch maar eens gedag te zeggen!

Ik heb een paar wagens gehad maar mijn eerste noemenswaardige aankoop was een Skoda Octavia RS station 220pk in 2016 die ik daarna nog heb laten chippen naar 300pk.
Door verandering van gezinssituatie heb ik deze na 1,5 jaar verkocht omdat ik er 95% van de tijd er alleen in vertoefde.
Na een bezoekje of 3-4 aan de Nurburgring had ik besloten om voor iets sportiever te gaan.

Dat is dan een Audi TTRS van 2010 geworden. Een beest van een wagen met zijn 5 pitter maar er was altijd wel iets aan de hand. Waren het de kromme remschijven niet, dan was het de koppeling of de cardan as, etc..
De kosten bleven oplopen en ik begon stilaan uit te kijken naar iets anders. De Lotus Elise is ook in mijn gedachten gesprongen toen ik aan het uitkijken was naar de Audi TT maar om praktische redenen dan toch gekozen voor de Audi.

Na een maandje of twee rondkijken zag ik een leuke gele Elise staan met zijn mooie club racer stoeltjes en was meteen geïnteresseerd. Ik moest bijna naar de andere kant van België rijden om haar te gaan bekijken maar het was zeker de moeite waard. Het eerste moment dat ik achter dat stuur zat voelde ik meteen dat het iets was dat ik nog nooit ervaren had bij een wagen. Een connectie, een verband met de wagen, een soort liefde zou ik durven zeggen. Ik moest en zou die kopen.
Lotus is ruw en duld geen compromissen wat betekent dat het soort mensen dat zo een wagens koopt erg puristische chauffeurs zijn die gepassioneerd zijn over hoe de auto voelt en rijdt dan hoe ze eruit zien in hun wagen of zich afvragen wat de anderen er van vinden. Toegegeven, het zijn wel stuk voor stuk prachtige bolides om te aanschouwen.

Het gaat dus om een gele Lotus Elise Club Racer van 2012 met stage 2 lotus sport uitlaat. Ik ben op termijn wel van plan om er een klein aantal paardjes bij te duwen, bredere velgen/banden te leggen (zeker vooraan), eventueel ook stereo/speakers + airco delete te doen, en visueel het wat meer eigen te maken. Ook zit ik met een decibel probleem op zolder dus daar moet ik ook nog iets op vinden.

Ik heb me recent ook ingeschreven voor de YLD dus zullen we elkaar snel ontmoeten.

Ik kijk er naar uit om samen met jullie die passie te delen op de verschillende toertochten en meetings. Hopelijk tot snel!

Groetjes
Yannick
Laatst gewijzigd door ycaby op 11 mar 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Instagram: @ycaby
Gebruikersavatar
ycaby
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2019, 02:43
Naam: Yannick
Auto: Lotus Elise CR
Locatie: Hasselt

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door ycaby »

Bijlagen
DSC_0200.jpg
DSC_0200.jpg (256.98 KiB) 8546 keer bekeken
IMG_E4924.JPG
IMG_E4924.JPG (287.4 KiB) 8546 keer bekeken
Instagram: @ycaby
Gebruikersavatar
rudi ruby
Berichten: 542
Lid geworden op: 24 aug 2010, 21:59
Naam: Rudi
Auto: lotus Elise MK1
Locatie: poperinge

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door rudi ruby »

ycaby

welkom aan boord ........zoals didier, heb jij zeker het virus... lotusitis . zeker weten ;)

grt rudi
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door PascalM »

Welkom Yannick.

Zonder twijfel veel rij plezier!
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door mindp0wer »

Welkom!
Nog eentje er bij in Hasselt. Knappe Elise. 8-)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
T_085
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:33
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Locatie: België
Contacteer:

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door T_085 »

Welkom! Mooie wagen!
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Lvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:53
Auto: Exige 06 krypton green

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door Lvb »

Welkom . Knap ding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door Frederik »

Zalig kleur ...

De gele zijn de snelste hé ;-)
Gebruikersavatar
ycaby
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2019, 02:43
Naam: Yannick
Auto: Lotus Elise CR
Locatie: Hasselt

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door ycaby »

Dank jullie wel allemaal!
Telkens een genot om met dit ding buiten te komen. Zeker na een langere periode zoals de winter.
mindp0wer schreef: 12 mar 2019, 10:30 Nog eentje er bij in Hasselt.
Eerlijk gezegd nog maar 2 andere lotussen tegengekomen in hasselt. Een oranje exige s2 en een zilvere elise s2. Misschien van hier op forum?

Die limburg lotus tour ziet er ook niet slecht uit, wordt die niet meer gedaan? ;)
Instagram: @ycaby
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Yellotus Elise CR

Bericht door wimvanbeeck »

toch wel, op 23/6/19 onder Lotus Club Rally, via CTLB of facebook in te schrijven
Plaats reactie