Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
 #102447  door RubenD
 27 nov 2017, 22:37
Zo kan ik beginnen met het restaureren en aanpassen van het kleppendeksel. Ik had een leuk doenbaar idee gezien op het net.
Bijlagen
20171126_132132.jpg
20171126_132132.jpg (498.9 KiB) 553 keer bekeken
 #102448  door RubenD
 27 nov 2017, 22:44
Het resultaat overtreft mijn verwachtingen. Deze zal de motor ruimte er veel mooier doen uit zien.

Dit soort werken en resultaten maken alle vuile werken dat er bijkomen echt de moeite waard om het te doen!! :)
Bijlagen
20171126_153713.jpg
20171126_153713.jpg (357.82 KiB) 551 keer bekeken
Frederik liked this
 #102451  door RubenD
 28 nov 2017, 21:23
mindp0wer schreef:Knap alles wat je doet! :oops:

Heb je het kleppendeksel proper gemaakt, gespoten en dan afgeschuurd?
Bedankt Koen!!


Ik heb het kleppendeksel op gekuist met commandant 4. Pollish voor zwaar vervuilde lak. Daar na met een polish nummer 7, en dan gewoon de bovenkant afschuren met P100.... . De olie dop, en bougie cover ontvet, bumper zwarter, en plastic restorer en shiner.

De plastic restor heeft zich al heel goed bewezen op een lange werking en behoud van een mooier kleur.
 #102541  door RubenD
 25 dec 2017, 13:37
Het werk gaat trager dan vorige winter. Het is dan ook veel meer detail en pruts werk.

Ik heb vorige week eindelijk mijn stukken binnen gebracht in de galvanisatie. De stukken op de bovenste foto worden allemaal wit gepasiveerd na het verzinken. De onderste foto wordt geel gapasiveerd. Deze stukken worden verzonken met electrolyse.

Het subframe dient thermisch verzonken te worden. Dus heb ik deze binnen gebracht bij een ander bedrijf. Daar zullen ze het subframe in enkele chemische baden behandelen. Ont zinken, ontroesten, reinigen, en terug thermisch verzinken in een zinkbad van 400°c. Ik ben heel bendieuwd naar de resultaten. Ik verwacht mijn stukken terug halverwege januari.
Bijlagen
20171217_120456.jpg
20171217_120456.jpg (564.76 KiB) 288 keer bekeken
 #102542  door RubenD
 25 dec 2017, 13:41
Ik heb ook eindelijk mijn bestellijs afgerond voor elise shop en ook alles besteld.

Distributie en alternator riem, waterpomp, koel vloeistof, motor olie, naft filter, automatische spanrol, clips voor de schakel kabel, cam lock tool, nieuwe mistfaar en kapjes, een magnetische olie carter plug, boot release cable, en nieuwe caliper crossover pipes.
Bijlagen
20171222_203831.jpg
20171222_203831.jpg (278.86 KiB) 288 keer bekeken
 #102543  door RubenD
 25 dec 2017, 13:42
De poes was heel blij met alle dozen van de elise shop!! :D Feest!!
Bijlagen
IMG-20171224-WA0004.jpeg
IMG-20171224-WA0004.jpeg (248.17 KiB) 288 keer bekeken
 #102544  door RubenD
 25 dec 2017, 13:48
Tijd om de rolkooi een nieuw likje verf te geven.

Ondertussen heb ik ook al nieuwe stainless steel straps rond de dust boots gemonteerd en de drijfsassen ontroest en zwart geschilderd. De hele motor heb ik met motor cleaner op gekuist, en van onder het zwart kwam een relatief mooie allu motor tevoorschijn.
Bijlagen
20171223_105357.jpg
20171223_105357.jpg (237.12 KiB) 288 keer bekeken
20171225_115854.jpg
20171225_115854.jpg (632.82 KiB) 288 keer bekeken
 #102545  door RubenD
 25 dec 2017, 13:52
Nu dat het koel water uit de motor is, heb ik ook de radiator verwijderd, de bevestigingen tussen de ventilator en de radiator zijn geroest. En ondertussen werd er nieuwe stof tape voorzien op de bekabeling.
Bijlagen
20171224_102757.jpg
20171224_102757.jpg (401.87 KiB) 287 keer bekeken
 #102546  door RubenD
 25 dec 2017, 14:03
Al enkele weken ben ik aant worstelen met een inbus bout die vast zit in een van mijn voorste calipers. Ik heb de gewoonte alle bouten door nieuwe te vervangen, en had vorig jaar enkel de 2 bouten vervangen die de caliper aan de hub gevestigen. Nu wil ik ook de 4 bouten vervangen die de 2 caliper helften samenhouden vervangen.

Er zitten in beide calipers 12 M10 Ik kon er 11 los krijgen zonder veel problemen, en die ene op de foto zit echt goed vast.

Dit weekend ben ik begonnen met de grove middelen. Ik heb een gat van 4.5mm in het center geboord, om er een tap in te draaien met linkse draad. Deze draait vast en waneer die vast zit, zou de tap de bout moeten mee nemen en uit draaien. Gezien de bout rechtse draad is.
Bijlagen
20171224_132105.jpg
20171224_132105.jpg (608.99 KiB) 287 keer bekeken
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12