HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Plaats reactie

Handig?

Nuttig, dank U!
13
87%
Ik blijf problemen hebben...
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door Frederik »

Bepaalde mensen hebben moeite om foto's te plaatsen bij hun berichten. Vandaar dat ik deze kleine howto gemaakt heb.

We laten maar één mogelijkheid toe omdat de beelden dan voor eens en voor altijd op het forum blijven. U hoeft geen webspace, geen externe dienst of foto-hosting-website te zoeken. Op een dag verdwijnen die foto's voor een of andere reden en dan verdwijnt de foto hier op de site. En er is niets vervelender dan een forum met veel nuttige informatie waar 'als je het nodig hebt' de foto's niet (meer) werken. Daarom bied ik iedereen de mogelijkheid om de foto's op de server van het forum te plaatsen.

Uploaden naar het forum (verplicht!)

Stap 1 :: Foto's uploaden naar het forum:
Wanneer u een bericht typt, ziet u onder het venster "Bijlage toevoegen"

Wanneer u bij bestandsnaam op "Bladeren..." klikt, kunt u op zoek gaan op uw harde schijf naar de betreffende foto. Indien u dat wenst kan u eventueel nog een tekstje bijvoegen. Dit is niet noodzakelijk.

De beperkingen v/d bestanden zijn :
- 256kb (1/4 van 1Mb)
- jpg, jpeg, png & gif

bladeren.jpg
Klik daarna op "Voeg bestand toe".
voegbestandtoe.jpg
Stap 2 :: Foto's in het bericht zelf plaatsen:
Mogen alle foto's samen onder het bericht staan dan hoef je eigenlijk niets speciaals meer te doen.

Wil je echter de foto's los van elkaar over het bericht plaatsen doe dan hetvolgende :
Bij het uploaden van de bestanden is er een optie bijgekomen, "Bijlagen" met de knop "Plaats in bericht" met een dropdown met je geuploaded bestanden.
plaatsinbericht.jpg
Met die knop kan je gemakkelijk de foto's plaatsen binnen het bericht. Ga met je muis in het tekstvlak "waar de foto moet komen", selecteer de foto in de dropdown én druk op "Plaats in bericht". De forumsoftware zal voor u de juiste code opmaken en die op de plaats waar je cursor staat plaatsen.

U kunt uw bericht vooraf controleren door op "Voorbeeld" te klikken.

Hotlinken: Linken vanop een andere site
Deze manier is niet toegelaten op het forum, in feite is er niets verkeerd mee, enkel verdwijnen de foto's na verkoopt van tijd en dan rest er een onvolledige en nutteloze thread over. (zie eerste alinea van dit bericht)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door Frederik »

hulp om foto's te verkleinen vind je hier : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=15&t=109
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door Frederik »

Je kan enkel .gif en .jpg of .jpeg bestanden uploaden... Tiff is geen gebruikelijk formaat op internet.
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door HJ2 »

@ Frederik, Mooi! Een forum waar je nog (weer) bestanden kunt uploaden! Dat zouden meer mensen moeten doen. Voor de consistentie van 't forum ben ik het hartgrondig met je eens dat uploaden EN plaatsen op 't forum de meest elegante manier is

Ik zal mijn best doen me daar aan te houden, pas sinds deze week weet ik een beetje hoe 't werkt met tinypic.com *blush* Nu weer ff een nieuw kunstje leren..
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door Frederik »

HJ2 schreef:@ Frederik, Mooi! Een forum waar je nog (weer) bestanden kunt uploaden! Dat zouden meer mensen moeten doen. Voor de consistentie van 't forum ben ik het hartgrondig met je eens dat uploaden EN plaatsen op 't forum de meest elegante manier is

Ik zal mijn best doen me daar aan te houden, pas sinds deze week weet ik een beetje hoe 't werkt met tinypic.com *blush* Nu weer ff een nieuw kunstje leren..
Ik haat broken links & te grote foto's die da layout verknoeien.
Niets vervelender dan foto's die niet meer werken bij een handige howto of interessant bericht van enkele jaren geleden.

De meeste forums doen het niet, laten het niet toe te uploaden omdat dit extra traffic teweegbrengt en extra diskspace vraagt. Ergens begrijpelijk want dat zijn de 2 factoren die de prijs van een server bepalen.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:zonet geprobeerd mijn Europa-archief up te loaden, krijg ik toch alweer die foutmelding dat de JPG's niet geschikt zijn.
De beperkingen zijn :
- 256kb (1/4 van 1Mb)
- jpg, jpeg, png & gif

Ik vermoed dat uw bestanden te groot zijn, niet in formaat (afmetingen) maar in gewicht (grootte).
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door electroshock »

Frederik schreef: De beperkingen zijn :
- 256kb (1/4 van 1Mb)
- jpg, jpeg, png & gif

Ik vermoed dat uw bestanden te groot zijn, niet in formaat (afmetingen) maar in gewicht (grootte).
Ach so. In der Beschränkung zeigt sich der Meister.
Ik dacht al zoiets.

Nu nog een programmatje om te resizen, want al die windows-brol werkt natuurlijk niet op mijn Mac.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: HOWTO : Foto's op het forum plaatsen.

Bericht door electroshock »

APP4MAC rapidoresizer werkt voortreffelijk op Mac

http://www.app4mac.com
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie