Beste wensen ...

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Beste wensen ...

Bericht door Frederik »

Beste Lotusvrienden,

Vooreerst wil ik iedereen het allerbeste wensen voor 2019, ik hoop dat we met z'n allen een mooi (Lotus) jaar tegemoet gaan, een jaar waarbij het beste van 2018 het slechtste van 2019 moge zijn...

Voor mij zijn er in 2018 enorm veel positieve dingen gebeurd, maar dit kwam bij jullie mogelijks eerder over als een nadeel, gemis ... ook kreeg ik de voorbije weken een aantal berichten van verontruste leden en vrienden met blijkbaar een heleboel vragen omtrent mijn situatie en het is daarom dat ik nu toch wat duiding wil geven.

Zonder in detail te gaan moet ik bekennen (en dit is niet makkelijk) dat ik de laatste jaren gewoon teveel hooi op m'n vork heb genomen. Zelf altijd de initiatiefnemer, de spring-int-velt, de doener, de organisator, de voortrekker zijnde... kwam ik tot het besluit dat met ouder worden niet makkelijker op wordt.

Ik wil nu ook niet melig gaan doen, nog mezelf in een slachtofferrol plaatsen, maar ik ben de 40 voorbij en heb moeten inzien dat ik geen gezinloze 20-er meer ben. Als je dan tot het besef komt dat je naast twee en halve job nog es zoveel projecten in leven houd ...

Het besef is gekomen dat ik dat allemaal gewoon niet meer (op dat tempo) kan volhouden. Echter veel van mijn zelfstandige- én hobbyprojecten waren/zijn rechtstreeks verbonden aan -de naam zegt het zelf- mijn hobby's. Daarom was het zo moeilijk om de harde beslissingen te nemen.

In de loop van 2018 heb ik dus schoonschip gemaakt en heb ik enkele projecten, taken, jobs en hobby-projecten... "dit waren vaak zeer moeilijke emotionele beslissingen" gestopt. Bepaalde heb ik verkocht, andere zijn over gegaan in reeds bestaande projecten en anderen heb ik in schoonheid afgesloten. Voor alle duidelijkheid Lotus Summers End heb ik on-hold gezet, omdat ik hiermee, weliswaar na grondige evaluatie toch nog steeds verdere plannen heb, maar hieronder ga ik iets dieper in detail.

Los van alles hierboven was 2018 voor ons ook een jaar van verbouwingen aan onze woning. Ook iets waar ik meer tijd dan voorzien heb ingestoken, maar ik haalde er wel zeer veel voldoening uit helaas wel ten nadele van een reeks andere projecten. Maar dit was voor mij ook een openbaring en kwam het besef dat eens zaken voor jezelf doen , eens bezig zijn voor jezelf, je gezin ... ook zeer veel voldoening kan geven. Iets wat ik in het verleden te weinig heb gedaan, vandaar ook de grote ommezwaai.

Even over de Lotus - projecten...

Lotus Summers End
Blijkbaar vonden bepaalde mensen de prijs aan de hoge kant, toch hadden we elk jaar een mooi deelnemersveld + de Ardennen is voor vele deelnemers niet dichtbij, toch maakten de wegen veel goed. Maar LSE was de laatste 2-3 jaar verlieslatend... gezien dit een sideevent was van SuperSunday, waarbij beide events gelijk lopende route en stopplaatsen had, daardoor toch in een hogere prijsklasse kwam. Dure exclusieve stopplaatsen waar ik weliswaar koos voor een ander menu, speelden daar een grote rol in. Gelukkig kon ik de kosten voor de voorbereiding spreiden over beide events. SuperSunday maakte dan ook het verlies van LSE goed, maar dit is/was eigenlijk niet de bedoeling.

Ypres Lotus Day
Het ontslag van Dirk als mede organisator kwam als donderslag bij heldere hemel, en was een zware slag voor de organisatie. Al was het niet de eerste keer Dirk te kennen gaf te denken aan een afscheid. Toch stond de beslissing om te stoppen nooit ter discussie. Pascal en mezelf hebben onmiddellijk beslist om YLD samen verder te organiseren, ook al sta ik er in 2019 alleen voor. Eén van de mooiste en grootste Lotusevents mag niet verdwijnen omdat 1 organisator wat meer van zijn pensioen wil genieten. Terwijl Dirk volgend jaar goedkeurend langs de zijlijn zal toekijken, zal Pascal vooral die dag zijn aandacht richten op zijn dochter Felice, die die dag haar communie zal vieren. Mogelijks zal hiervoor LSE nog 1 extra jaartje in de koelkast blijven, maar dat ga ik beslissen de komende weken.

Lotusforum/LotusFanatics
Er is eigenlijk nooit sprake geweest om het forum te stoppen, zeker niet op de moment dat mensen beginnen inzien dat Facebook vooral een vluchtig medium is. Facebook is helemaal niet geschikt om langdurige projecten te posten, mensen te helpen op langere termijn, archief van interessante zaken ... De reden waarom het forum een week niet werkte was gewoon omdat ik ziek was. Hierbij wil ik ook nog es de mensen bedanken die me de laatste dagen in privé gecontacteerd hebben met de vraag of ik hulp kon gebruiken.

De opzet van Lotusforum zal de komende tijd ook veranderen, dit terwijl dit vroeger binnen mijn zelfstandige bezigheid zat, is dit nu een puur hobbyproject. Ook het verdienmodel wordt de komende maanden aangepast. De publiciteit gaat veranderen, Google Ads blijft weliswaar om de kosten te recupereren (server blijft geld kosten natuurlijk) maar ik ga nauwer samenwerken met organisatoren en dealers.

Dus... het is niet omdat ik schoon schip maakte de voorbije jaar ik voortaan niets meer voor handen zal hebben. Ik hoop hiermee meer tijd te kunnen steken in de projecten die me nog steeds nauw aan het hart liggen, en op die manier niet meer te moeten functioneren met het gevoel "van moeten". Dit allemaal is voor mij al een serieuze openbaring en gelukzaliger vooruitzicht.

Het is mijn bedoeling om weer zelf meer te gaan genieten van mijn Lotus en meer rondritten te rijden en activiteiten te doen in 2019. Proberen om niet altijd de voortrekker/organisator uit te hangen (al zal dit moeilijk zijn) maar ook eens te profiteren van een leuke georganiseerde (Lotus) rit.

Ik overweeg tevens de aankoop van een speelkameraadje voor Elan #131, dit kan voor mij ook een leuke herstart zijn gezien ik al sinds 2000 in het bezit ben van een Elan M100.

Eveneens ga ik me hard uitleven om van YLD toch een schitterende editie te maken, een editie waarbij we weer proberen beter te doen dan het voorbije jaar.

Het besef is gekomen dat ik de laatste jaren een klein beetje de voeling van het Lotuswereldje ben verloren, ik mis de vrienden, de bende, de leuke gezamenlijke activiteiten, het rijden... Het persoonlijk contact is wat verwatert, dus heb ik ook de intentie om in 2019 'indien er voldoende interesse in is' weer een gezellige eindejaar mosseldiner te organiseren, Vroemdag te gaan organiseren/rijden...

Bon, dit gezegd zijnde, een negatief kijkje naar het verleden en een positief kijkje naar de toekomst ...
Dus rest het me vooral om iedereen nogmaals een gelukkig, gezond 2019 toe te wensen, en tot op één van de 2019 events!
48426136_772878699713024_8165693553750573056_o.jpg
48426136_772878699713024_8165693553750573056_o.jpg (90.19 KiB) 36152 keer bekeken
Gebruikersavatar
PascalM
Berichten: 449
Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
Naam: Pascal
Auto: Elise S MY2015
Locatie: Oostende

Re: Beste wensen ...

Bericht door PascalM »

Wat een nieuwjaarsbrief! :)

Vooreerst ook voor jou en je familie een gezond en plezant 2019 gewenst.

Ja, er zijn zoveel leuke dingen te doen, te organiseren, te begeleiden. Gevaar is inderdaaad dat je je op een gegeven moment voorbij loopt. Het vergt dan zeker moed om jezelf een halt toe te roepen.

Op dat moment komt Colin Chapman in gedachten: Simplify! :)

Vooral ook omdat je mee moet kunnen genieten. Genieten van het rondrijden, toffe babbels en ervaringen hebben. Dit betekent dan ook zaken kunnen loslaten...

Blij te horen dat LotusForum en YLD die hobby’s zijn waar je je zeker nog voor wil inzetten. Hoe die verder lopen zien we wel. Enkel de zon gaat voor niets op...

Groetjes
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Beste wensen ...

Bericht door FastEleven »

Duidelijke keuzes, Frederik, en slimme move.

Alvast veel Geluk, Gezondheid en Goesting in 2019.

Gr,
Erik
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sir Charles
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 mar 2009, 16:40
Naam: Carl
Auto: S3 S220
Locatie: Lille, B

Re: Beste wensen ...

Bericht door Sir Charles »

Alle begrip, Frederik. We komen allemaal wel ergens op een punt in het leven dat we onszelf tegenkomen en prioriteiten moeten stellen.
Veel succes met de dingen die je energie geven i.p.v. energie vragen!

Ook voor de andere forumleden een mooi 2019 gewenst!
Lotus Elise S3 S 220 - MY2012 - Carbon Grey - Touring pack - Black pack - TRD airbox - Larini exhaust
(ex) Lotus Elise S2 111S - MY04 - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - Touring pack - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron Street Series
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Beste wensen ...

Bericht door Coen »

Begrijpelijk Frederik, doe bet vooral rustig aan! Goed in ieder geval om weer wat van je te horen.

2019 gaat ook het jaar van de 100.000 berichten op dit forum worden. We zitten nu op 99.976.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Plaats reactie