Elise s2 vs s3

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Elise s2 vs s3

Bericht door Weasel »

flamme schreef: 24 aug 2020, 15:15 De nieuwe s3 motor stopt mss wel wat vroeger maar zoals eerder gezegd voor dagelijks gebruik heeft het koppel wal veel voordelen .Wat zeker een verschil maakt is het schakelmechanisme . Het is niet alleen knap maar is wel degelijk een dag en nacht verschil .
Is dat niet sinds de facelift? Of is het gewoon hetzelfde mechanisme dat zichtbaar is op een facelift en bij de prefacelift niet. Bak voelde goed aan.
Gebruikersavatar
Weasel
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 aug 2020, 20:53
Naam: Mathieu
Auto: Geen

Re: Elise s2 vs s3

Bericht door Weasel »

FastEleven schreef: 24 aug 2020, 18:58
Ook de sound leek me verdorie goed, is dat de standaard uitlaat?
Elise 220 heeft standaard sinds 2018 een beduidende 'luidere' uitlaat gekregen. Te luid voor de circuits, maar volgens marketing afdeling rijden de meeste eigenaars niet op circuit ....
Ik vraag me echt af wat uitlaat bovenstaande eigenlijk is. Want ik vond die ook goed klinken.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Elise s2 vs s3

Bericht door FastEleven »

Is dat niet sinds de facelift? Of is het gewoon hetzelfde mechanisme dat zichtbaar is op een facelift en bij de prefacelift niet. Bak voelde goed aan.
Sinds de laatste facelift (+/- 06/2017), met open schakelmechanisme.
Ik vraag me echt af wat uitlaat bovenstaande eigenlijk is. Want ik vond die ook goed klinken.
Standaard Lotus Elise sinds +/- 2018
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie