Exige S2 300 komotec

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
gertje
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 apr 2011, 23:33
Naam: gertje
Auto: speedster 2.2
Locatie: kasterlee

Exige S2 300 komotec

Bericht door gertje »

Iemand ervaring met de Exige S300 ugrade van komo tec. Hoe houd de versnellingsbak het, heeft hij genoeg koeling om de pk's te blijven houden op track? En wat met tracknoise denk dat zolder al niet meer gaat lukken?
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Exige S2 300 komotec

Bericht door thiva »

Ik heb heel heel kort met een 280 gereden.

De standaard versnellingsbak zit bij 240/260 pk al op zijn limiet. Veel hangt er ook van af hoe je 'm behandelt. Bij mijn Exige S240 heb ik nooit problemen gehad met de versnellingsbak. Ik heb gehoord dat de eigenaar na mij 'm wel stuk gereden heeft.
De versnellingsbak op een Exige S2 blijft een gevoelig punt. Algemeen geweten. Je kan wel raden wat je te wachten staat als je naar 300 pk gaat.

Een standaard Exige heeft enorme last van heat soak. Bij de komotec wordt de intercooler in een waterjasje gestoken wat de intake temperaturen stabieler en gunstiger zou moeten houden.

Heb ja al een Exige en wil je upgraden of houd je de komotec kit al in het achterhoofd voor moest de 240 pk je niet bevallen?
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
gertje
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 apr 2011, 23:33
Naam: gertje
Auto: speedster 2.2
Locatie: kasterlee

Re: Exige S2 300 komotec

Bericht door gertje »

Heb nu een Opel Speedster met compressor 250 pk, heb mijn oog laten vallen op een Exige met het komotec pak 300.
Een Exige 220 of s240 is niet echt een upgrade voor mij aangezien de Speedster sneller is.
Heb nog wel geen antwoord terug gehad van de verkoper, ondertussen mij ook een beetje in verdiept, de bak versterken is blijkbaar ook niet evident.
Lvb
Berichten: 101
Lid geworden op: 30 aug 2017, 17:53
Auto: Exige 06 krypton green

Re: Exige S2 300 komotec

Bericht door Lvb »

Koop toch gewoon een versnellingsbak bij .

En als hem stuk zou gaan
vervang je hem gewoon .
In Engeland koop je zo een wagen met de c60 bak en motor al voor 1000 £
Gebruikersavatar
Veloce
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 okt 2015, 15:49
Naam: Peter
Auto: 2007 Exige S
Locatie: Zoutleeuw
Contacteer:

Re: Exige S2 300 komotec

Bericht door Veloce »

Ik heb mijn 2007 220 Exige S laten upgraden bij Komotec naar 280.
Ik was "hesitant" om de 300 PS upgrade te nemen wegens de versnellingsbak-gevoeligheid en de kost.

Het pakket is incl sportuitlaat Komotec, is wel een stuk luider.
In Francorchamps geen probleem.
Vandaag geluid getest in Zolder (Skylimit track day) en op de meetpunten volgas gegeven om proberen een zwarte vlag te krijgen maar dit bleef uit. ( NB volgend seizoen wordt geluidslimiet Zolder opgetrokken).
Het was de laatste sessie en wegens een crash en een oliespoor hebben we wel maar 15min van het uur kunnen rijden :-(

Wat geïntimideerd door al dat geweld van BMW track cars, Porsches maar de Lotus met 280 PK kan heel goed meedraaien met die "pro's".
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Exige S2 300 komotec

Bericht door stekki »

Persoonlijk denk ik dat, als het voor "gewoon" gebruik is, het nog gaat meevallen. Als je van plan bent om veel te gaan rijden op circuit, zou je wrs wel sneller problemen krijgen.
Light is not right
Plaats reactie