Mijn Elise Project

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Er zijn weer wat lijken uit de kast komen vallen:
- De interieur sensor bevatte een prop met gaffa tape ipv elektronica
- De schakelaar van de voorklep is de plunjer uit gesloopt en daarna weer terug gemonteerd zodat het in orde lijkt.
- De kachel uitstroom bediening kan ik me niet van voorstellen dat het origineel is, ik weet echter niet hoe het moet zitten.

Aangezien het Cobra alarm zo'n drama is heb ik het er helemaal uit gehaald. Op de plaats van de hoofd unit zit nu wat zinvollers:
IMAG0305 (Large).jpg
De laatste tegenvaller was dat de kogel van de Elise Shop short shifter een kleinere diameter had dan het origineel met een hoop speling als gevolg. Daarom maar het origineel in alu kleur gespoten. Jammer, RVS was net wat mooier en duurzamer geweest.
IMAG0302 (Large).jpg
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Mijn Elise Project

Bericht door billie »

plaats maar enkele foto's van het verwarmingsgebeuren als het goed is zit de blowermotor met kachelradiateur links en de accu rechts gemonteerd,maar ik betwijfel of dat bij deze ombouw ook is gebeurd ;)
Sander schreef:Er zijn weer wat lijken uit de kast komen vallen:
- De interieur sensor bevatte een prop met gaffa tape ipv elektronica
- De schakelaar van de voorklep is de plunjer uit gesloopt en daarna weer terug gemonteerd zodat het in orde lijkt.
- De kachel uitstroom bediening kan ik me niet van voorstellen dat het origineel is, ik weet echter niet hoe het moet zitten.

Aangezien het Cobra alarm zo'n drama is heb ik het er helemaal uit gehaald. Op de plaats van de hoofd unit zit nu wat zinvollers:
IMAG0305 (Large).jpg
De laatste tegenvaller was dat de kogel van de Elise Shop short shifter een kleinere diameter had dan het origineel met een hoop speling als gevolg. Daarom maar het origineel in alu kleur gespoten. Jammer, RVS was net wat mooier en duurzamer geweest.
IMAG0302 (Large).jpg
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Bzguy »

Zo te zien is er blijkbaar toch een "prutser" aan het werk geweest met die ombouw (wellicht om vooral te prijs/werkuren te drukken).

Ik heb al andere staaltjes (lees : stukken beter) van ombouw gezien ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

billie schreef:plaats maar enkele foto's van het verwarmingsgebeuren als het goed is zit de blowermotor met kachelradiateur links en de accu rechts gemonteerd,maar ik betwijfel of dat bij deze ombouw ook is gebeurd ;)
De slider heeft een kabel. Deze gaat dan door de kabeldoorvoer waar ooit het stuur zat. Dan zit hij met een paar tywraps aan een stuk kabelboom vast wat de positie t.o.v. het armpje "fixeert" waaraan de klep vast zit die de uitstroomrichting bepaald. vervolgens is de binnen draad van de kabel omgebogen zodat hij vast blijft hangen aan armpje van de klep.
Ik neem aan dat er een beugel oid bestaat om deze kabel op een goede manier te fixeren t.o.v. het armpje ?
Bzguy schreef:Zo te zien is er blijkbaar toch een "prutser" aan het werk geweest met die ombouw (wellicht om vooral te prijs/werkuren te drukken).

Ik heb al andere staaltjes (lees : stukken beter) van ombouw gezien ;)
Aangezien ik hem niet van de ombouwer heb weet ik niet wat de boodschap was. Misschien was dat wel "bouw deze Elise zo goedkoop mogelijk om". Als dat het geval was heeft hij goed werk geleverd.

Sommige zaken vind ik echter "not done". Zoals het terug plakken van het interieur alarm + kabel er naartoe zonder dat er elektronica in zit. Dat is in ieder geval verplaatst geweest omdat het anders uit het midden had gezeten. Laat het er dan gewoon uit. Het zelfde geld voor een kapot gedraaide inbus waar de stoel mee vast zat waar een sleuf in geslepen is zodat die met een schroevendraaier eruit kon, die is daarna gewoon weer terug gemonteerd...
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Mijn Elise Project

Bericht door billie »

ik zal morgen een paar foto's maken zodat je kunt zien hoe de luchtverdeler moet zitten ,de beide kabels moeten door de gaten die recht achter het bedieningspaneel zitten
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Top ! :D
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Mijn Elise Project

Bericht door billie »

op de foto is het allemaal moeilijk te zien doordat de ruitenwissermotor ervoor zit.maar beide kabels moeten tussen de pedalbox en de luchtverdeler naar buiten komen ,de kabel van de luchtverdeler loopt dan in een bocht naar de klep ,met de groene clip wordt de kabel vastgezet,op de tweede foto zie je de koud/warm bediening zelfde systeem

beide kabels worden normaal vernieuwd bij ombouw maar ik denk dat de ombouwer ze heeft ingekort en zelf een bevestiging verzonnen heeft
Bijlagen
18122012579 (Kopie).jpg
18122012578 (Kopie).jpg
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

Bedankt voor de foto.
Bij mij is het anders. De klep voor voeten/ruit uitstroming heeft een armpje wat je kan zien als je ondersteboven op de stoel ligt met je voeten in de lucht en je hoofd bij de pedalen. Daarop zit de kabel. Zou dat ook zelf gemaakt zijn of zouden er door de jaren heen een update geweest zijn ?
Building >200BHP K-series
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Mijn Elise Project

Bericht door billie »

zoals je het omschrijft hebben ze dit niet veranderd,bij een RHD blijft de kabel in de wagen maar wanneer je hem ombouwt naar LHD komt er een nieuwe luchtverdeler in en dan gaat de kabel naar buiten toe dit zijn dan ook nieuwe kabels die gebruikt moeten worden,ze hebben volgens mij helemaal geen LHD onderdelen gebruikt,ik hoop voor je dat ze het stuurhuis wel vernieuwd hebben

alle elises S1 zijn hetzelfde qua ombouw er is nooit een update geweest tussen 1996 en 2001

op het elise platform kun je de parts manuel downloaden zodat je de LHD onderdelen kunt zien

op de site van elise shop staan alle onderdelen die nodig zijn voor een goede ombouw omschreven

http://elise-shop.com/komplete-ombouwki ... 53007.html

http://elise-shop.com/hurricane-kachel- ... -1058.html
Sander schreef:Bedankt voor de foto.
Bij mij is het anders. De klep voor voeten/ruit uitstroming heeft een armpje wat je kan zien als je ondersteboven op de stoel ligt met je voeten in de lucht en je hoofd bij de pedalen. Daarop zit de kabel. Zou dat ook zelf gemaakt zijn of zouden er door de jaren heen een update geweest zijn ?
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 140
Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
Naam: Sander
Auto: S1 Elise
Locatie: Essen (BE)

Re: Mijn Elise Project

Bericht door Sander »

O.k. Dat is duidelijk.

Ik had ook nog een foto gemaakt hiervan:
IMAG0310 (Custom).jpg
Als ik een "echte" LHD kachel wil, volstaat dat deze kit met 2 LHD kabels en 2 nieuwe water slangen ?
http://www.elise-shop.com/hurricane-lhd ... -1058.html

Hoe herken ik een LHD wiper motor assembly ? De wisser gaat nu van rechts naar links naar rechts en de motor zit uit mijn hoofd rechts

Is het technisch mogelijk dat het RHD steering rack gebruikt is ?
Hoe herken ik dat ?

Bedankt voor de info, hier kom ik wel verder mee.
Building >200BHP K-series
Plaats reactie