Greenstuff blokken... Best wel link!
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Greenstuff blokken... Best wel link!
Collega M100 rijders.
Bij de laatste wissel van mijn achterblokken (na revisie van de klauwen) heb ik noodgedwongen greenstuff blokken gemonteerd omdat dit het enige was wat op voorraad was en ik zodoende Yper kon meerijden (lang, lang geleden).
Nu was ik zowiezo al niet tevreden over de performance van de blokken en ik had al Mintex blokken gehaald, maar nog niet gemonteerd.
Nu heb ik onlangs mijn stuurhuis vervangen en toen ik een proefrit maakte viel het me op dat de wagen naar links trok bij het remmen op hogere snelheid (80+)
Ik dacht dat het et de uitlijning te maken had. De wagen moest uitgelijnd natuurlijk omdat de uitlijning door het nieuwe stuurhuis om zeep was.
Echter na het uitlijnen precies hetzelfde!
Gisteren de wagen dus op de brug gezet en iemand laten remmen. Links achter kon ik gewoon het wiel draaien ondanks volle pedaalkracht! Ik was dus bang dat mijn klauw vast zat (dat gebeurt wel eens bij slecht onderhoud) maar ... ze waren toch niet te lang geleden gereviseerd, en mijn wagen is minutieus onderhouden... wel vreemd dus!
Afijn, de remklauw eraf en... Een half blok greenstuff valt me tegemoet! Complete debond van de drager! Alle delen van de klauw waren als verwacht mooi gangbaar. Waarom dat blok nu uit elkaar valt.... Je moet er toch niet aan denken dat dat zelfde bij je voorklauw gebeurt, dan sta je achterstevoren of vele vele malen erger!
Voor mij geen Greenstuff meer (maar het remde toch al belabberd)
Bij de laatste wissel van mijn achterblokken (na revisie van de klauwen) heb ik noodgedwongen greenstuff blokken gemonteerd omdat dit het enige was wat op voorraad was en ik zodoende Yper kon meerijden (lang, lang geleden).
Nu was ik zowiezo al niet tevreden over de performance van de blokken en ik had al Mintex blokken gehaald, maar nog niet gemonteerd.
Nu heb ik onlangs mijn stuurhuis vervangen en toen ik een proefrit maakte viel het me op dat de wagen naar links trok bij het remmen op hogere snelheid (80+)
Ik dacht dat het et de uitlijning te maken had. De wagen moest uitgelijnd natuurlijk omdat de uitlijning door het nieuwe stuurhuis om zeep was.
Echter na het uitlijnen precies hetzelfde!
Gisteren de wagen dus op de brug gezet en iemand laten remmen. Links achter kon ik gewoon het wiel draaien ondanks volle pedaalkracht! Ik was dus bang dat mijn klauw vast zat (dat gebeurt wel eens bij slecht onderhoud) maar ... ze waren toch niet te lang geleden gereviseerd, en mijn wagen is minutieus onderhouden... wel vreemd dus!
Afijn, de remklauw eraf en... Een half blok greenstuff valt me tegemoet! Complete debond van de drager! Alle delen van de klauw waren als verwacht mooi gangbaar. Waarom dat blok nu uit elkaar valt.... Je moet er toch niet aan denken dat dat zelfde bij je voorklauw gebeurt, dan sta je achterstevoren of vele vele malen erger!
Voor mij geen Greenstuff meer (maar het remde toch al belabberd)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Nog nooit klachten over EBC gehoord eigenlijk, in tegendeel.
Zou daar ook al een namaakcircuit van/voor zijn?
Zou het eerste zijn waaraan ik denk.
Zou daar ook al een namaakcircuit van/voor zijn?
Zou het eerste zijn waaraan ik denk.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Nah! Ziet er niet uit als namaak iig.
Ik hoor juist vele beroerde verhalen over performance van die blokken en sluit me daar met mijn bescheiden mening bij aan. Maar ik heb idd niet gehoord van falende bonding
Bij een 'hangende' klauw kan ik me er nog iets bij voorstellen ivm de hitte. Maar bij een goed functionerende klauw?,
Ik hoor juist vele beroerde verhalen over performance van die blokken en sluit me daar met mijn bescheiden mening bij aan. Maar ik heb idd niet gehoord van falende bonding

Bij een 'hangende' klauw kan ik me er nog iets bij voorstellen ivm de hitte. Maar bij een goed functionerende klauw?,

If you always do what you always did, you always get what you always got.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Dit is een gekend probleem. 

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Wat is dan de oorzaak voor de debonding? Veroudering van de epoxy als gevolg van zuurstof (uit de lucht) icm hoge temperaturen?
Gekend probleem klink idd als Greenstuff te vermijden... (en het remde koud en warm toch al niet lekker...)
Gekend probleem klink idd als Greenstuff te vermijden... (en het remde koud en warm toch al niet lekker...)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Geen idee. Maar doe maar eens een search op "EBC Greenstuff disintegrating" en je zult zien dat je lang niet de enige bent met dit probleem.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Yellow stuff proberen?
Ik ben er voorlopig tevreden van.
Ik ben er voorlopig tevreden van.
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Nee dank je.
Ik heb Mintex achter gestoken (had ik nog liggen, want ik wilde toch al van de greenstuff af.
Tot nu toe vind ik dit de fijnste blokken die ik heb gehad op de vooras. Eens kijken hoe ze zich houden op de achteras. Gelijk maar beide klauwen gereviseerd, alhoewel dat niet echt noodzakelijk bleek. Hebben we iig weer een verse start
Het remmen gaat weer zoals het hoort nu, nu alleen die vervloekte handrem opnieuw afstellen.
Ik heb even gegoogled, en inderdaad, ik heb ditzelfde probleem aan de hand...
Ik heb Mintex achter gestoken (had ik nog liggen, want ik wilde toch al van de greenstuff af.
Tot nu toe vind ik dit de fijnste blokken die ik heb gehad op de vooras. Eens kijken hoe ze zich houden op de achteras. Gelijk maar beide klauwen gereviseerd, alhoewel dat niet echt noodzakelijk bleek. Hebben we iig weer een verse start

Het remmen gaat weer zoals het hoort nu, nu alleen die vervloekte handrem opnieuw afstellen.

Ik heb even gegoogled, en inderdaad, ik heb ditzelfde probleem aan de hand...
If you always do what you always did, you always get what you always got.
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 14 sep 2013, 13:46
- Auto: Elise 111R
- Locatie: Friesland
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Welke Mintex heb je nu dan? Vast geen standaard blokken.
- het is alleen onmogelijk totdat iemand het gedaan heeft -
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Greenstuff blokken... Best wel link!
Mintex 1144 compound. Een beetje vergelijkbaar met de Ferodo DS2500 (klopt dat?)
Nu ja, op alle vlakken een middenmotor, maar remt al lekker vanaf koud.
Gecombineerd gebruik dus.
Nu ja, op alle vlakken een middenmotor, maar remt al lekker vanaf koud.
Gecombineerd gebruik dus.
If you always do what you always did, you always get what you always got.