Hockenheim Historic
De 12 racing series :
BOSS GP
STT H&R Cup
YTCC
FIA Lurani Trophy
CANAM Challenge Cup
Historic Formula Vau
Lotus Cup Europe
Raceclub Germany
RCG by Team FNT
Triumph Competition
Scuderia Alfa Classico
Herbert Linge Pokal
Een aanrader voor diegene die van old school racerij houden.
Vanwege de Lotus link met Jim Clark, is de Lotus Cup Europe de enige serie met actuele wagens. Tevens ook de opener van het LCE seizoen.
Bijkomend is er nog de mogelijkheid om met je Lotus over het circuit te cruisen tijdens de middagpauze.
Is aan een wandelgang, enkele parade rondes.
Dit is in combinatie met een Driver Club ticket.
Er is aan de Mercedes tribune weer een Lotus parking, waar je een grote kleurvariatie van Lotussen kan vinden.
Altijd leuk om nieuwe dingen te zien, leuke contacten te leggen, en onverwachts ook bekenden tegen het lijf te lopen.
Dit jaar geen recordpoging "Lotuswagens op circuit".
De +350 Lotussen zoals 2 jaar geleden zullen er niet zijn, doch ik verwacht er net zoals vorig jaar toch zo'n slordige 200 à 250.
op Facebook
2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVIVAL
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVIVAL
- Bijlagen
-
- HH-JC.jpg (36.68 KiB) 5210 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Peter D op 24 mar 2016, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: 2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVI
Wie gaat, kan zich hieronder vrijblijvend melden.
Maak je dat liever niet publiek, kan je mij ook contacteren via pm, mail, ... om ter plaatse eventueel eens af te spreken.
1. Peter D
2. ...
3.
Maak je dat liever niet publiek, kan je mij ook contacteren via pm, mail, ... om ter plaatse eventueel eens af te spreken.
1. Peter D
2. ...
3.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Spykerforce
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 17 nov 2011, 20:50
- Naam: Alex
- Auto: Elise S CR MY14
- Locatie: Leuven
- Contacteer:
Re: 2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVI
Peter D schreef:Wie gaat, kan zich hieronder vrijblijvend melden.
Maak je dat liever niet publiek, kan je mij ook contacteren via pm, mail, ... om ter plaatse eventueel eens af te spreken.
1. Peter D
2. Spykerforce
3. ...
4.
Website voor fotografie: http://spykerforce.weebly.com/index.html
Facebookpagina voor fotografie: https://www.facebook.com/pages/Spykerfo ... 4747964510
Facebookpagina voor fotografie: https://www.facebook.com/pages/Spykerfo ... 4747964510
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: 2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVI
Sfeerbeelden op YouTube : Hockenheim Historic
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: 2016/04/15-17 BOSCH HOCKENHEIM HISTORIC - JIM CLARK REVI
Twee jaar geleden zijn wij daar geweest, was prachtig en leuk en voor herhaling vatbaar, echter niet dit jaar en ook niet volgend jaar, maar wel in 2018
Waarom wel in 2018, vrij simpel, het is dan 50 jaar geleden dat op Hockenheim op 7 april, nu vandaag 48 jaar geleden, Jim Clark er met zijn Lotus om het leven kwam
Waarschijnlijk zal in 2018 meer aandacht geven worden aan deze verjaardag, en daar wil ik bijzijn
Wist je dat Jim Clark die dag feitelijk niet in Hockenheim moest racen, hij was wel ingeschreven voor een 6 uren race voor sportprototypes in Brands Hatch Engeland, Jim Clark had echter al een tijd problemen met de Engelse belastingsdienst, hij was daarom ook uitgeweken naar eerst Parijs en later naar Zwitserland, hij mocht maar een beperkt aantal dagen in de UK verblijven
Hij ging dus liever niet te veel naar Engeland en verkoos om in Hockenheim mee te doen aan een niet zo belangrijke Formule 2 race, er zou ook nog een contract geweest zijn met banden leverancier Firestone
De echte oorzaak van het ongeval blijft een misterie, de meest naar voor geschoven oorzaak, een leeglopende band, werd na onderzoek na het ongeluk van de banden van de gechrashte auto, door Firestone formeel ontkent
Waarschijnlijk wilden ze niet dat hun banden aan de oorzaak van de crash zouden hebben bijgedragen
Een artikel over de taxproblems van Jim Clark
Om nu de dood van Clark in de schoenen te schuiven van de Engelse staat, gaat wel wat ver, maar toch
http://www.thevirtualdriver.com/analysi ... rs-on.html
Waarom wel in 2018, vrij simpel, het is dan 50 jaar geleden dat op Hockenheim op 7 april, nu vandaag 48 jaar geleden, Jim Clark er met zijn Lotus om het leven kwam
Waarschijnlijk zal in 2018 meer aandacht geven worden aan deze verjaardag, en daar wil ik bijzijn
Wist je dat Jim Clark die dag feitelijk niet in Hockenheim moest racen, hij was wel ingeschreven voor een 6 uren race voor sportprototypes in Brands Hatch Engeland, Jim Clark had echter al een tijd problemen met de Engelse belastingsdienst, hij was daarom ook uitgeweken naar eerst Parijs en later naar Zwitserland, hij mocht maar een beperkt aantal dagen in de UK verblijven
Hij ging dus liever niet te veel naar Engeland en verkoos om in Hockenheim mee te doen aan een niet zo belangrijke Formule 2 race, er zou ook nog een contract geweest zijn met banden leverancier Firestone
De echte oorzaak van het ongeval blijft een misterie, de meest naar voor geschoven oorzaak, een leeglopende band, werd na onderzoek na het ongeluk van de banden van de gechrashte auto, door Firestone formeel ontkent
Waarschijnlijk wilden ze niet dat hun banden aan de oorzaak van de crash zouden hebben bijgedragen
Een artikel over de taxproblems van Jim Clark
Om nu de dood van Clark in de schoenen te schuiven van de Engelse staat, gaat wel wat ver, maar toch
http://www.thevirtualdriver.com/analysi ... rs-on.html