Sport cat Exige 2: welk model?
- Capitol
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
Sport cat Exige 2: welk model?
Ik heb sinds enkele maanden de melding "low efficiency cat", mijn originele catalysator is dus doorgebrand.
En dan begint de zoektocht naar een oplossing en komen er enkele vragen naar boven. Het simpelst is niets doen, maar:
* Geraak ik nog door de keuring zonder dat ik iets doe?
Als dat niet gaat, moet ik op zoek naar een andere cat en heb ik al wat rondgezocht naar een sport cat. Er zijn 2 merken die in aanmerking komen tot nu toe: Larini en HJS (Komotec).
De vereisten:
* plug and play, dus installatie zonder nodige aanpassingen
* voorzien van bevestigingspunten voor de standaard heat shields
* in orde voor de keuring
Wie heeft er hier ervaring mee? Wie heeft er een sport cat en kan op deze vragen antwoorden?
En dan begint de zoektocht naar een oplossing en komen er enkele vragen naar boven. Het simpelst is niets doen, maar:
* Geraak ik nog door de keuring zonder dat ik iets doe?
Als dat niet gaat, moet ik op zoek naar een andere cat en heb ik al wat rondgezocht naar een sport cat. Er zijn 2 merken die in aanmerking komen tot nu toe: Larini en HJS (Komotec).
De vereisten:
* plug and play, dus installatie zonder nodige aanpassingen
* voorzien van bevestigingspunten voor de standaard heat shields
* in orde voor de keuring
Wie heeft er hier ervaring mee? Wie heeft er een sport cat en kan op deze vragen antwoorden?
M140i & GT3 Touring
-
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
Re: Sport cat Exige 2: welk model?
Geen Tubular? Die hebben een 200 cel racecat specifiek voor supercharged motoren.
Als mijn originele cat faalt dan gaat die er in. Stekki (vorige eigenaar) heeft m erin gehad en later vervangen voor de-cat pipe.
Maar ik heb ook een Tubular systeem dus dat telt ook mee
Als mijn originele cat faalt dan gaat die er in. Stekki (vorige eigenaar) heeft m erin gehad en later vervangen voor de-cat pipe.
Maar ik heb ook een Tubular systeem dus dat telt ook mee

2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
Reeds 2 originele katalysators "kapotgereden". Krijgen blijkbaar te warm op circuit in combinatie met sportuitlaat. Nu met sportcat geen probleem meer (voorlopig toch). Ook niet op de keuring.
Weet wel het merk niet meer. Geplaatst door fvh.
Succes!
Weet wel het merk niet meer. Geplaatst door fvh.
Succes!
- stekki
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
Ga voor 2bular (als je veel geduld hebt of met de mentaliteit van Jim overweg kunt) of HJS. Ik vermoed dat HJS kwalitatief nog iets beter is zelfs...
Light is not right
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
silenced decat kopen en weerstand plaatsen voor lambda.
2e hands originele kat kopen voor de keuring en ieder jaar terug steken.
Mijn gedachte...
2e hands originele kat kopen voor de keuring en ieder jaar terug steken.
Mijn gedachte...
- Capitol
Wie verdeelt er 2bular? Zijn die plug and play? Geen aanpassingen nodig?stekki schreef:Ga voor 2bular (als je veel geduld hebt of met de mentaliteit van Jim overweg kunt) of HJS. Ik vermoed dat HJS kwalitatief nog iets beter is zelfs...
Komotec verkoopt HJS, daarom dat die al bij de mogelijkheden stond.
M140i & GT3 Touring
- stekki
- Naam: Stijn
- Auto: no lotus
Bart,
Kijk anders is hier http://www.2bular.co.uk. Dan zit je bij de bron, heb geen weet van resellers. Is idd plug and pray, geen aanpassingen. Top kwaliteit. HJS is ook topkwaliteit. 2bular geeft je iets meer mogelijkheden qua eindtips etc denk ik.
Kijk anders is hier http://www.2bular.co.uk. Dan zit je bij de bron, heb geen weet van resellers. Is idd plug and pray, geen aanpassingen. Top kwaliteit. HJS is ook topkwaliteit. 2bular geeft je iets meer mogelijkheden qua eindtips etc denk ik.
Capitol schreef:Wie verdeelt er 2bular? Zijn die plug and play? Geen aanpassingen nodig?stekki schreef:Ga voor 2bular (als je veel geduld hebt of met de mentaliteit van Jim overweg kunt) of HJS. Ik vermoed dat HJS kwalitatief nog iets beter is zelfs...
Komotec verkoopt HJS, daarom dat die al bij de mogelijkheden stond.
Light is not right
-
- Naam: Gerben
- Auto: Exige
2Bular (Jim Valentine) gebruikt ook HJS kathalysatoren en zijn misschien iets voordeliger als KomoTec. En je hebt de keuze uit een 100- en 200-cell kat. Al kan de 100-cell wel problemen geven bij keuringen, bij de nederlandse apk iig wel.
Het laswerk van 2Bular is overigens onovertroffen.
Er zijn geen dealers voor 2Bular, niet in Europa tenminste. Wel is het zo dat Jim sommige dingen samen doet met KomoTec.
Het laswerk van 2Bular is overigens onovertroffen.
Er zijn geen dealers voor 2Bular, niet in Europa tenminste. Wel is het zo dat Jim sommige dingen samen doet met KomoTec.
- Capitol
Merci voor de tip over 2Bular, alleen zie ik op de foto nergens geen bevestigingspunten voor de standaard heat shields. En die zijn zeker nodig, want zonder heat shields is onmogelijk. Iemand een idee of die bevestigingspunten voorzien zijn?
M140i & GT3 Touring
-
- Naam: Gerben
- Auto: Exige
Er zijn idd geen bevestigingspunten voor het originele hitteschild. Meestal wordt er heat wrap om de bocht gewikkeld.
Je zou Jim kunnen vragen of het mogelijk is dat hij bevestigingspunten op de cat maakt of wat zijn reden is om het niet te doen.
Je zou Jim kunnen vragen of het mogelijk is dat hij bevestigingspunten op de cat maakt of wat zijn reden is om het niet te doen.