Soort uitlaat ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Alexs1
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Soort uitlaat ?

Bericht door Alexs1 »

Omdat ik aan 't kijken ben voor wat meer vermogen/koppel voor mijn Elise s1 had ik een vraag wat voor soort einddemper er nu op zit, en of deze dan nog vervangen moeten worden voor een optimale flow.

De verkoper had geadverteerd dat er een het een Jansspeed einddemper was maar dit type eindpijp heb ik nog niet eerder gezien op een Elise , hij is afgerond op het einde en degene die ik gezien heb zijn allemaal rechte pijpen...
De demperpot zelf lijkt van een soort 'goedkoop' RVS gemaakt te zijn , niet van het glimmende soort.

Misschien dat iemand het merk herkent ? ;)
Foto om het te verduidelijken:
Bijlagen
IMG_8282.jpg
IMG_8281.jpg
fastcooki3
Auto: Maisto 340r 1:43

Re: Soort uitlaat ?

Bericht door fastcooki3 »

Van de Janspeed waren er destijds wel meerdere varianten, dit lijkt op de niet roestvrij stalen Janspeed uitlaat van de 160, imo.
Als je met die meer pk aan (meer) circuit rijden denkt, is deze uitlaat de betere optie voor Zolder of Assen
Alexs1
Naam: Alex
Auto: Elise S1

Re: Soort uitlaat ?

Bericht door Alexs1 »

Dank voor je bericht, als het het idd. een uitlaat is van de 160 zal deze denk goed genoeg zijn kwa doorstroming/prestaties, zo niet ga ik nog even verder kijken wat voor soort demper dit is.
Ik was verder van plan kwa uitlaat om de kat en spruitstuk te vangen door een Janspeed of Larini systeem.
Plaats reactie