Pagina 1 van 2

Decat MIL light

Geplaatst: 05 nov 2014, 16:55
door Coen
Nu kun je voor het uitzetten van het MIL lampje onderstaande 2 draadjes kopen...

http://elise-shop.com/mil-light-elimina ... -p-75.html

...maar is dit ook een mogelijkheid? Spreekt mij net even wat meer aan dan wat draadjes.

http://www.ebay.co.uk/itm/LAMBDA-O2-OXY ... 462560debd


Hier heb je er nog veel meer:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... er&_sop=15

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 05 nov 2014, 19:24
door stekki
Coen, zou ook moeten werken, die extenders. Nog beter is zoals bij mij softwarematig de DTC deactiveren :p.

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 06 nov 2014, 11:02
door Coen
stekki schreef:Coen, zou ook moeten werken, die extenders. Nog beter is zoals bij mij softwarematig de DTC deactiveren :p.
Dan moet ik eerst een Emerald halen toch....? Ik haal wel zo'n ijzeren ding...

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 06 nov 2014, 11:58
door stekki
Klopt, op standaard ECU firmware is dit jammer genoeg niet mogelijk bij mijn weten.

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 07 nov 2014, 11:04
door Martin
Toevallig gisteren een de-cat besteld met de draadjes erbij. Misschien dat ik eerst wel probeer met zo'n extender om te kijken of dat werkt.

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 12 jan 2015, 14:47
door WarnedGraph
Ik rij ondertussen al een 3-tal jaar rond met een extender. Zonder problemen en lampjes die branden. Ik gebruik wel de 90° variant :ugeek::

http://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Spacer ... 3a849295bc

Het is niet precies dat model, ik bestelde via http://www.mijexhaustparts.com/, maar het lijkt me dezelfde.

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 12 jan 2015, 23:27
door keesv
Ha Coen, je vvc gaat niet beter lopen zonder cat, ook heb je niet meer vermogen.
het enige wat je met je 111s wint is minder gewicht (en meer lawaai)

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 12 jan 2015, 23:48
door Ziener01
Kees,

Waarom zou een 111S (of een standaard Elise for that matter) niet beter presteren zonder cat? Elke restrictie die verwijderd wordt heeft toch een potentiële flow verbetering tot gevolg?

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 13 jan 2015, 07:40
door Coen
keesv schreef:Ha Coen, je vvc gaat niet beter lopen zonder cat, ook heb je niet meer vermogen.
het enige wat je met je 111s wint is minder gewicht (en meer lawaai)
Klopt, enige reden is dan ook het geluid. Voor de rest, het stinkt en elk jaar voor de APK moet ie er weer onderweg. Dus echt ideaal is het niet.
Ziener01 schreef:Kees,

Waarom zou een 111S (of een standaard Elise for that matter) niet beter presteren zonder cat? Elke restrictie die verwijderd wordt heeft toch een potentiële flow verbetering tot gevolg?
Hier hebben ze een aantal testen uitgevoerd, interessant is om te lezen.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/ex ... alysts.htm

Re: Decat MIL light

Geplaatst: 13 jan 2015, 08:52
door keesv
Ziener01 schreef:Kees,

Waarom zou een 111S (of een standaard Elise for that matter) niet beter presteren zonder cat? Elke restrictie die verwijderd wordt heeft toch een potentiële flow verbetering tot gevolg?

Ha Ziener, dat zou je denken, maar enige tegendruk schijnt toch te werken
De tuner waar ik mijn wagen altijd op de testbank zet, maakt zelfs soms vernauwingen in de kop voor de inlaatkleppen om vermogen te winnen.

dat artikel ken ik Coen,
Ik heb een poosje met een zelfgeknutselde 100 cells magnaflow gereden en die komt netjes door de apk en ook geen storing op de ecu.
(klinkt ook iets bruter dan de orginele en is pakken lichter)