Verzekeren Elise
- Sander
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
Verzekeren Elise
Hallo,
Ik probeer mijn Elise in België omnium te laten verzekeren maar dat lukt niet omdat het een wagen van 1997 betreft.
De dagwaarde (vervang waarde) schat ik op 15.000,- en de Lotus is getaxeerd op €18.000,-
In Nederland betaalde ik all-risk €350,- per jaar ivm het lage aantal kilometers (max 5.000 per jaar) en mijn opgebouwde schade vrije jaren (hoogste BM trede)
Erg schappelijk, want ik wil/kan niet zomaar even €15.000,- missen als ik de Lotus perte totale rij. Daar is de verzekering toch juist voor zou je denken ?
Hoe lossen jullie dat op ?
Mvg,
Sander
Ik probeer mijn Elise in België omnium te laten verzekeren maar dat lukt niet omdat het een wagen van 1997 betreft.
De dagwaarde (vervang waarde) schat ik op 15.000,- en de Lotus is getaxeerd op €18.000,-
In Nederland betaalde ik all-risk €350,- per jaar ivm het lage aantal kilometers (max 5.000 per jaar) en mijn opgebouwde schade vrije jaren (hoogste BM trede)
Erg schappelijk, want ik wil/kan niet zomaar even €15.000,- missen als ik de Lotus perte totale rij. Daar is de verzekering toch juist voor zou je denken ?
Hoe lossen jullie dat op ?
Mvg,
Sander
Building >200BHP K-series
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Re: Verzekeren Elise
Je kan de wagen nog omnium laten verzekeren. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die zich richten op dit soort wagens. Je moet je wagen dan wel eerst laten taxeren. Op basis daarvan wordt je polis berekend.
Verwacht wel niet dat je voor 350,- euro voor alle risico verzekerd bent. Voor dat geld heb je eerder een mini-omnium.
Verwacht wel niet dat je voor 350,- euro voor alle risico verzekerd bent. Voor dat geld heb je eerder een mini-omnium.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Dit geven ze bij mij aan als dagwaarde bij Independer.Sander schreef: De dagwaarde (vervang waarde) schat ik op 15.000,- en de Lotus is getaxeerd op €18.000,-
Merk: Lotus
Model: Elise
Type: 1.8-16V 111 S
Cataloguswaarde: € 59.552,-
Dagwaarde: € 7.624,-

LOL, voor die van jou geven ze nog veel minder

Type: 1.8-16V 120
Cataloguswaarde: € 33.085,-
Dagwaarde: € 1.515,-

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
Ik betaal net iets meer dan 1000euro per jaar voor m'n Elise met full omnium.
Zit wel met een vrijstelling van 500euro + 15% van de schade.
Zit wel met een vrijstelling van 500euro + 15% van de schade.
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
De waardevermindering begint bij mij pas te lopen sinds de afsluiting van het contract.
Indien de restwaarde te laag zou worden kan ik gewoon een nieuwe taxatie laten doen en het contract herzien.
Een volledige omniumverzekering voor 350euro lijkt me wel niet realistisch, los van de kms die al dan niet gereden worden...
Indien de restwaarde te laag zou worden kan ik gewoon een nieuwe taxatie laten doen en het contract herzien.
Een volledige omniumverzekering voor 350euro lijkt me wel niet realistisch, los van de kms die al dan niet gereden worden...

- Sander
Verzekeren is in Nederland stukken goedkoper. De wegenbelasting is gebaseerd op gewicht van het voertuig + een toeslag voor een diesel. Voor mijn daily, een qashqai diesel, zou ik in Nederland voor WA verzekeren en belasting jaarlijks zo'n 1500 euro betalen. In België met 750,- de helft.
De Lotus kost in Nederland all risk inclusief wegenbelasting €500,- Als ik dat in België zou willen kost dat richting €1500,- gebaseerd op jou premie
Ik denk dat ik dan toch maar voor WA ga...
De Lotus kost in Nederland all risk inclusief wegenbelasting €500,- Als ik dat in België zou willen kost dat richting €1500,- gebaseerd op jou premie

- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Dan is mijn vraag of ik een Belgische wagen via een Nederlandse maatschappij kan verzekeren?Sander schreef:Verzekeren is in Nederland stukken goedkoper. De wegenbelasting is gebaseerd op gewicht van het voertuig + een toeslag voor een diesel. Voor mijn daily, een qashqai diesel, zou ik in Nederland voor WA verzekeren en belasting jaarlijks zo'n 1500 euro betalen. In België met 750,- de helft.
Zal wel niet zeker.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Sander
W.a. moet in België. Omnium zou ook in NL kunnen theoretisch, maar het zou me verbazen als je het geregeld krijgt. Ivm andere wetgeving branden verzekeraars hun vingers er niet graag aan.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Eigenlijk een schande hé, ze mogen er mij zo een stuk of 10 leveren aan die prijsCoen schreef:Dit geven ze bij mij aan als dagwaarde bij Independer.Sander schreef: De dagwaarde (vervang waarde) schat ik op 15.000,- en de Lotus is getaxeerd op €18.000,-
Dagwaarde: € 7.624,-![]()
LOL, voor die van jou geven ze nog veel minder![]()
Dagwaarde: € 1.515,-![]()
![]()

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Maar ik vraag mij af of dit echt klopt of dat de dagwaarde in praktijk hoger ligt? Ik ga er maar eens een telefoontje aan wagen.Frederik schreef:Eigenlijk een schande hé, ze mogen er mij zo een stuk of 10 leveren aan die prijsCoen schreef:Dit geven ze bij mij aan als dagwaarde bij Independer.Sander schreef: De dagwaarde (vervang waarde) schat ik op 15.000,- en de Lotus is getaxeerd op €18.000,-
Dagwaarde: € 7.624,-![]()
LOL, voor die van jou geven ze nog veel minder![]()
Dagwaarde: € 1.515,-![]()
![]()
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2