Pagina 1 van 2

Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 12:29
door wimvanbeeck
Officieel nieuws van Lotus !

http://www.lotuscars.com/gb/news/racing ... se-s-cup-r
3118931427_.jpg
Evolving from the 1.6 litre Elise platform, this is the first time the supercharged Elise S’ mid-mounted, transverse, 1.8 litre 2ZR-FE engine has been used in a Cup variant. Priced at £39,125 + VAT and boasting bespoke livery and aerodynamic body kit, the Elise S Cup R showcases the marriage of form and function perfectly so that performance is optimised yet retains its stylish and iconic aesthetic.

Performance is enhanced over the road-going Elise S thanks to a motorsport-specific engine control module (ECM) and a CFD proved aero pack comprising; front splitter, barge boards, winglets, rear diffuser, floor extensions and rear wing. Despite the extra body kit and race-ready additions, Lotus Motorsport manages to maintain the road car’s light weight of just 924 kg. These modifications and the clever manipulation of air-flow to create extra downforce, combined with adjustable damper and springs, reduces lap times by 4 seconds on a 5 km lap over the standard Elise S.

The Lotus S Elise Cup R is eligible for entry to the production class in the 2014 Lotus Cup series which operates under the banners Lotus Cup UK, Lotus Cup Europe, Lotus Cup Italia, Lotus Cup USA, Lotus Cup Japan, Lotus Cup Thailand, Lotus Cup China and Lotus Ladies Cup. The Lotus Cup is open to all Lotus owners and their Elise, Exige, Evora, 340R and 2-Eleven. To make a statement on some of the best tracks in the world, the Elise S Cup R has a selection of bespoke colour and trim options courtesy of the Lotus Design team.

The Elise S Cup R at a glance:
Enhancements:
FIA Compliant Rollcage (As previous Cup Versions)
FIA Compliant Fire Extinguisher
Motorsport Mapped ECU
Electronic Battery Isolator
6-Point Race Harness (Driver Seat)
Hans Compliant Race Driver’s Seat
Track Specification Front Tow Eyes
Quick Release Steering Wheel

Body Kit:
Brake Pad Upgrade
Single way adjustable Dampers
Hardtop
Motorsport specification triple-pass radiator
Polycarbonate Rear Screen
Forged Alloy Wheels

Options:
FIA Fuel Cell
Air Conditioning
Race Passenger Seat (with 4-point race harness fitted)
Ultra-lightweight Motorsport Wheels

Powertrain:
All alloy, 1.8 litre DOHC 4 cylinder, dual VVT-i, 16 valve with Magnuson R900 supercharger utilising Eaton TVS™ technology

Power:
217 hp / 220 PS / 162 kW

Transmission:
6-speed manual gear box as standard

Suspension:
Up Rated TCA Kit

Brakes:
Twin-piston fixed aluminium alloy front brake callipers. Single-piston sliding rear brake callipers. 288 mm diameter, 26 mm thick front and rear cast-iron cross-drilled & ventilated brake discs

Wheels:
Forged Alloy

Tyres:
Yokohama Advan Neova AD07 LTS tyres F: 175/55 R16 & R: 225/45 R17

Safety Systems:
Lotus ABS / EDL


http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... ikel=19192

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 12:55
door Hans340R
Stoer! 8-) Wel Track only..

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 13:27
door Capitol
Ferm, maar waar haalt de motor zijn koeling vandaag? Geen scoop op het dak ...

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 14:01
door thiva
Capitol schreef:Ferm, maar waar haalt de motor zijn koeling vandaag? Geen scoop op het dak ...
Naar analogie met de V6 cup R.
Dit zijn wel nog maar gerenderde beelden.
elise-cup-r2.jpg

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 15:18
door stekki
Te veel 'tjoening' voor mij op deze wagen... Niet echt schoon imo.

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 15:28
door Erwin
Aero kitje bestellen voor op de Elise S Club racer, wat striping wijzigen en je hebt hem "Roadlegal" :mrgreen:

Vermogen en configuratie van de motor blijft ongewijzigd, enkel een andere ECM (of hermapping) voor throttle respons??

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 16:43
door FastEleven
Als basis zul je dan toch best een Elise SC gebruiken, want deze Cup R is voorzien van een 1.8 ipv 1.6, met daarop een supercharger geschroeft. De scoop op het dak van de S2 Exige S dient om de intercooler te coolen, niet voor de supercharger.

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 16:51
door Erwin
FastEleven schreef:Als basis zul je dan toch best een Elise SC gebruiken, want deze Cup R is voorzien van een 1.8 ipv 1.6, met daarop een supercharger geschroeft. De scoop op het dak van de S2 Exige S dient om de intercooler te coolen, niet voor de supercharger.
Elke huidige Elise S en Elise S club racer heeft een 1.8 ;)
Exact dezelfde motorcode en supercherger als de Cup 8-)
De chargecooler is watergekoeld.

Het verschil in de huidige en met de "oudere" SC, is een andere motorcode. De nieuwste versie heeft evenveel vermogen, maar draait ±800tr minder snel dan de SC. De "clou" is dat nieuwe S versie 35Nm meer koppel heeft dan de oudere SC versie.
Capture.JPG

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 18:41
door Frederik
stekki schreef:Te veel 'tjoening' voor mij op deze wagen... Niet echt schoon imo.
... de 'tjoening' op deze wagen heeft helaas zijn nut ... ;)

Re: Elise S cup R

Geplaatst: 08 nov 2013, 19:00
door stekki
Frederik schreef:
stekki schreef:Te veel 'tjoening' voor mij op deze wagen... Niet echt schoon imo.
... de 'tjoening' op deze wagen heeft helaas zijn nut ... ;)
Misschien, heb er toch men twijfels bij.