Ik zie op de inlaatspruitstukken van de Elite Eclat en Esprit een vlak waar wellicht een mogelijkheid is voorzien om injectoren in te bouwen.
Zijn er spruitstukken waar die openingen al zijn voorzien?
Zijn er vrijaanzuigende Lotus-motorblokken met injectie die zijn over te bouwen ter vervanging van de carburatoren? (Of de carburatoren enkel gebruiken als gaskleppen met gasschuiven gedemonteerd?)
Zou een injectie het verbruik - en de prestaties - ten goede komen?
Ik ga er wellicht vanuit dat dit té makkelijk te doen is?
Ombouw van Weber carbs naar injectie bij Elite Eclat ?
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 20:31
- Auto: elite
- Locatie: Eeklo
- Escape
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 21 dec 2011, 09:51
- Auto: Esprit turbo SE
- Locatie: Holsbeek
Re: Ombouw van Weber carbs naar injectie bij Elite Eclat ?
Om de ombouw naar injectie te doen, is megasquirt zeker een aanrader. Wij hebben dit gebruikt op een Range Rover, waarbij de standaard EFI (met delco) vervangen werd door megasquirt (met EDIS) om makkelijker te kunnen tunen en vooral beter waterbestendig te zijn. En dit tot grote tevredenheid, rijdt soepeler en verbruikt minder.
Michel was hetzelfde van plan op zijn Esprit Turbo, al weet ik niet hoe ver hij juist geraakt is voor er een andere Esprit met zijn tijd ging lopen. En ik heb zelf een kit liggen voor mijn Range Rover, die ook de LPG-injectie zou kunnen aansturen (met een andere ontstekingsmap). Maar daar is nog veel aanpaswerk aan, want de kit is bedoeld voor een ouder type V8 en ik wil zoveel mogelijk standaard componenten hergebruiken.
Wat de mechanische kant betreft (plaatsen injectoren) kan ik u niet helpen, dat zou wel eens het moeilijkste kunnen zijn. Op een Rover V8 zijn de inlaatspruitstukken makkelijk onderling te wisselen, zodat je één kan plaatsen met injectoren. Dan is het alleen de sturing nog.
Moest je besluiten om Megasquirt te installeren, ben ik zeker geïnteresseerd en willen we graag proberen helpen.
Greetz,
Filip
Michel was hetzelfde van plan op zijn Esprit Turbo, al weet ik niet hoe ver hij juist geraakt is voor er een andere Esprit met zijn tijd ging lopen. En ik heb zelf een kit liggen voor mijn Range Rover, die ook de LPG-injectie zou kunnen aansturen (met een andere ontstekingsmap). Maar daar is nog veel aanpaswerk aan, want de kit is bedoeld voor een ouder type V8 en ik wil zoveel mogelijk standaard componenten hergebruiken.
Wat de mechanische kant betreft (plaatsen injectoren) kan ik u niet helpen, dat zou wel eens het moeilijkste kunnen zijn. Op een Rover V8 zijn de inlaatspruitstukken makkelijk onderling te wisselen, zodat je één kan plaatsen met injectoren. Dan is het alleen de sturing nog.
Moest je besluiten om Megasquirt te installeren, ben ik zeker geïnteresseerd en willen we graag proberen helpen.
Greetz,
Filip
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Ombouw van Weber carbs naar injectie bij Elite Eclat ?
Ik heb mijn Esprit omgebouwd naar injectie met een Emerald ECU.
Ik heb een injectie manifold van een SE gekocht en nog een hele resum van onderdelen.
Ik denk dat het eenvoudiger is om deze kit te kopen.
Dan heb je alles in 1 keer.
http://www.lotusbits.com/upgrades_fuel_injection.html
Veel succes ermee, injectie rijdt wel een stuk beter.
Ik heb een injectie manifold van een SE gekocht en nog een hele resum van onderdelen.
Ik denk dat het eenvoudiger is om deze kit te kopen.
Dan heb je alles in 1 keer.
http://www.lotusbits.com/upgrades_fuel_injection.html
Veel succes ermee, injectie rijdt wel een stuk beter.
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Re: Ombouw van Weber carbs naar injectie bij Elite Eclat ?
Ik zou deze ECU kopen voor een Rober V8 http://www.lloydspecialistdevelopments. ... le-lpg-ecuEscape schreef: Op een Rover V8 zijn de inlaatspruitstukken makkelijk onderling te wisselen, zodat je één kan plaatsen met injectoren.
Hoe stuur jij de laag ohmige LPG injectoren aan?