Pagina 1 van 2
Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 17:28
door PaulF
Moet in juni voor de eerste keer naar de keuring,mijn Elise is af fabriek voorzien van braided hose remleidingen zonder dit als optie te nemen,en
naar ik kan lezen op andere fora geeft dit problemen op de TK.
Kan ik verplcht worden om deze te vervangen door rubberen remleidingen,
want dit vind ik absoluut geen optie.
Wie weet hier meer over of heeft hiermee al ervaringen gehad?
Greets Paul
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 18:10
door Goor00
Het is in Belgiƫ verboden om ook maar iets aan je remsysteem te veranderen:
b.v.:
-grotere schijven
-van niet naar wel geperforeerd
-Stahlflex leidingen i.p.v. standaard rubber
-andere klauwen
Volgens de letter van de wet mag je dus geen rubberen zetten; als de controleur op de keuring niet weet dat dit standaard is op je Elise, kan je mogelijk problemen krijgen.
Ik heb er wel geen ervaring mee; ik moet volgend jaar pas voor het eerst op keuring
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 18:25
door WimC
Niet in Stekene Paul
Cfr comments van Molleke.
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 19:17
door Blue Darkness
ach, dat bezien ze niet bij zo'n wagen...

Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 19:46
door stubru4ever
Al naar 3 verschillende keuringscentra geweest in 't verleden met de Lotus, de eerste verstandige vraag moet nog komen.
Als de 'controleur' zelfs voor je Lotus gaat staan en teken doet om je motorkap te openen

dan zou ik niet echt wakker liggen van vragen laat staan opmerkingen over je remmen...
Grtz
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 20:06
door claudevdvd
Is het niet zo dat deze leidingen een plastic toplaagje hebben??
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 16 jan 2013, 21:23
door zeldzame kanarie
bmw heeft voor de 3serie een performance remkit met grotere klauwen en geventileerde schijven ter beschikking, zonder problemen te hebben op keuring.
zo'n specialisten zijn het ook weer niet, dat ze van buiten weten welk soort merk er standaard op heeft zitten.
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 17 jan 2013, 04:28
door raven14
Ik heb het op de TC, toen ik de British GT importeerde, toch moeten uitleggen waarom mijn Exige stalen remleidingen heeft. Het staat niet op het gelijkvormigheidsattest en eigenlijk hadden ze moeten afkeuren, maar ze zijn coulant geweest omdat ik een brochure kon tonen van de Brit GT SE versie van de Exige S, waarop staat dat dit een standaard feature van de wagen is.
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 17 jan 2013, 08:49
door vital
Niet moeilijk doen op de keuring. Hier bij ons wel.
Mijn broer had een porsche 993 4S, de turbolook.
Op de brug bij de keuring hebben ze zijn achteras nagemeten, wie doet nu zo ierts?. Deze was breder dan op het gelijkvormigheidsattest (is via porsche voorzien van de verbrede turbo faetures) en werd afgekeurd.
Dit is een fout van porsche, ze hebben dit model nooit correct gehomologeerd in Belgiƫ. Dus eigenlijk zijn al de porsches van dit type niet in orde voor volgens de keuring. Met veel moeite (porsche deed er niets aan) heeft hij hem via via door de keuring gekregen en ook maar verkocht.
Hoe komen ze er op om dit na te meten, wisten ze het?
Re: Moet ik mij zorgen beginnen maken?
Geplaatst: 17 jan 2013, 10:21
door Frederik
vital schreef:Hoe komen ze er op om dit na te meten, wisten ze het?
Lijkt me vreemd dat Porsche dat niet geregeld heeft ... broodje aap verhaal?
Het is wel zo dat veel Porsches omgebouwd worden, facelifts krijgen en optisch aangepast zijn. Denk niet dat ze de S4s viseren hoor.
Voor ik 'm verkocht zou ik toch meer opzoek werk gedaan hebben. Of eventueel zelf een eenmalige gelijkvormigheidskeuring hebben laten doen.