Pagina 1 van 1

Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 28 aug 2012, 16:48
door Frederik
Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus
28-08-2012

Dat het niet meer helemaal botert tussen de Lotus-directie en voormalig CEO Dany Bahar mag duidelijk zijn. De man met het meest perfecte kapsel in de hele autobranche werd eerder dit jaar van zijn taken als CEO ontheven, en countert nu met een dikke claim.

De ware reden van zijn ontslag is nooit helemaal boven komen drijven. De officiële lezing van Lotus was ‘a complaint about his conduct‘, wat zich liet verduidelijken in het niet helemaal bonafide gebruik van de bedrijfs-creditcard om zijn vrij dure levensstijl te hanteren en enkele prive-uitgaven te doen.

Later lekten, via de grapevine, woorden uit van Bob Lutz, die als adviseur aan Lotus verbonden is, dat Lotus gewoon een reden zocht hem te ontslaan omdat de man een beetje out of control was met zijn megalomane plannen en samenwerkingen. Hoe dan ook, Bahar probeert er via de rechter nog een leuk zakcentje uit te slepen. Iets dat niet echt als een verrassing zal komen voor Lotus.

Toch is de 8,5 miljoen euro die Bloomberg Businessweek vermeldt voor een zichzelf respecterende hoge ome een schijntje natuurlijk. Victor Muller komt voor zo’n bedrag niet eens zijn bed uit.

In ander de nieuws: Lotus doet de 2002 Esprit V8 die Bahar voorheen gebruikte in de verkoop. Of dit laatste nieuwswaardigheidje te maken heeft met een plots gekweekte intense haat voor all things Bahar, als een boze ex die al je spullen verbrandt, durven we niet te zeggen. De Esprit, met parelmoer witte lak, suede-leren interieur, en allerhande leuke goodies, heeft slechts 36.000 mijl op de teller, waarvan Bahar volgens Lotus Forums zo’n 1.000 mijl voor zijn rekening nam. Een prijs is niet bekend.

Bron : autobnlog

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 30 aug 2012, 11:55
door thiva
De visie en toekomstplannen van Bahar volgens Sniffpetrol. [linky]

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 31 aug 2012, 15:01
door Coen
Zijn er eigenlijk specifieke punten die Danny Bahar had bereikt?

- 5 nieuwe Lotussen waarvan er geen 1 is uitgebracht
- Lotus magazine dat alweer is stopgezet
- ....

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 31 aug 2012, 15:39
door Red Baron
Coen schreef:Zijn er eigenlijk specifieke punten die Danny Bahar had bereikt?

- 5 nieuwe Lotussen waarvan er geen 1 is uitgebracht
- Lotus magazine dat alweer is stopgezet
- ....
- Zichzelf een ferme loonfiche uitbetaald - Check !

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 31 aug 2012, 16:54
door Frederik
Coen schreef:Zijn er eigenlijk specifieke punten die Danny Bahar had bereikt?

- 5 nieuwe Lotussen waarvan er geen 1 is uitgebracht
- Lotus magazine dat alweer is stopgezet
- ....
- zwaar geïnvesteerd in een motor dat mogelijk nooit afgewerkt en gebruikt zal worden.
- het circuit van Lotus volledig gemoderniseerd dat trouwens FIA comform zou zijn? (*)

* is van horen zeggen, kan iemand dat bevestigen?

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 01 sep 2012, 02:33
door fastcooki3
Niet juist, zandbakken zijn niet groot genoeg. Veel te veel geld aan uit gegeven, voor wat het moet dienen. De zoveelste bahar blunder...

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 01 dec 2012, 14:40
door claudevdvd
Nu het vervolg van de soap
Lotus countert met miljoenenclaim tegen ex-CEO
Gepost op 01-12-2012 om 13:16 door sir_smokalot | 7 Reacties »

De Lotus-soap is nog lang niet voorbij. Voormalig CEO Dany Bahar eist miljoenen van ze, maar sinds deze week is het omgekeerde ook waar. Bahar zou zijn boekje te buiten zijn gegaan aan o.a. helikoptervluchten en 10 horloges (zou hij vriendjes zijn met Andy v/d Meijde?)

Lotus wil 2,5 miljoen GBP (dik 3 mln euro) zien van Bahar (ex-Ferrari), omdat hij zijn boekje te buiten is gegaan aan ‘onkosten‘, maar ook te veel salaris en bonussen ontvangen zou hebben.
Daarnaast werd er fors geld uitgegeven aan een chauffeur (zijn Esprit beviel hem kennelijk niet), en ligt er nog een onbetaalde kappersrekening ter hoogte van € 649.125,75.
Dit is natuurlijk een grote farce, en Lotus zou zich de ogen uit zijn kop moeten schamen dat ze kennelijk hebben toegestaan dat hun leidinggevende zo tekeer kon gaan met de company credit card. Voor dat soort zaken heb je een Raad van Toezicht, en die heeft kennelijk compleet liggen snurken.
Met deze claim geven ze dus eigenlijk toe dat hun management een zooitje is, maar kennelijk weegt het verlangen te vangen, danwel Bahar te slopen, zwaarder dan de eigen trots. Een buitenstaander kan een ding in ieder geval met zekerheid zeggen: PR-technisch kent deze zaak alleen maar verliezers. (via Bloomberg)

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 02 dec 2012, 08:06
door co-driver
De 'verantwoordelijken ' voor dit groot probleem bij Lotus zijn door de nieuwe eigenaars (DRB-HICOM) buiten geflikkerd ....maar de put die ze achter laten :shock:

In een ideale wereld was er ;

- Renault-Nissan-Proton Alliance

- Den Tony CEO van Lotus

- Lotus Esprit met V6 uit Nissan GTR

- Lotus F1 Team eigendom n/d RNP Alliance

- Proton Emas - Lotus City Car - Renault Emas

Maar de 'malaise' in de Malaisische politiek , vorige eigenaar van de Proton Holding ......de rest van het verhaal kennen we :oops:

Re: Ex-CEO legt miljoenenclaim neer bij Lotus

Geplaatst: 02 dec 2012, 16:10
door Frederik
Lijkt me een logisch gevolg ... stel dat Bahar in gelijk wordt gesteld, dan kunnen ze met deze claim 'eventueel' grotendeels zijn claim dekken.

Enkele jaren geleden zelf aan der lijve ondervonden...
Een grote klant staakt plots (onopgemerkt) de betalingen, ik ga ter goeder trouw nog verder (werken) waarna ze na 3-tal maand een einde willen maken aan de samenwerking. Goed, 'deels' hun recht, maar dan kort erna claim ik natuurlijk mijn achterstallige (facturen, onkosten...), wordt op de lange baan geschoven ... waarna ik naar de rechtbank stap. Hun eerste reactie via de advocaat een claim van allerhande kosten voorgeschoteld ... ('gebruik' schade en onderhoud aan de wagen die ik ter beschikking had, 'gebruik' schade aan mijn fotomateriaal ... zogezegd niet rechtmatige beroepskosten en onkosten vergoedingen. Op die manier proberen ze gewoon de claim te verminderen omdat de rechter meestal ook 'n deel van hun claim aanvaard.