TVR is officieel dood, leve TVR ...

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

TVR is officieel dood, leve TVR ...

Bericht door Frederik »

Misschien wel erg off-topic, maar ik heb altijd een boontje voor TVR gehad als Briste autoconstructeur wat toch altijd briljante wagens op de markt heeft gezet. niet?

De Rus Mr. Nikolai Smolensky trekt nu definitief de stekker uit TVR, na de overname dacht hij TVR nieuw leven in te kunnen blazen, maar gezien de tegenvallende interesse (wat wil je met een 'vanaf' kostprijs van om en bij de £100.000 (125.000€) voor een custom build TVR) én de te dure kosten, lijkt het hem niet interessant meer genoeg om verder te gaan.

Hij zou dicht gestaan hebben met een overeenkomst met Caterham voor het bouwen van de wagens, maar dat kwam ook niet tot een goed eind ...

De naam wordt niet verkocht, maar hij staat open voor voorstellen.

Ik vraag me trouwens af hoeveel wagens ze onder zijn bewind hebben gebouwd/verkocht. Kostelijk uitstapje/grapje van £15.000.000

Bron : autocar.co.uk
Gebruikersavatar
Spykerforce
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 nov 2011, 20:50
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Locatie: Leuven
Contacteer:

Re: TVR is officieel dood, leve TVR ...

Bericht door Spykerforce »

Enorm zonde... Ik had ergens gelezen dat er 3 verschilende TVR's waren gebouwd, waarvan meen ik 1 elektrische Tuscan. Alle 3 waren meen ik ook nog conceptversies. Ik zal eens info zoeken ;)

Edit na zoekwerk:

"We hebben het geprobeerd, maar het is uiteindelijk niet gelukt. We hebben na de aankondiging drie auto's gebouwd. Een Tuscan MK2 Convertible met een Corvette V8-motor, een Cerbera met een zescilinder biturbo diesel van BMW en een elektrische T350C."
Plaats reactie