Heeft iemand hier al eens een poging gedaan om het motornummer van een K-series motor in een S1 te achterhalen?
Ik heb deze namiddag enkele pogingen ondernomen, met een spiegel en zaklamp zoals op bepaalde sites beschreven wordt, maar ik slaag er niet in om dit nummer te achterhalen.
De sticker met het nummer moet zich links achteraan de motor bevinden. Volgens mij is de enige mogelijkheid om de onderkant los te maken en zo eventueel met een spiegel het nummer trachten te achterhalen.
Vooraleer ik daaraan begin wil ik hier mijn licht toch eens opsteken, misschien dat er een gemakkelijker manier is?
Motornummer
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 09:19
- Auto: Elise S1
- Locatie: Gent
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 09:19
- Auto: Elise S1
- Locatie: Gent
Re: Motornummer
Ondertussen heb ik het nummer weten te achterhalen.
Hoe? Elise de brug op, onderkant eraf en dan kan je het motornummer aflezen.
Afgaande op het nummer heb ik blijkbaar een motor met manuele riemspanner.
Grtz
Steve
Hoe? Elise de brug op, onderkant eraf en dan kan je het motornummer aflezen.
Afgaande op het nummer heb ik blijkbaar een motor met manuele riemspanner.
Grtz
Steve
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Motornummer
Is vrij lastig inderdaad.
Bij importeren van mijn S2 135R deed de NL keurmeester ook zijn pogingen staken en er van uit gaan dat het wel klopte....
Bij importeren van mijn S2 135R deed de NL keurmeester ook zijn pogingen staken en er van uit gaan dat het wel klopte....
- billie
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
- Locatie: Brunssum
Re: Motornummer
wanneer je een RHD uit de UK haalt kun je op het engelse kentekenbewijs het motor nummer zien dit staat er altijd op VVC motoren hebben altijd een manuele riemspanner overige motoren kunnen beide hebben met bijbehorende riem(wanneer de motor ooit vervangen is klopt het natuurlik niet meer)
Emiel schreef:Is vrij lastig inderdaad.
Bij importeren van mijn S2 135R deed de NL keurmeester ook zijn pogingen staken en er van uit gaan dat het wel klopte....
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]