Welke Elise kiezen
-
- Auto: Elise R
Welke Elise kiezen
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en heb al enkele zeer interessante zaken kunnen lezen maar heb nog enkele vragen...
Ik ben van plan om een Elise mk2 te kopen en die wellicht ook als dagelijkse wagen te gebruiken.
Wat praktische en financiële zaken betreft ben ik al voldoende op de hoogte, het enige waar ik eigenlijk nog niet uit ben is welke precies te kopen.
Ik zou hoe dan ook voor een links gestuurde gaan omwille van het dagelijks gebruik te vergemakkelijken.
maar rover of toyota en de pk's ben ik nog lang niet uit.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik een zeer sportieve straatrijder ben die zeker niet bang is om af en toe eens op francorchamps of de nurburgring te gaan rijden.
hebben jullie bedenkingen of tips waar ik zeker aan moet denken of enig idee waarom ik welk model zou kopen?
budget is max 30
groetjes en bedankt!
bob
Ik ben nieuw op dit forum en heb al enkele zeer interessante zaken kunnen lezen maar heb nog enkele vragen...
Ik ben van plan om een Elise mk2 te kopen en die wellicht ook als dagelijkse wagen te gebruiken.
Wat praktische en financiële zaken betreft ben ik al voldoende op de hoogte, het enige waar ik eigenlijk nog niet uit ben is welke precies te kopen.
Ik zou hoe dan ook voor een links gestuurde gaan omwille van het dagelijks gebruik te vergemakkelijken.
maar rover of toyota en de pk's ben ik nog lang niet uit.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik een zeer sportieve straatrijder ben die zeker niet bang is om af en toe eens op francorchamps of de nurburgring te gaan rijden.
hebben jullie bedenkingen of tips waar ik zeker aan moet denken of enig idee waarom ik welk model zou kopen?
budget is max 30
groetjes en bedankt!
bob
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
-
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
Re: Welke Elise kiezen
Ik zou voor een R gaan met 190PK 

- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ik durf wedden dat je wel een oranje exemplaar te koop weet voor dit budget : 2009 - 40.000 km ?!?Ik zou voor een R gaan met 190PK
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

-
FastEleven schreef:Ik durf wedden dat je wel een oranje exemplaar te koop weet voor dit budget : 2009 - 40.000 km ?!?Ik zou voor een R gaan met 190PK
Weet niet of dit gaat lukken voor 30k

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ik zie Francorchamps en Nurburgring, dan komt spontaan SC bij mij naar boven.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
-
En waarom is een SC dan beter dan een R ? ( buiten het feit dat die wat meer PK heeft )Frederik schreef:Ik zie Francorchamps en Nurburgring, dan komt spontaan SC bij mij naar boven.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Op de grote lange circuits zijn pk's van belang, voor Zolder enzo is het niet specifiek nodig.toere schreef:En waarom is een SC dan beter dan een R ? ( buiten het feit dat die wat meer PK heeft )Frederik schreef:Ik zie Francorchamps en Nurburgring, dan komt spontaan SC bij mij naar boven.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
-
maar anderzijds lees ik dan wel dat de rover 122pk bijna 100kilo lichter is dan een toyota met iets meer vermogen... is dat extra vermogen dan niet gewoon om die 100 kilo te trekken?
ergens op dit forum staat iemand die een volgorde maakt van fun factor en daar staat op eerste plaats de 156 (die je amper vindt) en op de tweede plaats de 122, voor al de zwaardere modellen.
ook heb ik het gevoel dat de 122 rover de meest pure auto is, zonder extra gewicht, zonder abs, zonder andere prullen...
ideeën?
ergens op dit forum staat iemand die een volgorde maakt van fun factor en daar staat op eerste plaats de 156 (die je amper vindt) en op de tweede plaats de 122, voor al de zwaardere modellen.
ook heb ik het gevoel dat de 122 rover de meest pure auto is, zonder extra gewicht, zonder abs, zonder andere prullen...
ideeën?
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
-
- Naam: Peter
- Auto: Elise MK2
Ik rijd nu al een jaar of 3 met een S2 Rover versie. Ook als dagelijkse wagen en kan er niks op aanmerken. Veel mensen verklaren me gek om daar elke dag in te rijden maar ik kan het niet laten
. Bij de aankoop twijfelde ik ook tussen Rover en Toyota maar ben toch voor de Rover gegaan en nog geen moment spijt van. Voor mijn gevoel hoort die Rover motor meer thuis in de Elise dan die Toyota 

With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
-
en welke pk's heb je? rij je soms circuit?XRaid schreef:Ik rijd nu al een jaar of 3 met een S2 Rover versie. Ook als dagelijkse wagen en kan er niks op aanmerken. Veel mensen verklaren me gek om daar elke dag in te rijden maar ik kan het niet laten. Bij de aankoop twijfelde ik ook tussen Rover en Toyota maar ben toch voor de Rover gegaan en nog geen moment spijt van. Voor mijn gevoel hoort die Rover motor meer thuis in de Elise dan die Toyota