Ik heb 2 setjes wielen voor onder de S240 :
- Yokohama A048 : voor trackdays en zomerperiode (wanneer ik te lui ben om regelmatig van wielen te wisselen) Deze banden zijn idd overkill voor op straat, maar gezien het 'verantwoorde' rijgedrag slijten ze ook niet te hard bij straatgebruik. Als je vind dat ze onvoldoende grip hebben op straat kun je de druk wat opvoeren zodat ze sneller warm worden. Ik rij met met 1.8 voor en 1.9 achter in koude toestand op straat, terwijl ik op circuit met 1.8 voor en 1.9 achter in warme toestand rij. Dat scheelt soms tot 0.7 als ze terug afkoelen.
- Yokohama AD07 : prima all weather band, geschikt voor dagelijks gebruik en met goede performance op een trackday als het weer onzeker is. Vooraan enkel beschikbaar in 175, waardoor het stuur wat lichter wordt en bij sneller rijden ook wat onderstuur. Maar prima geschikt. Ik rij met 1.9 druk rondom rond op de weg. Dit zijn de banden waar de Elise in het verleden standaard werd mee uitgerust.
Geen ervaring met AD08 tot op heden.
Er zijn ook nog wel wat Toyo liefhebbers tussen de Exige rijders, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zij beweren dat de Toyo's even goed zijn en goedkoper ....