[F1] Lotus Renault GP verkeert in financiële problemen

Alles over Lotus in de motorsport
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

[F1] Lotus Renault GP verkeert in financiële problemen

Bericht door Frederik »

Lotus Renault GP verkeert in financiële problemen

Naast de rechtszaak van Lotus Renault en Team Lotus verkeert het Renault-team in financiële problemen. Dat meldt het Duitse Auto Motor und Sport. Er kom minder geld binnen dan verwacht van sponsoren en daarnaast heeft het team nog een rekening openstaan bij motorleverancier Renault.

"Er komt niet zo veel geld als verwacht vanuit Rusland en door het ongeval van Robert Kubica is de interesse van andere partners ook afgenomen", verklaarde een bron tegen Auto Motor und Sport. "Eigenaar Genii Capital smeekt sponsor Lotus om meer geld te storten om de auto te kunnen blijven ontwikkelen."

Verder gaan er geruchten dat het team nog 2 miljoen schuldig is aan Renault vanwege de motoren. Zou deze rekening niet worden betaald kan Lotus Renault GP voor volgend jaar op zoek naar een andere leverancier.

Bron : F1Today.nl
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Re: [F1] Lotus Renault GP verkeert in financiële problemen

Bericht door Frederik »

Vorig jaar was hier blijkbaar ook al sprake van, maar Genii zou ontkend hebben.

Had GL maar hun geld in TL gestopt ;)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Lotus Renault GP in financiële problemen

28/05/2011

Het gaat niet goed met Lotus Renault GP. Volgens Auto Motor und Sport verkeert de renstal in de financiële problemen.

Voorschot
Mede-eigenaar van het team, Genii Capital, schijnt sponsor Group Lotus om een voorschot te hebben gevraagd om zo de auto te kunnen blijven ontwikkelen.

Geld
Lotus Renault GP krijgt minder sponsorgeld binnen dan verwacht. Na het wegvallen van Robert Kubica lijkt de interesse van geldschieters in de renstal te zijn gedaald. Daarnaast schijnt bij motorleverancier Renault nog een rekening open te staan.

Cosworth
De geruchten gaan dan ook dat het team volgend jaar met Cosworth-motoren gaat rijden. En dat Renault de overstap maakt naar Williams.

Bron : RTLGP.nl
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Geld
Lotus Renault GP krijgt minder sponsorgeld binnen dan verwacht. Na het wegvallen van Robert Kubica lijkt de interesse van geldschieters in de renstal te zijn gedaald. Daarnaast schijnt bij motorleverancier Renault nog een rekening open te staan.

Cosworth
De geruchten gaan dan ook dat het team volgend jaar met Cosworth-motoren gaat rijden. En dat Renault de overstap maakt naar Williams.
Lotus-Renault met Cosworth motoren ;-) allez fijn.

Lotus-Renault-Lada-Cosworth bwaah ... er is nog plek zat voor andere merken ;)

Wie stelde hier ooit de vraag, hoeveel automerken passen er op één F1 wagen? :mrgreen:
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

volgens mij hingen er in monaco meer lotus logo's op de Renault dan in de vorige races.
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

X-E-G schreef:volgens mij hingen er in monaco meer lotus logo's op de Renault dan in de vorige races.
Volgens mij hing het Lotus logo al op de zijflank, nu ook op de luchthapper aan de beide zijkanten
Bijlagen
28925_77_3444_Monaco_GP_2.jpg
Roland
Auto: Lotus Esprit Turbo

Bericht door Roland »

Het was mij opgevallen in Spanje dat er Lotus logo's bijgekomen zijn op de zijflanken + Lotus naam net voor de stuurwiel;
Misschien gelinkt aan de start van de Europese seizoen?

Ligt het aan al die stickers (gewicht) dat ze nu trager zijn dan voordien ?? :mrgreen:
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

ik weet niet beter dan dat alle F1 teams chronisch geldgebrek hebben en alles wat ze hebben gebruiken. waarom deze berichten nu naar buiten komen weet ik niet maar kan met van alles en nog wat te maken hebben.

ik zag op de grid voor de start Briatore rondlopen en moest heel even denken aan hem toen ik de Torro Rosso tegen de Renault en de muur zag gaan met een Red Bull die nodig een paar SC rondjes nodig had aan de leiding. Dat Renault team is overigens het oude Briatore renault team (toen nog met ING sposoring)
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Plaats reactie