Pagina 1 van 4

To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 16:21
door KITT
Van een exige grey graphite overgaan naar een exige scura (look only), dat is mijn project.

Nu bestaan hier twee oplossingen voor...

1) volledig painten (duurder, vollediger, meer kwaliteit,+interieur, onherroepbaar,..)
2) wrappen (goedkoper, oogt hetzelfde, schilfert af, - interieur, herroepbaar,..)

optie 1 kost 2500E, neemt één week en 2weken 'drogen' (matzwart+sommige stukken zwartgloss), excl kosten striping wel (extra voorcdeel is dat de roosters en velgend extra worden gepaint)

optie 2 kost 1250, neemt een dag of twee, weinig onderhoud, schilfert bij steenslag ed maar zit wel garantie op ( schilfers worden gecorrigeerd), het enige bijzondere voordeel hier is dat als je eventueel terigwil naar de oude kleur, gewoon vinyl aftrekken en geen schade.



Optie 3: de painter persoonlijk kennen en van 2500 naar 1800E gaan :D


Heeft iemand ervaring met het bovenste? of met matzwart...
(onderhoud, verkleuring, ..)

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:33
door Jelle
Ik heb geen praktijk ervaring met geen enkele van je voorstellen/optie's maar uit wat ik al gelezen/horen zeggen heb er over zou ik persoonlijk voor een wrap gaan, je noemt zelf al de voordelen :)


Al ben ik wel iemand die, als ik ooit een lotus heb, waarschijnlijk best zelf zal leren wrappen want ik zie zo graag al die kleurtjes op een elise!!!!! :mrgreen: :?

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:34
door Frederik
Nog nooit gehoord dat een wrap afschilfert door steenslag...

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:39
door Stijntje
Ik persoonlijk zou gaan voor de folie.Op mijn vorige Elise heb ik al de Exige stukken laten mat zwart spuiten bij wss de zelfde spuiter als jij persoonlijk kent ;) . en op zich was er geen probleem mee juist om het proper te houden.Als je er met een kuis product aankomt waar maar een beetje wax of blink middel inzit krijg je op sommige plaatsen een minder mat effect.


voor optie 2 heb ik ook al klachten gehoord ze bevestigen die folie met zo een plastiek krabbetje en die strepen zouden achteraf sporen achterlaten op de originele vernis, dus na het verwijderen van de folie moet de wagen terug afgeschuurd worden en een nieuwe vernis laag in de plaats komen dus niet altijd zo voordelig als aangegeven.

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:47
door Frederik
Stijntje schreef:Ik persoonlijk zou gaan voor de folie.Op mijn vorige Elise heb ik al de Exige stukken laten mat zwart spuiten bij wss de zelfde spuiter als jij persoonlijk kent ;) . en op zich was er geen probleem mee juist om het proper te houden.Als je er met een kuis product aankomt waar maar een beetje wax of blink middel inzit krijg je op sommige plaatsen een minder mat effect.
Klopt, matte wagens hebben veel meer zorg nodig dan gewone. oa. BMW die een mat kleur in hun gamma heeft, verbied je trouwens om naar de carwash te gaan... En met de meeste poetsproducten begint het alsnog te blinken. (minder mat worden).
Stijntje schreef:voor optie 2 heb ik ook al klachten gehoord ze bevestigen die folie met zo een plastiek krabbetje en die strepen zouden achteraf sporen achterlaten op de originele vernis, dus na het verwijderen van de folie moet de wagen terug afgeschuurd worden en een nieuwe vernis laag in de plaats komen dus niet altijd zo voordelig als aangegeven.
Nog iets wat ik nog nooit gehoord heb, al ga ik het niet tegenspreken. Wat je zegt lijkt logisch, maar is dat niet afhankelijk van hoe zorgvuldig de wrapper te werk gaat?

Ik denk dat je het eerder hebt over krassen van de cuttermesjes die ze gebruiken bij het af/ver-snijden van stukken (hoekjes, flapjes, restjes, overblijfseltjes...) . Als ze dan te hard duwen kunnen ze krassen maken in je originele vernis.

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:52
door Stijntje
Het zal miss een combinatie van de 2 geweest zijn. Het verwijderen is nog het gemakkelijkste ff de spuitcabine in op 50-60 graden en dan is het maar gewoon los trekken.

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 17:53
door Jelle
Frederik schreef: Klopt, matte wagens hebben veel meer zorg nodig dan gewone. oa. BMW die een mat kleur in hun gamma heeft, verbied je trouwens om naar de carwash te gaan... En met de meeste poetsproducten begint het alsnog te blinken. (minder mat worden).
Ik meende zelfs gelezen/gehoord te hebben dat je dingen zoals een vogel drol onmiddelijk moet afkuisen, omdat je anders ook glanzende/ge-erodeerde plekken krijgt.
Op een glanzende wagen is dat ook het geval maar daar moet je toch niet altijd een vod en zeep bij de hand hebben vermoed ik, je krijgt ietwat meer tijd om het er af te kuisen :mrgreen:

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 18:05
door FastEleven
FastEleven denkt dat een auto die een paar maanden niet meer gepoetst is, automatisch mat zwart wordt .... :roll: :roll: :roll:

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 18:30
door Stijntje
Dat is eerder mat bruin ;)

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 20:34
door KITT
eerder mat vuil.

Frederik ja ik heb het vandaag met mn eigen ogen gezien die afschilfering
gebeurt vooral vanvoor, en is echt lelijk om te zien

Die kerel moet om de 2weken nr de garage...