E10 brandstof

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Christopher
Naam: Christopher
Auto: ex Elise S2

E10 brandstof

Bericht door Christopher »

Met de zomer in het (nog verre) verschiet is alvast mijn eerste Lotus vakantie geboekt richting de Oostenrijkse alpen :)

Dit houdt uiteraard eerst de trip door Duitsland in.
Nu hoor ik deze week ook bericht dat men in Duitsland begonnen is met die nieuwe brandstof E10, die binnenkort de Super 95 volledig zal vervangen daar.

De logische vraag is dan ook... weet er iemand of onze beestjes die brandstof wel goed slikt? Als je op onderstaande site doorklikt naar de info per merk staat er nog niets op. Kan het natuurlijk bij FKM ofzo wel navragen, maar mocht iemand hier het al weten... :)

In alle geval, ik denk dat het toch nog veiligst is van 98 te tanken? Dat doe ik hier in België zowieso meestal, maar met de uit de pan swingende prijzen tegenwoordig...

http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijde ... f-e10.html
Christopher

Re: E10 brandstof

Volgens deze site alvast niets voor de Elan, Esprit, 340R, Europa en Elise/Exige met Rover motoren.

Wel australische site, maar bon, E10 is E10 en k-series is k-series denk ik dan?
http://www.carsguide.com.au/site/tools- ... ar_use_e10
Sir_Bongiovi
Naam: Andy
Auto: Opel Speedster 2.2
Contacteer:

Bericht door Sir_Bongiovi »

zijn er in belgië tankstation met E10 in hun 95? vermits dit voor de speedster ook nie gezond is :p
Christopher

Voorlopig nog niet, maar ook wij gaan er in de komende jaren niet aan ontsnappen want de invoering zal ook in BE een feit worden.
Plaats reactie