De Mid Life Update van de Plus2

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
XRaid
Berichten: 383
Lid geworden op: 09 apr 2009, 19:29
Naam: Peter
Auto: Elise MK2
Locatie: Schoten

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door XRaid »

Hugo schreef: idd Eddy Eyckmans in Hoevenen heeft de body ( afschuren, herstellen,terug afschuren, spuiten enz) van de Europa gedaan, ik ben zeer tevreden van het resulaat, na één jaar ziet alles er nog glad en perfect uit, je bent van Schoten dus Stabroek is niet zo ver, als je wil mag je gerust eens komen kijken naar het resultaat
Dat wil ik zeker eens doen. Ik ga je zeker nog contacteren dan. Alvast bedankt voor het aanbod.
Laatst gewijzigd door Frederik op 07 feb 2011, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gecorrigeerd ...
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Didier »

Zoveel te doen ... maar klein beetje belemmerd ...
grmbl ... :(
Momentele situatie ...
didi.jpg
didi.jpg (32.85 KiB) 4346 keer bekeken
Ondertussen al een eerste deel van een lading onderdelen binnen gekregen voor het onderstel ... moet ff w8en om alles te assembleren :|
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
rudi ruby
Berichten: 542
Lid geworden op: 24 aug 2010, 21:59
Naam: Rudi
Auto: lotus Elise MK1
Locatie: poperinge

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door rudi ruby »

didier manneke
zit ook een beetje met problemen
ergste is, dak begod nie in mijn lotus kan ,nu het gaat iedere dag een beetje beter, ;) rudi ruby
Bijlagen
rudi.JPG
rudi.JPG (47.35 KiB) 4328 keer bekeken
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door electroshock »

Ai. Dat ziet er niet goed uit voor jullie beiden.
In need of a wee bit TLC ?
Veel beterschap !
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Didier »

thx , komt snel weer goed ... hoop ik althans ... heb nog zoveel te doen :?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door electroshock »

En in nood zijn er gelukkig ook voor permanente problemen steeds wel goede oplossingen, ik moest daarbij spontaan aan deze fortuinlijke man denken:


http://www.youtube.com/watch?v=VKL3A7ucII0
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Didier »

Ondertussen wordt er verder gedaan aan het koetswerk.

De zittingen voor de koplamen zijn strak en neter aansluitend gemaakt dan origineel. De motorkap is bij wijze van test verzegeld.
aanpassen koplampen.JPG
De uitgesleten gaten worden gedicht
gaten opvullen.JPG
Kofferdeksel en deuren zijn in principe al klaar
kofferdeksel geschuurd.JPG
deur r geschuurd.JPG
De lelijk uitziende plastieken potjes die dienst deden als zitting voor de mistlampen zijn vervangen door de polyester en zijn netjes ingewerkt in het koetswerk.
ligplaats mistlampen.JPG
Vandaag heb ik het rooster voor de luchtinlaat ontvangen. Juist op tijd om het grote gat in de neus op maat bij te werken.
rooster voor luchtinlaat.jpg
De barsten in de spatborden zijn volledig hersteld en bevinden zich in een ruw afgewerkte toestand.
spatbord la ruw.JPG
spatbord rv ruw.JPG
spatbord ra ruw.JPG
spatbord lv ruw.JPG
De spatborden waren losgescheurd van het koetswerk en dus terug hersteld.
verstevigen spatbord binnen LV.JPG
versteviging spatbord binnen RV.JPG
Om te vermijden dat de koffer door z'n eigen gewicht terug begint te scheuren, worden verstevigingen aangebracht langs de onderkant, in eerste instantie. Volgende stap is verstevigingen in de kofferbak zelf. De metalen platen worden nadat ze passend gemaakt worden in epoxy (thermohardende kunststof) gespoten om corrosie te vermijden.
versteviging koffer01.JPG
versteviging koffer02.JPG
versteviging koffer02.JPG (77.65 KiB) 4293 keer bekeken
Er is nog veel werk aan de winkel, maar het gaat toch redelijk vlug vooruit, wetende dat men niet permanent bezig is aan het koetswerk.
't ziet er iig al goed uit :)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Frederik »

knap werk inderdaad !
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Didier »

Op die ene deur is duidelijk te zien hoeveel lagen verf er al op waren :shock:
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Frederik »

Didier schreef:Vrijdag wordt de motor opgepikt en verscheept naar Engeland.
Hij is netjes ingepakt en op en palet geplaatst.
DSC000 45.jpg
Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Is de motor al terug ?
Plaats reactie