De werken aan m'n Esprit S2.2
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Ik ben vandaag voor de eerste keer naar een esplanademeeting in Ieper geweest.
Babbeltje gedaan met Dirk en ook met een franse exige eigenaar.
Een ex opel GT eigenaar tegen het lijf gelopen, die nu met een TVR was gekomen
Veel mooi gerief gezien, koffietje gedronken en de zon.
Wat moet een mens meer hebben op een zondagvoormiddag
Vooraleer te vertrekken heb ik stiekem de Esprit naast zijn Italiaanse tijdgenoot gezet. Een steigerend paardje.
De ferrari 308GTS.
Ik wou wat fotootjes van die twee.
Ik vond die ferrari toch mooier
Maja, Mijn esprit S2.2 is met zijn 88 exemplaren exclusiever zullen we dan maar zeggen .
Geert
Babbeltje gedaan met Dirk en ook met een franse exige eigenaar.
Een ex opel GT eigenaar tegen het lijf gelopen, die nu met een TVR was gekomen
Veel mooi gerief gezien, koffietje gedronken en de zon.
Wat moet een mens meer hebben op een zondagvoormiddag
Vooraleer te vertrekken heb ik stiekem de Esprit naast zijn Italiaanse tijdgenoot gezet. Een steigerend paardje.
De ferrari 308GTS.
Ik wou wat fotootjes van die twee.
Ik vond die ferrari toch mooier
Maja, Mijn esprit S2.2 is met zijn 88 exemplaren exclusiever zullen we dan maar zeggen .
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Alletwee erg mooi. En leuk om ze naast elkaar te hebben.
- Dirk510
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
- Naam: Kestelyn Dirk
- Auto: geen
- Locatie: Ieper
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Esplanade Meeting Ieper
Een pareltje van 10u tot 12u voor mannen die een paar uurtjes "vrij" krijgen op zondag.
Steeds meer Lotusjes aanwezig
Esplanade plein Ieper elke eerste zondag van de maand tussen de 100 en de 140 wagens komen en gaan.
Terras en kantine ter plaatse
Een pareltje van 10u tot 12u voor mannen die een paar uurtjes "vrij" krijgen op zondag.
Steeds meer Lotusjes aanwezig
Esplanade plein Ieper elke eerste zondag van de maand tussen de 100 en de 140 wagens komen en gaan.
Terras en kantine ter plaatse
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 17:25
- Naam: Marijn
- Auto: MG F + Lotus Elise S2
- Locatie: Kortemark
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Ging normaal samen komen met Scorpion op 7/07, spijtig genoeg niet gelukt...Dirk510 schreef:Esplanade Meeting Ieper
Een pareltje van 10u tot 12u voor mannen die een paar uurtjes "vrij" krijgen op zondag.
Steeds meer Lotusjes aanwezig
Esplanade plein Ieper elke eerste zondag van de maand tussen de 100 en de 140 wagens komen en gaan.
Terras en kantine ter plaatse
Ik heb het geluk dat mijn rechter hand voorzien is van draadjes om een prachtige wonde samen te houden. Gelukkig is het mooi weer en kan ik niet schakelen... pff
Die Ferrari is zoooo knap... ik wil meteen tekenen!!!
Heb al verschillende horror verhalen gehoord van klassieke Ferrari's, durf de stap niet echt te nemen.
- JeanVM
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
- Auto: Lotus Esprit S1
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Geert, je had een swap-test moeten voorstellen. Ik denk toch dan dat je stilletjes terug naar je Esprit zou gegaan zijn. (die F-naam krijgt veel te veel krediet)
Maar inderdaad de 308 is wondermooi maar de Esprit is knapper.
Maar inderdaad de 308 is wondermooi maar de Esprit is knapper.
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Ah Jean,
Ik heb ergens gewoon een zwak voor elke sportcoupé.
Ik heb op de esplanademeeting ook zitten praten met een eigenaar van een alpine A310 GT pack (die auto was daar niet).
Nog zo'n coupé waarvoor ik smelt.
Maar ik blijf heel veel geniet hebben van de Esprit.
Intussen denk ik ook de oorzaak gevonden te hebben van een toenemende vorm van afterfire, die mijn esprit aan het ontwikkelen was.
Bij het remmen op de motor tijdens terugschakelen naar een lagere versnelling, ontstonden nogal wat plop en bang geluiden in de uitlaat.
Sportief? allemaal goed en wel, maar die auto valt zo ook wel op
Ik heb gisteren de uitlaatlijn geinspecteerd en helemaal losgehaald (op de manifold na) . Er was een duidelijk lek in de pakking tussen manifold en verdere dubbele buis.
De hele lijn, alle stukken zijn opnieuw gemonteerd met gebruik van bosal uitlaatcement tussen de koppelingen en overal nieuwe bouten,moeren en grauwers, en hoewel ik vandaag maar een kort testritje gedaan heb, denk ik dat het euvel verholpen is.
Ik ga wel die pakking bestellen via SJ , voor de volgende keer dat alles gedemonteerd wordt. Momenteel doet het bosal materiaal het nodige.
Geert
Ik heb ergens gewoon een zwak voor elke sportcoupé.
Ik heb op de esplanademeeting ook zitten praten met een eigenaar van een alpine A310 GT pack (die auto was daar niet).
Nog zo'n coupé waarvoor ik smelt.
Maar ik blijf heel veel geniet hebben van de Esprit.
Intussen denk ik ook de oorzaak gevonden te hebben van een toenemende vorm van afterfire, die mijn esprit aan het ontwikkelen was.
Bij het remmen op de motor tijdens terugschakelen naar een lagere versnelling, ontstonden nogal wat plop en bang geluiden in de uitlaat.
Sportief? allemaal goed en wel, maar die auto valt zo ook wel op
Ik heb gisteren de uitlaatlijn geinspecteerd en helemaal losgehaald (op de manifold na) . Er was een duidelijk lek in de pakking tussen manifold en verdere dubbele buis.
De hele lijn, alle stukken zijn opnieuw gemonteerd met gebruik van bosal uitlaatcement tussen de koppelingen en overal nieuwe bouten,moeren en grauwers, en hoewel ik vandaag maar een kort testritje gedaan heb, denk ik dat het euvel verholpen is.
Ik ga wel die pakking bestellen via SJ , voor de volgende keer dat alles gedemonteerd wordt. Momenteel doet het bosal materiaal het nodige.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Dag Geert,
Vorige week heb ik ook mijn esprit terug van stal gehaald en na een rit van ongeveer 45 min kwam ik aan bij een vriend en legde mijn motor af,
kort na het stil vallen van de motor hoorde ik opeens een harde knal zoals een kanon die ergens op het veld staat ( je weet wel met zo een rode tuit er op )
Zou dit wijzen op een slecht werkende ontsteking van een bougie?
Volgens mij kwam het van onverbrande gassen in de motor die nog via een klep konden ontglippen of heb jij een andere idee ?
De motor draaide nadien niet meer zo goed in laag toerental en bij het optrekken sputterde hij wat om daarna terug goed in toeren te gaan.
Ik zal volgende week eens nieuwe bougietjes steken en kijken of hij terug loopt zoals het hoort.
Greeds Pascal
Vorige week heb ik ook mijn esprit terug van stal gehaald en na een rit van ongeveer 45 min kwam ik aan bij een vriend en legde mijn motor af,
kort na het stil vallen van de motor hoorde ik opeens een harde knal zoals een kanon die ergens op het veld staat ( je weet wel met zo een rode tuit er op )
Zou dit wijzen op een slecht werkende ontsteking van een bougie?
Volgens mij kwam het van onverbrande gassen in de motor die nog via een klep konden ontglippen of heb jij een andere idee ?
De motor draaide nadien niet meer zo goed in laag toerental en bij het optrekken sputterde hij wat om daarna terug goed in toeren te gaan.
Ik zal volgende week eens nieuwe bougietjes steken en kijken of hij terug loopt zoals het hoort.
Greeds Pascal
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Pascal,
Een bang na het afleggen van de motor, zijn inderdaad onverbrande gassen in de uitlaat en dus een vorm van Afterfire. ( Dit is geen Backfire. Backfire is een ontsteking in het inlaattraject , dus in de manifold en is veel schadelijker en doorgaans het gevolg van een verkeerd ontstekingstijdstip en een te arm mengsel)
Eerst zou ik inderdaad eens zien naar je ontsteking.
Bougies uitdraaien en ze eens lezen. Koffie met melk is de ideale kleur.
Jouw probleem had ik een jaar terug ook en het is opgelost met nieuwe bougies (ik heb irridiums gestoken) EN een nieuwe set bougiekabels.
Onderschat de bougiekabels niet, bij mij waren zij de oorzaak van het probleem. Carbon (hogeweerstand)bougiekabels kan je niet echt doormeten en zijn gevoelig aan problemen.
Lost dit de zaak niet op dan koop je ook een nieuwe verdeelkap en rotor.
(Bij mijn Opel GT zorgden deze in het verleden voor problemen, terwijl er visueel niets zichtbaar was.)
Laat eens weten of het hiermee opgelost is.
PS,
Als je nieuwe bougies plaatst, voorzichtig zijn. Je draait stalen bougiedraad in een aluminium motor. Je hebt heel snel heel erg vervelende schade als je ze schuin of verkeerd indraait.
Ik gebruik een beetje grafietpoeder op de draad als "smering".
Geert
Een bang na het afleggen van de motor, zijn inderdaad onverbrande gassen in de uitlaat en dus een vorm van Afterfire. ( Dit is geen Backfire. Backfire is een ontsteking in het inlaattraject , dus in de manifold en is veel schadelijker en doorgaans het gevolg van een verkeerd ontstekingstijdstip en een te arm mengsel)
Eerst zou ik inderdaad eens zien naar je ontsteking.
Bougies uitdraaien en ze eens lezen. Koffie met melk is de ideale kleur.
Jouw probleem had ik een jaar terug ook en het is opgelost met nieuwe bougies (ik heb irridiums gestoken) EN een nieuwe set bougiekabels.
Onderschat de bougiekabels niet, bij mij waren zij de oorzaak van het probleem. Carbon (hogeweerstand)bougiekabels kan je niet echt doormeten en zijn gevoelig aan problemen.
Lost dit de zaak niet op dan koop je ook een nieuwe verdeelkap en rotor.
(Bij mijn Opel GT zorgden deze in het verleden voor problemen, terwijl er visueel niets zichtbaar was.)
Laat eens weten of het hiermee opgelost is.
PS,
Als je nieuwe bougies plaatst, voorzichtig zijn. Je draait stalen bougiedraad in een aluminium motor. Je hebt heel snel heel erg vervelende schade als je ze schuin of verkeerd indraait.
Ik gebruik een beetje grafietpoeder op de draad als "smering".
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
En omdat het af en toe even gek mag.....
Ik heb mijn oudste zoon zich even laten uitleven op het dak van de esprit
enjoy...
Geert
Ik heb mijn oudste zoon zich even laten uitleven op het dak van de esprit
enjoy...
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Goe zot zal je bedoelengvy schreef:En omdat het af en toe even gek mag...
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !