Volgende vraag.
Wat moet een toekomstig eigenaar niet vergeten bij te bestellen bij zijn wagen?
Ik hou er niet van om enkele maanden later onderdelen te vervangen of bij te kopen.
Sportuitlaat/frontlip/andere velgen/bredere banden...?
"Verplichte" optie's bij aankoop nieuwe Elise.
- claudevdvd
- Auto: Exige v6 LF1
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Re: Wat moet erbij?
voor iedereen :
- Andere luchtfilter
- Sportuitlaat
- Lederen interieur
- Airco
voor circuitrijders :
- regelbare ophanging
- 2e set wielen met semislicks
- 4 puntsgordels
- Moroso carterpan
- Andere luchtfilter
- Sportuitlaat
- Lederen interieur
- Airco
voor circuitrijders :
- regelbare ophanging
- 2e set wielen met semislicks
- 4 puntsgordels
- Moroso carterpan
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- claudevdvd
- Auto: Exige v6 LF1
Wat stel je voor als sportuitlaat?
Stage1 /larini club sport/...??
Stage1 /larini club sport/...??
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Ben zelf zeer tevreden van de Larini 

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- T_085
- Naam: Timothy
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Als het een nieuwe wagen is, zou ik gaan voor een Stage 1 in verband met behoud garantie.
Larini etc. is denk ik wel betere kwaliteit van afwerking.
Larini etc. is denk ik wel betere kwaliteit van afwerking.
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
Re: "Verplichte" optie's bij aankoop nieuwe Elise.
Hallo,
Eventjes enkele van uw draadjes gelezen en zie dat je van de buurt bent. Ik heb mij dit jaar ook een elise sc gekocht (in de streek
)
Heb ook een hele tijd uitgekeken naar een 2de hands maar vond het uiteindelijk toch interessanter om voor een nieuwe te gaan (en natuurlijk het nieuwe model).
De enige opties die ik heb genomen zijn airco en een touring pack.
Misschien te overwegen is tractie controle?
Hard top vind ik persoonlijk niet nodig. Stil zal het toch nooit worden in een elise...
En als je eens wil meerijden, altijd welkom!
Eventjes enkele van uw draadjes gelezen en zie dat je van de buurt bent. Ik heb mij dit jaar ook een elise sc gekocht (in de streek

Heb ook een hele tijd uitgekeken naar een 2de hands maar vond het uiteindelijk toch interessanter om voor een nieuwe te gaan (en natuurlijk het nieuwe model).
De enige opties die ik heb genomen zijn airco en een touring pack.
Misschien te overwegen is tractie controle?
Hard top vind ik persoonlijk niet nodig. Stil zal het toch nooit worden in een elise...
En als je eens wil meerijden, altijd welkom!
-
- Auto: Elise S1
bij een Elise: A/C niet noodzakelijk.
bij een Exige: A/C voor mij onontbeerlijk.
leder zou ik nooit nemen. Ik ben nogal "smal" en schuif in de Probaxen van links naar rechts. De originele stof schuift veel minder. Leder is natuurlijk wél mooi.
Hardtop bij een Elise is steeds mooi, maar de nieuwe soft tops zijn meer dan voldoende.
sportpack met andere velgen is mooi, grote voordeel is dat je de Probax sportstoelen voor 4pts gordels erbij krijgt.
uitlaat...JA!
voor veel dagelijks gebruik: Stage 1,
voor puur "toycar" gebruik, gaat er niks boven Stage 3 uitlaat. Steeds de originele uitlaat wel houden voor sommige circuits...
succes!
Wim
bij een Exige: A/C voor mij onontbeerlijk.
leder zou ik nooit nemen. Ik ben nogal "smal" en schuif in de Probaxen van links naar rechts. De originele stof schuift veel minder. Leder is natuurlijk wél mooi.
Hardtop bij een Elise is steeds mooi, maar de nieuwe soft tops zijn meer dan voldoende.
sportpack met andere velgen is mooi, grote voordeel is dat je de Probax sportstoelen voor 4pts gordels erbij krijgt.
uitlaat...JA!
voor veel dagelijks gebruik: Stage 1,
voor puur "toycar" gebruik, gaat er niks boven Stage 3 uitlaat. Steeds de originele uitlaat wel houden voor sommige circuits...
succes!
Wim
- Yves
- Naam: Yves
- Auto: Elise Sprint 220 2019
- Contacteer:
in mijn vorige had ik airco en zelden gebruikt, nu met de Toyota motor merk ik toch dat die precies soms warmer is, maar gezien ik toch enkel bij mooi weer rij, rij ik toch meestal open dus deze keer niet begenomen.
zelf heb ik de sportpack als extra omdat de touringpack voor mij te veel toeters en bellen heeft wat ik in een lotus niet wil (tapijt, bekerhouders, ...)
in mijn geval de blackpack voor het contrast met de kleur
qua uitlaat heb ik zelf een Stage III, is zeer luid wel super fun, maar heb mij toch een setje oordopjes aangeschaft en nee ben geen poesie, maar wil over X-jaar wel nog kunnen horen.
Had in mijn vorige leder in had dit ook graag gehad, maar zat enkel in touringpack dus is het nu stof geworden en gezien ik ook niet van de dikste ben
ook al moeten vaststellen dat ik nu minder weg en weer vlieg in de stoel.
Op mijn vorige had ik ook verstralers zitten, soms wel handig, maar meer qua looks gekocht dan voor gebruik.
Enige wat ik nu nog ga bij plaatsen zijn mijn olietemp en druk meter.
Wat ik ook nog heb bijgeplaatst is een tripmaster omdat voor rondritten dit veel simpeler is.
Hardtop versus softtop... ik heb nog mijn hardtop van de vorige en plaats die soms om een keer een andere look te hebben, maar lang blijft ie nooit liggen gezien ik toch liefst van al cabrio rij.
zelf heb ik de sportpack als extra omdat de touringpack voor mij te veel toeters en bellen heeft wat ik in een lotus niet wil (tapijt, bekerhouders, ...)
in mijn geval de blackpack voor het contrast met de kleur
qua uitlaat heb ik zelf een Stage III, is zeer luid wel super fun, maar heb mij toch een setje oordopjes aangeschaft en nee ben geen poesie, maar wil over X-jaar wel nog kunnen horen.
Had in mijn vorige leder in had dit ook graag gehad, maar zat enkel in touringpack dus is het nu stof geworden en gezien ik ook niet van de dikste ben

Op mijn vorige had ik ook verstralers zitten, soms wel handig, maar meer qua looks gekocht dan voor gebruik.
Enige wat ik nu nog ga bij plaatsen zijn mijn olietemp en druk meter.
Wat ik ook nog heb bijgeplaatst is een tripmaster omdat voor rondritten dit veel simpeler is.
Hardtop versus softtop... ik heb nog mijn hardtop van de vorige en plaats die soms om een keer een andere look te hebben, maar lang blijft ie nooit liggen gezien ik toch liefst van al cabrio rij.