Richtprijs ESPRIT S1

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Kleynen »

Hallo,
Kan er iemand mij een 'richtprijs' voor een rijdende maar verwaarloosde S1 geven? Met verwaarloosd bedoel ik dat de wagen herspoten en het interieur totaal vernieuwd moet worden. Veeeeel werk dus...
Alvast heel erg bedankt!!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Frederik »

Moeilijk te zeggen zonder veel details.

Misschien iets meer details geven?
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Blue Darkness »

LHD of RHD?
Kleynen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2010, 21:09
Auto: Esprit S1
Locatie: Scherpenheuvel

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Kleynen »

Erg veel ken ik er niet van. Maar ik ben al een tijdje op zoek.
De wagen heeft ongeveer 100 000 km en is rechts gestuurd. Verder Compomotive velgen (deze zouden vervangen moeten worden door Wolfrace slots en waar ga je die nog vinden?). RVS uitlaat vanaf spruitstuk tot einddemper. Lak bladdert en moet herspoten worden. Bumpers moeten hersteld worden of vervangen.
Origineel groen interieur (geen Tartan), maar volledig 'rot'. Rubbers rond ramen en deuren stuk,...
Had wel de indruk dat hij goed reed en er was geen blauwe rook of zo te bespeuren. Vanop afstand ziet hij er best goed uit, maar als je hem van korter bij bekijkt, schrik je wel. :?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Frederik »

Geen foto's? Foto's zeggen soms meer dan 10 lijnen tekst.

Ik wil je ook het advies geven alles te testen, rubbers, interieur, lak en dergelijke kan je allemaal vervangen, maar elektrische en motorische problemen (dewelke wel es durven voorkomen bij Lotussen) zijn soms een hel. Hiervan kunnen de kosten wel eens hard oplopen, zeker bij oudere modellen.

Of de rubbers nog te krijgen zijn weet ik niet, maar er bestaan wel verschillende cross partslisten en er zijn soms ook wel piraat of alternatieve producten dat dienst kunnen doen.

Nu en dan kan je wel eens een setje wolfrace velgen op de kop tikken, soms kan je een koopje doen, andere keren kent de verkoper de prijs. Je kan altijd op de huidige velgen verder rijden en uitkijken naar de mooie originele.

Heb je de S1 van vasseur al bekeken? Deze staat ook te koop, is compleet en vraagt gewoon wat aandacht, maar de wagen is voor zover ik weet elektrisch en technisch helemaal in orde.
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Yves »

Ik denk persoonlijk dat je moet kijken wat de verkoper zijn vraagprijs is. Dan kijken wat het zal kosten om hem rijklaar te maken. Fouten marge bijnemen en dan beslissen of het binnen uw budget en mogelijkheden ligt.

Hopelijk kan je veel zelf gaan doen want vrees anders een beetje voor de kosten als je alles her en der zal moeten laten doen.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Blue Darkness »

Kleynen schreef:Erg veel ken ik er niet van. Maar ik ben al een tijdje op zoek.
De wagen heeft ongeveer 100 000 km en is rechts gestuurd. Verder Compomotive velgen (deze zouden vervangen moeten worden door Wolfrace slots en waar ga je die nog vinden?). RVS uitlaat vanaf spruitstuk tot einddemper. Lak bladdert en moet herspoten worden. Bumpers moeten hersteld worden of vervangen.
Origineel groen interieur (geen Tartan), maar volledig 'rot'. Rubbers rond ramen en deuren stuk,...
Had wel de indruk dat hij goed reed en er was geen blauwe rook of zo te bespeuren. Vanop afstand ziet hij er best goed uit, maar als je hem van korter bij bekijkt, schrik je wel. :?
Misschien beter iets meer betalen en in de UK eens kijken voor eentje in goede staat?
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Frederik »

:P

Deze is het blijkbaar : http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 71355.html

6.950€
Bouwjaar 1978

Goed rijdende auto, nieuwe remschijven en remblokken voor en achter, nieuwe Michelin banden, speciale Compomotive velgen. RVS uitlaat vanaf spruitstuk tot einddemper. Interieur is matig en de lak ook. Technisch goede auto. Inclusief compleet interieur links gestuurd. Extra voorbumper Serie 2 (dieper) en Serie 2 achterlichten.
Auto is nu nog rechts gestuurd. Vrij eenvoudig om te bouwen, de carrosserie is hierop voorbereid.
76471355_1_large.jpg
76471355_2_large.jpg
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door Blue Darkness »

vrij eenvoudig om te bouwen? :?
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Richtprijs ESPRIT S1

Bericht door vasseur »

Ombouwen ?
Die weet niet waar hij over praat .
Een nieuw stuurhuis kost al meer dan 600€
en dat is nog maar het begin
een s1 zonder wolfrace velgen blijf je beter van af ,want die vinden zal u heel duur kunnen komen te staan.

Er staan veel wolfrace velgen te koop op het internet maar geen enkele met de juiste maten en wiel bout gaten.

Interieur in schotse ruit kost een fortuin meer als het dubbele van de prijs die ze hier vragen voor de wagen.

Dus bezin eer ge begint.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Plaats reactie