Lotus Evora S video review Wednesday, Nov 03, 2010
The Lotus Evora S is, according to Lotus, “the car we always wanted to build”. In other words the version of the Evora we’ve all been waiting for. It’s a more powerful, faster version of the already excellent base Evora, courtesy of a supercharger being added to its 3.5-litre V6 engine. Steve Sutcliffe finds out if it was worth the wait.
But anyone in the market for such a car as this who doesn't at least put the Evora S on their shopping list is doing to themselves a great disservice. Once driven, it's clear that it's a very, very special car indeed.
Re: Autocar.co.uk : Lotus Evora S video review
Geplaatst: 11 nov 2010, 11:19
door bAAx
Lotus Enthusiast compileert verschillende Evora S reviews:
"As we enter a new era for the Lotus brand, let’s hope Lotus’s earned reputation for driving excellence — as exemplified with this latest model – is not relinquished in the pursuit of Bahar’s lofty ambitions."
Re: Autocar.co.uk : Lotus Evora S video review
Geplaatst: 14 nov 2010, 13:51
door electroshock
Niet dat jullie wakker liggen van de 'girl pulling ability',
maar ook in dat deelaspect scoort de Evora S weerom goed,
en een 27/30 als totaalscore.
Toch wel een primus in zijn genre.
En inderdaad, laten we hopen dat Bahar dit niet vroegtijdig zal afvoeren. http://www.blenheimgang.com/blenheim-te ... s-evora-s/
101109-Lotus_Evora_S-02.jpg (77.2 KiB) 9710 keer bekeken
Re: Autocar.co.uk : Lotus Evora S video review
Geplaatst: 31 mar 2011, 22:26
door electroshock
Lotus Evora 3.5 V6 S Road Test
Test date 21 March 2011 Price as tested £59,750
For + Linear power delivery l World-class ride and handling l Improved fit and finish
Against - Cramped cabin l Awkward gearshift l Uninspiring cockpit design
Verdict
If only Lotus could bring the same attention to detail to the overall integrity of its cars as it does to their dynamics, the company would be a world-beater.
As it is, although the Evora S is a more attractive proposition than the naturally aspirated model, it’s still hampered by basic flaws such as lacklustre ergonomics and an inadequate gearshift.
Just as well, then, there’s no car on sale today with superior dynamic ability. The Evora is a benchmark and an object lesson in how to make a car handle, ride and steer. It could even take a lot more power than the 345bhp it’s currently allowed.
Compromises elsewhere, though, mean that ultimately the Evora S remains a car for the handling purist. That’s fine for a second car or a set of weekend wheels, but more difficult to justify when you’re talking about a £60,000-plus GT model.
Spelen met de Atom V8 is ook leuk maar de echte strijd begint vanaf 10:50, VIcky in the 911 vs Evora S.
Nog juweeltjes bij de quizzzz vanaf 14:30.
En tot slot Tiff en Plato in de speeltuin van Bahar voor dat hij de job van zijn leven vond.
Niks babyporsche à la Cayman R, de 997-icoon als tegenstrever ...
Onze oosterburen krijgen het amper over de lippen, maar eigenlijk vinden ze dat bij de "Evora S de naft veel directer wordt omgezet in rijplezier dan bij de 911" en qua handling, rondetijd etc. geven ze ruiterlijk toe dat de Lotus de meest consequente sportwagen is van beiden.
Bij prentje 22 & 23 slaan ze de Evora nog een tikje hoger aan dan de 997 ...
Meer fairplay zit er verder niet in.
De Porsche mag (moet) natuurlijk de vergelijking winnen
en deze keer dankzij criteria zoals onderandere het comfort & het plaatsaanbod in het interieur.
Echt doorslaande argumenten bij deze wagencategorie.