Pagina 1 van 2

Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 16:38
door Nova
Je leest veel over motor conversies zoal duratec, audi, honda. Maar heeft er al is iemand zijn rover motor vervangen door een toyota. Zou deze swap evenveel kosten als bv de honda swap? Aangezien lotus std al bestaat met Toyota motoren.


Greetz
Nova

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 18:03
door Dim
en waarom zoudt ge dat doen ?

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 18:26
door thiva
Dim schreef:en waarom zoudt ge dat doen ?
Dat was ik ook al aan het denken.

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 18:37
door Emiel
toyota elise heeft ander subframe en wielophanging. Teveel moeite :)

Duratec gebruikt std. motorblok en aandrijfassen. Dat is bijzonder veel waard.
Honda en Audi gebruiken eigen versnellingsbak en aandrijfassen. Is wat meer werk.

Ze zijn nu ook pas op punt dat ze de Toyota blokken voor Honda blokken kunnen vervangen juist ivm dat andere subframe.

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 19:00
door Exploded
Jullie vergeten het belangrijkste nog, met een standaard Toyota motor er in te steken wordt de Elise meer dan 70kg zwaarder... zou dus wel echt dom zijn he...

De meesten doen die conversie ook om meer/sneller op circuit te rijden, als je dan alle problemen hoort ivm de syncro's in versnellingsbak, als je regelmatig circuit doet...

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 20:07
door FastEleven
FastEleven heeft zijn Rover blok met 120 pk vervangen door een Toyota blok met 240 pk, maar heeft wel gelijk de hele auto ingeruild ... :lol: :lol: :lol:

De kosten van een motorconversie wegen immers niet op tegen de meerwaarde van de auto na de conversie. Of beter : welke meerwaarde ?!?

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 20:31
door Nova
Vroeg dit zomaar, stel je rover blok is om één of ander reden stuk gelopen, vroeg me dan af of eventueel een toyota conversie mogelijk is.

Maar blijkbaar teveel werk dan


Nova

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 13 sep 2010, 21:19
door FastEleven
Reken voor een conversie naar een Duratec maar minimum 10.000 € (of was het 10.000 £), terwijl je auto eerder in waarde daalt dan dat hij zal stijgen.

Bovendien moet je in België elke keer hopen dat ze op de technische controle niks merken, want eigenlijk mag het niet zonder nieuwe homologatie ...

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 14 sep 2010, 09:25
door Erwin
En....

Roverblokje kan je tweedhands goedkoop vinden.
Bijvoorbeeld bij VanSten in Nederland kan je volledige tweedhands motoren vinden vanaf 750 €.

Soms kom je ook tweedehansmotoren tegen van bijvoorbeeld een MGF, die ook in een Elise passen.

Stick with Rover!

Re: Toyota conversie

Geplaatst: 15 sep 2010, 09:52
door Vince
Bovendien heb ik begrepen dat de Roverversies juist lekkerder aan het gas hangen?