Wat jullie al weten; ik rij reeds een tijdje rond met een carburator Esprit Turbo.
Wat de meesten onder jullie nog niet weten is dat ik mij en de Esprit aan het voorberijden ben op het plaatsen van een aftermarket motormanagement. Voordelen van een aftermarket systeem is dat je alles kan aanpassen maar dan ook alles, je kan bijvoorbeeld dat ding zo programmeren dat je volgas kunt schakelen, zonder motorschade op te lopen. Het nadeel van dit systeem is dat je alles kunt aanpassen.
Dus dan ga je op zoek naar lotgenoten die ook zo gek zijn om zulk iets te ondernemen met een Esprit. Een roze olifant vinden is makkelijker. Eentje daarvan is Cor, hij is ook iemand actief op dit forum. Hij is een Esprit aan het restaureren op een niveau dat de fabriek nooit gehaald heeft.
Verder is er nog Jan Petterson, hij is een Noor die een S3 Turbo omgebouwd heeft op een Emerald motormanagement, electronische ontsteking ingebouwd, turbodruk controle, een injectie met Bosch racing onderdelen en een Garett GT3072R turbo gemonteerd, ja OK de turbo heeft wat meer lag dan de originele maar als hij op druk komt kan hij naar de 450pk gaan.
Hij zit nu aan een veilige 330pk en zou volgend jaar naar Dave Walker in de UK gaan om op de vermogenbank die ideale afstemming te laten programmeren.
Jan zat samen met enkele vrienden donderdag en vrijdag op de Ring, en dat was dus voor mij de kans om die man eens in levende lijve te zien. Ik heb een mailtje naar Gert en Hans gestuurd om te vragen of zij mij wilden vergezellen. Enkele uren later stonden die jongens thuis aan de deur al te wachten. Bart was ook even langsgekomen, na 5 min inpraten op Bart ging hij ook mee. Op naar de ring…
http://picasaweb.google.com/10624634533 ... Pag6--wpQE#
Wij zijn met die Noren zo bezig geweest aan het praten over motoren dat wij vergaten om foto’s te nemen van die auto’s.
Ik denk dat er best een nieuwe thread over de Groene Hel kan gepost worden door iemand die er een rondje over heeft gereden…
Aftermarket ECU
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
Aftermarket ECU
Laatst gewijzigd door Bosbon_be op 21 aug 2010, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Aftermarket ECU
Ik heb ze op foto
Weliswaar van uit mijn luie stoel thuis, via de webcam van Nürburgring.
Als ik ook nie alles zelf doe hé
>> http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 470#p38470
Weliswaar van uit mijn luie stoel thuis, via de webcam van Nürburgring.
Als ik ook nie alles zelf doe hé
>> http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 470#p38470
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
- Bzguy
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
- Locatie: Baal
Re: Aftermarket ECU
hier nog wat foto's, ook van onze Noorse vriendne :
http://gallery.me.com/hansdegeytere#100 ... &view=grid
http://gallery.me.com/hansdegeytere#100 ... &view=grid
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Aftermarket ECU
Ik herinner me dat vorige week op weg naar huis, een zeer wijs man mij zei: "Ik weiger te tanken waar ze steigerende paardjes te afficheren, het is een gewoon principezaak!"
Speciaal voor deze gelijkgestemde ziel :
...And it burns, burns, burns...
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/11071047
Speciaal voor deze gelijkgestemde ziel :
...And it burns, burns, burns...
http://www.bbc.co.uk/newsbeat/11071047
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Aftermarket ECU
" a real Hot Car.."... . op seloc is er ook een bericht verschenen over het recent wel meer dan normaal (aantal) in de fik vliegen van dit ros....
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Aftermarket ECU
helemaal offtopic maar :Herman schreef:" a real Hot Car.."... . op seloc is er ook een bericht verschenen over het recent wel meer dan normaal (aantal) in de fik vliegen van dit ros....
Dit jaar zijn er zo’n 10 exemplaren naar het hiernamaals vertrokken, waaronder eentje in een loods op Heathrow airport. Het feit dat Ferrari nu drie gevallen van brandende 458 Italia’s onderzoekt, daaraan mogen nog geen conclusies worden verbonden. Ferrari benadrukt dat de oorzaken van de branden nog niet bekend zijn en dat deze evengoed bij de bestuurder zouden kunnen worden gezocht.
Een Ferrari woordvoerder:
It is important to differentiate between what is a vehicle fire and outside factors and I would include driver error. Six have been incidents where it potentially could be the driver or other factors. I am not in a position to comment on the vehicle fires and all we can say is we are taking it obviously very seriously.
Het moge duidelijk zijn dat Ferrari een beetje zenuwachtig wordt van al die brandjes, die nu dus ook figuurlijk met wat positieve PR moeten worden geblust.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic