Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Obi1 »

Hallo allemaal.
Ik (steven, regio Kortrijk, 41 jaar) volg dit forum al een goede maand of zo.
Proficiat aan iedereen, dit is een enorme bron aan informatie.
Ik ben sinds kort blijkbaar gebeten door het lotus-virus. Op een morgen zo opgestaan. Sindsdien heb ik, wanneer ik mijn mondeo (ook wel leuke wagen) naar het werk rij, visioenen van een scherp dalende neus, hoor ik gebrul in mijn oorschelp, en zie ik niets als ik in mijn achteruitkijkspiegel loer.
Na diagnose bleek de enige remedie de aanschaf van een lotus te zijn :P .
Jammer genoeg betaalt mijn mutualiteit dit niet terug, dus, na even op mijn bankrekening gekeken te hebben, bleek dat ik nog tot begin volgend jaar de symptomen zal moeten ondergaan.
Andere kant van de medaille: nog mooi de tijd om op het gemak uit te kijken naar wat op de markt komt, en eens goed na te denken welke lotus het wordt.
Gisteren zijn we even bij Verhiest binnengestapt, en tot mijn verbazing zij Thierry Verhiest: 'anders, rij maar eens met die gele Evora daar'. :o
Nu is het hek natuurlijk van de dam.
Eens kort de situatie schetsen: ik rij dus met een ford mondeo, waarbij ik dagelijks zowat 130 km naar het werk rij. Mijn vrouwke (die er trouwens super uitziet in een evora) doet geen 10 km per dag in haar 307, waar ze niet echt tevreden van is wegens te sloom (is de 1.4 htdi :cry: ).
Eigenlijk wil ik een fun-car, maar of dat als vervanging wordt van de 307, of als derde auto, die dan buitenkomt voor het fun-gedeelte, daar ben ik nog niet goed uit.
Ook wel belangrijk hierin: we hebben een dochter van 9.
Momenteel staan nog alle opties open wat model betreft. De Evora is natuurlijk wel een schitterende auto, maar wat duur voor de portemonnee. Niet onmogelijk, maar dan zeker als 2-de auto (lijkt me ook bruikbaar voor dagdagelijks gebruik). De Exige vind ikzelf super. Dat 'wilde' er in spreekt me wel aan. Maar waarschijnlijk niet voor dagelijks naar bakker, beenhouwer,... De Europa lijkt een leuke mix tussen extreem en bruikbaar. De Elise: ja, mooie auto hé. Wel nog niet mee gereden, dus daar heb ik een beetje het raden naar. Maar daar kunnen jullie wel de nodige input geven natuurlijk. Zou dan wel een 190-pk zoeken.
Enige tip van vrouwlief: geen orange, en geen strepen liefst...
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door dachero »

Welkom,hier.

Ja man,gebeten door het Lotus virus :mrgreen:
Dat ga je nooit meer kwijtraken :mrgreen:
Hier en daar nog wat testen en dan zal de koopbon wel snel getekend worden.

Ik zie dat je voor de 190 pk zou gaan.Direct serieus materiaal 8-)

Je zal voor jezelf moeten uitmaken welk type je voorkeur geniet.

Ikzelf heb een Elise met 136 pk en dat is voldoende voor mij,tot je op een circuit terecht komt :mrgreen: :oops:

Daar kom je te kort.Wil je ooit veel op circuit gaan ,dan is de 136 pk een NO GO :evil: :x

Kinderen en Lotus gaan niet zo goed samen.Daar ga je niet veel aan kunnen doen.Ik heb zelf ook 2 kids en die rijden af en toe eens mee,en als er een toertocht is ,gaan ze naar opa of blijven alleen thuis.Maar de jouwe is nog wat jong.

Je zal wel een goede keuze maken. We zien het hier wel ............binnenkort :mrgreen:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Obi1 »

Thx.
Ja, da's waar van die kinderen.
De Evora 2+2 is misschien een idee, maar jah....
Nu, een fun-car is een fun-car, en geen family-saloon.
'k denk om eens op bezoek te komen tijdens de lotus-cup in zolder (11-12 september?).
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door dachero »

Op de Lotus-cup ga je niet veel wijzer worden.In jouw regio zitten meerdere Lotusbezitters die hier ook zitten.Probeer met hen in contact te komen en je zal dan graag door hen ingewijd worden in het Lotus maniakisme :mrgreen: 8-)
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Obi1 »

Dank je voor de tip!
Ik had al gezien dat er een paar mensen van regio Waregem en Menen en zo tussen zaten.
Goed idee om met hen eens proberen in contact te komen.
Ik post vandaag nog een paar foto's met de Evora.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Frederik »

Welkom op het forum, dat is nog al es een entree zeg. Leuk om lezen :)

Ik ben van Waregem, altijd bereid ritje te maken in mijn oudere Elan.

Waarom geen oudere Elan? Is en blijft een wagen met hoog fungehalte en dit voor een zeer schappelijk prijsje. Kan perfect als 3e wagen erbij zonder u financieel te nekken.

Nadeel van de Elan... onbekend is onbemind. De mensen die ik al meenam in de wagen trokken grote ogen en brede glimlachjes :-)

hint : Frederik's '92 Elan SE
Gebruikersavatar
Obi1
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 aug 2010, 10:40
Naam: Steven
Auto: Europa S 225

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Obi1 »

Hallo Frederik.
Wel, toen we gisteren bij Verhiest waren, stonden er ook een paar elan's. Caroline was direct verkocht, en ik moet bekennen, dat de Elan al tijdens mijn jeugd-jaren een favoriet was.
Aanschafprijs is inderdaad ook een plus.
Ik moet zeggen dat ik een beetje bang was wat onderhoud/herstellingen betreft, gezien mijn automeco-kennis zo goed als 0 is.
Maar misschien helpt een cursusje bij het vormingsinstituut wel.

Het zou me zeker interesseren om eens een ritje te maken. Wanneer het je past.

Ik heb trouwens vandaag mijn eerste Lotus gekocht!

Was jammer genoeg wel een horloge (vorig verloren op reis in Zwitserland).
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Frederik »

Een Elan is een ZEER onderhoudsvriendelijke wagen... echt. Los van een jaarlijks onderhoudje hoef je de geldbeugel niet ver open te trekken.

Aan 100.000km distributieriem vervangen of vroeger is beter (door de leeftijd) en de originele uitlaatjes zijn meestal al rot, maar een complete inox sportuitlaat kost tegenwoordig niet veel.
Obi1 schreef:Het zou me zeker interesseren om eens een ritje te maken. Wanneer het je past.noeg wel een horloge (vorig verloren op reis in Zwitserland).
You name it ... anytime! Laat maar iets weten ...

Ik kan je alles over de Elan vertellen.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door dachero »

Niet dat ik Fred onder zijn duiven wil schieten,maar forumlid "DIM" heeft een Elise R in de aanbieding staan aan een schappelijke prijs van 28950 €.Ik geloof dat er veel foto's staan op de site van Oldtimerfarm.Is toch wel te vermelden waard en is niet oranje en zonder strepen
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Steven (Kortrijk) een auto? nee, een lotus

Bericht door Frederik »

Ik zie dat niet als onder mijn duiven schieten hoor, ik wil Steven enkel kennis laten maken met een onbekende Lotus, dat zeer interessant kan zijn als 3e wagen bij een gezin met kinderen.

Dim zijn wagen staat hier : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=20&t=2432
Plaats reactie