Test rit Evora

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Test rit Evora

Bericht door jokke_vlo »

Met mijn excuses voor de nogal chaotische structuur, maar ik pen dit nog neer net voor het vertrek op verlof :)

Vandaag de Evora eens aan de tand kunnen voelen op verschillende terreinen.
Wat heb ik die wagen toch onderschat !
Een zeer stijf chassis, perfect beheersbaar, redelijk makkelijk en goed op te vangen.
Remmen: nooit met een wagen gereden die betere remmen had dan dit. Ze zijn perfect afgesteld op de wagen.
Het comfort is ongewoon voor Lotus, maar op zo een manier dat de wagen toch een echte rijderswagen blijft. Je kan hier gegarandeerd een lange reis mee rijden in alle comfort en tussenin een circuitje afmalen :).
Het chassis is zo stijf dat de vrij zachte afvering perfect aanvult !

De gasrespons is nogal sponzig en kon voor mij veel beter, deze wagen heeft wel echt nood aan een sterker motor of een pak meer pk in combinatie met een gevoeliger gaspedaal. De wagen kan dit ook aan, denk ik.
De stoelen zijn echt perfect en een heel mooie mix tussen comfort en sportiviteit (zoals de gehele wagen dus).
De ergonomie van de bedieningen (het zijn er al niet veel) is wel redelijk zwak (je moet je rugleuning maar is proberen te verstellen).
De sound van de wagen is veel te stil, standaard, maar wat een mooie sound maakt de sportuitlaat ! Niet storend maar toch prachtig diep grommend ! Evora kopers dienen deze uitlaat absoluut te nemen, gegarandeerd dat iedereen zijn hoofd omdraait.

Voor zijn looks heb ik het nooit echt gehad, nu ook nog niet.
Maak een soort straatlegale cup versie van deze wagen (met de looks van de cup GT) en ik zou persoonlijk nog een aankoop overwegen (tracktoy + funwagen).
De huidige looks doen me iets te veel aan een Japanse wagen denken.

Al bij al ben ik enorm verrast door deze wagen en ik heb enorm veel zin deze is een dagje op circuit te kunnen zetten. Ik heb zo een vermoeden dat ik hem sneller rond kan sturen dan de Exige, vooral omdat hij zoveel makkelijker is en toch heel performant.

Nu nog een cupversie en compressor en je hebt een auto met veel potentieel.
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Blue Darkness »

Ik zou mijn esprit en elan maar al te graag willen ruilen voor een Evora!

Die 2+2 plaatsen (hoe klein ook) zijn toch wel een belangrijk punt voor iemand met kinderen.
En ik vind de Evora ook echt wel schitterend van lijn!
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: Test rit Evora

Bericht door dachero »

Normaal gaat mijne Elise vrijdagavond binnen om te herstellen en dan zou ik een Evora meekrijgen;

Als dit doorgaat zal ik ook eens mijn bevindingen plaatsen
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Test rit Evora

Bericht door Exploded »

Jij ben een straffe kerel Jokke_Vlo! Je vraagt aan ons wat er te doen is. Wij weten feitelijk van niets en dan ben jij achteraf gaan testen met een Evora in Lommel! ;) :D
Aangezien jij ook iets schreef over een nieuw model... Misschien moet je ons dan nog iets vertellen? Welke nieuw model was er dan te zien? Een Evora SC aan de tand mogen voelen??? ;)
Of misschien de nieuwe Evora met Euro5 motor? Want voorlopig is de Evora nog geen Euro 5, dacht ik? :?:
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Test rit Evora

Bericht door X-ian »

Wie A zegt moet ook B zeggen :!: Kom op met die info :twisted:
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Test rit Evora

Bericht door jokke_vlo »

Te veel wijn gedronken, zit met gaten in mijne kop. Nee serieus nu wat je in vertrouwen opvangt kan je beter ook in vertrouwen laten denk ik.

Het is alleszins een wagen die ik zwaar onderschat heb en die me enorm heeft verrast. Rijdt heel heel plezant en geeft een veel "veiliger" gevoel dan de Exige. En die remmen :shock: :shock: :shock:
Rijplezier !

Zoals gezegd, de standaard versie heeft alleen wat meer vermogen nodig en een gevoeliger gaspedaal.
Qua looks mag het voor mij iets aggressiever ook.....

Dju wat zou ik die wagen toch graag is een dagje op circuit kunnen rijden, had spijt toen ik moest uitstappen !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Frederik »

Jokke, doe die platgeklopte én uitgerokken kever maar snel van de hand jongen... Binnenkort kan je een straffere Evora kopen ... ideaal voor u! ;-)
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: Test rit Evora

Bericht door jokke_vlo »

En mijn kinderen, 3 stuks, in een aanhangwagentje :)?
Nee voor een beginnend circuitrijdertje, wat ik dus ben, was dit een makkelijker en even leuk "instrument" geweest. Qua lijn vind ik hem wel minder dan de Exige dan weer.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Test rit Evora

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:En mijn kinderen, 3 stuks, in een aanhangwagentje :)?
Nee voor een beginnend circuitrijdertje, wat ik dus ben, was dit een makkelijker en even leuk "instrument" geweest. Qua lijn vind ik hem wel minder dan de Exige dan weer.
Is ook niet gebouwd als circuit beest, de Exige wel ...

3 kids? VW Sharanneke bijkopen voor in de weekends hé :-)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2009, 03:00
Auto: Geen

Re: Test rit Evora

Bericht door Jeroen »

jokke_vlo schreef: Nu nog een cupversie en compressor en je hebt een auto met veel potentieel.
Met een beetje mazzel kunnen we die supercharger, Evora S, volgend jaar verwachten. Ik ben zelf erg benieuwd naar de cabrio maar ik verwacht dat dat meer een targa-constructie zal worden dan een volwaardige cabrio.
Plaats reactie