Lotus Omega
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Lotus Omega
Je zult 'm maar net zoeken:
http://link.marktplaats.nl/353402971
http://link.marktplaats.nl/353402971
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Lotus Omega
stond deze toenertijd niet bekend als een "real problem car" motorisch ????
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Omega
geldt dat niet voor elke lotus?Herman schreef:stond deze toenertijd niet bekend als een "real problem car" motorisch ????
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Lotus Omega
Zeker niet......ik wil gewoon maar zeggen dat de omega lotus toch zeer veel problemen had met de motor toendertijd... maar... collection cars hoeven niet mechanisch super te zijn...hun reputatie nadien is dikwijls groter dan deze van toen... zie maar eens naar een Jag E type...was dat vroeger een sh*t car...en.... nu...
- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: Lotus Omega
Blue Darkness schreef:geldt dat niet voor elke lotus?Herman schreef:stond deze toenertijd niet bekend als een "real problem car" motorisch ????
Zoiets ja, maar de eerste pakweg 500 Omega's stonden er voor bekend om hun boite sneller te verslinden, dan koekiemonster een heel pak petit beurre koekjes En allemaal hebben ze last van scheuren in culasse. Het jammere er aan is, dat deze niet meer verkrijgbaar zjn omdat het speciaal op maat gemaakte zijn. Zo ken ik iemand wiens culasse op 6 plaatsen reeds gelast is. En heb ik weet van een (rijke) Nederlander die 4 Omega's zou hebben staan, om er 1tje rijdend te houden... Je kan alvast niet zeggen dat die man niet gepassioneerd is.
Op Ebay zijn er onlangs nog 2 omega's verkocht, maar ipv de getundede Lotus motor hadden ze daar een getunede Opel motor ingestoken (van miserie).
Desalniettemin, vind je veel Lotus Omega's met heel veel kms (180.000+) of mijlen op de teller, wat toch een beetje haaks staat op de slechte motorische reputatie.
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Omega
Yep, ik heb zo'n E-Type tot de laatste vijs uit elkaar gehad en ook terug in elkaar gekregen maar wat een klote mechaniek is dat!!!Herman schreef:Zeker niet......ik wil gewoon maar zeggen dat de omega lotus toch zeer veel problemen had met de motor toendertijd... maar... collection cars hoeven niet mechanisch super te zijn...hun reputatie nadien is dikwijls groter dan deze van toen... zie maar eens naar een Jag E type...was dat vroeger een sh*t car...en.... nu...
Ik heb hem dus helemaal uit elkaar gehaald voor een bevriende restaurateur die dan het koetswerk helemaal gezandstraald en opgelast heeft en is dan terug naar mij gekomen om hem terug in elkaar te steken met de onderdelen die ik ondertussen gereviseerd had.
Toen de Jaguar dealer te horen kreeg dat ik al de stukken die ik gedurende meer dan een jaar komen kopen had ook allemaal gemonteerd waren en dat de E-Type ondertussen volledig klaar was en prima reed mocht ik daar direct beginnen! Toen ik de onderdelen voor de achterbrug met differentieel en remmen komen halen had om deze te reviseren hadden ze zelfs een weddenschap afgesloten omdat de mechanieker daar beweerde dat ik wel met een aanhangwagen ging arriveren met de achterbrug op omdat ik dat nooit meer terug in elkaar ging krijgen.
Ik heb ze daar vriendelijk bedankt voor het aanbod.
Daarna heb ik aan een Mercedes SL 190 gewerkt die ook van 1962 was en daar geven ze ook zo'n onvoorstelbare bedragen voor?
Dus oldtimers hoeven inderdaad niet goed te zijn om veel waard te zijn zoals de noekel zegt.
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Lotus Omega
Misschien ligt daar juist een stuk van de waarde de oldtimer, hoe meer problemen er mee zijn, hoe kleiner de verkoopsaantallen en/of de uiteindelijk overblijvende exemplaren, kwestie van vraag en aanbod ...ovi schreef:Yep, ik heb zo'n E-Type tot de laatste vijs uit elkaar gehad en ook terug in elkaar gekregen maar wat een klote mechaniek is dat!!!Herman schreef:Zeker niet......ik wil gewoon maar zeggen dat de omega lotus toch zeer veel problemen had met de motor toendertijd... maar... collection cars hoeven niet mechanisch super te zijn...hun reputatie nadien is dikwijls groter dan deze van toen... zie maar eens naar een Jag E type...was dat vroeger een sh*t car...en.... nu...
Ik heb hem dus helemaal uit elkaar gehaald voor een bevriende restaurateur die dan het koetswerk helemaal gezandstraald en opgelast heeft en is dan terug naar mij gekomen om hem terug in elkaar te steken met de onderdelen die ik ondertussen gereviseerd had.
Toen de Jaguar dealer te horen kreeg dat ik al de stukken die ik gedurende meer dan een jaar komen kopen had ook allemaal gemonteerd waren en dat de E-Type ondertussen volledig klaar was en prima reed mocht ik daar direct beginnen! Toen ik de onderdelen voor de achterbrug met differentieel en remmen komen halen had om deze te reviseren hadden ze zelfs een weddenschap afgesloten omdat de mechanieker daar beweerde dat ik wel met een aanhangwagen ging arriveren met de achterbrug op omdat ik dat nooit meer terug in elkaar ging krijgen.
Ik heb ze daar vriendelijk bedankt voor het aanbod.
Daarna heb ik aan een Mercedes SL 190 gewerkt die ook van 1962 was en daar geven ze ook zo'n onvoorstelbare bedragen voor?
Dus oldtimers hoeven inderdaad niet goed te zijn om veel waard te zijn zoals de noekel zegt.
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: Lotus Omega
100% juist Koen!mindp0wer schreef:Misschien ligt daar juist een stuk van de waarde de oldtimer, hoe meer problemen er mee zijn, hoe kleiner de verkoopsaantallen en/of de uiteindelijk overblijvende exemplaren, kwestie van vraag en aanbod ...
Wagens die gewoon slecht zijn worden niet gerestaureerd en verdwijnen dus langzaam maar zeker!
Neem bv. vroeger de TR7 die een vriend van mij helemaal opgemaakt had en dan verkocht voor 30.000 Bfr met een 2° exemplaar voor onderdelen er bij!
Je moet eens kijken wat ze nu voor een TR7 geven.
Zo'n Lotus Omega is dus ook zoiets en je hebt zo ook nog de Lancia met de Ferrari motor en zo zullen er nog wel wat voorbeelden zijn.