Pagina 53 van 54

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 30 aug 2014, 23:36
door Emiel
Sander : Nee geen Noble ;) En opslag is nu nog geen keuze..

Billie : Dat weet ik, maar heb optijd het licht gezien en mijzelf doen herinneren dat ik het vroeger al niks vond. Merkte het ook tijdens het VAB(?) dat het wel gezellig was met de mensen van het forum, maar het pas echt gezellig was tijdens een LOT dag met een aantal mensen van het forum.

Kunnen daar een hele discussie over houden, maar ieder zijn ding en zijn publiek.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 30 aug 2014, 23:39
door billie
de elises die wij rijden worden echt niet meer waard omgebouwd van rhd naar lhd andere niet originele kleuren enz draagt niet bij aan meerwaarde :mrgreen: :mrgreen:

wil je dat je elise meer waard wordt koop dan een originele LHD in goede staat met lage tellerstand en laat hem balsemen en over 100 jaar is hij misschien meer waard :lol: :lol:
Sander schreef:
Emiel schreef:Toerritjes met een club is niets voor mij. Houd ik me verre van. Leuk met 2 a 3 auto's met vrienden in Zwitserland of Italie met in de avond bier en sigaren en sterke verhalen.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zeg opslaan. Ze worden enkel maar meer waard ;)

Is een Noble niks voor jou ?
Weliswaar geen V8 ;)

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 31 aug 2014, 10:48
door Sander
billie schreef:de elises die wij rijden worden echt niet meer waard omgebouwd van rhd naar lhd andere niet originele kleuren enz draagt niet bij aan meerwaarde :mrgreen: :mrgreen:

wil je dat je elise meer waard wordt koop dan een originele LHD in goede staat met lage tellerstand en laat hem balsemen en over 100 jaar is hij misschien meer waard :lol: :lol:
Ben ik het niet helemaal mee eens maar ik wil geen discussie starten over welke elises het meeste waard is, ik wil allen maar aangeven dat 99 van de 100 auto's van dezelfde leeftijd 30% minder waard zijn als je ze 2 jaar stil zet terwijl onze Elises wellicht zelfs duurder zijn geworden. Goed exemplaren zoals deze heb ik de laatste jaren niet meer zien dalen in prijs ongeacht de originaliteit. Wel zal een lhd moeilijker verkopen omdat de doelgroep kleiner is.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 31 aug 2014, 12:11
door Emiel
Ik ben het met Sander eens. Nu weet ik niet of mijn auto een goed voorbeeld is, maar de 111S en de Sport 160 Elise S1 zijn behoorlijk gestegen in waarde.

De Exige S1 welke ik in 2008 of 2009 voor 17.000GBP kon kopen moet ik nu 25.000 GBP voor neer tellen.

Mijn auto is relatief goedkoop, als je het zelf moet doen red je het qua materiaal niet eens. Mag je er nog minimaal 7500 euro bij tellen en dan de man uren nog.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 13:14
door OneEleven
Emiel schreef:maar de 111S en de Sport 160 Elise S1 zijn behoorlijk gestegen in waarde.
En die uitspraak is gebaseerd op?

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 13:25
door Coen
OneEleven schreef:
Emiel schreef:maar de 111S en de Sport 160 Elise S1 zijn behoorlijk gestegen in waarde.
En die uitspraak is gebaseerd op?
Kijkende naar de Engelse markt waar de prijzen stabiel blijven maar de kmstanden omhoog gaan. Tegenwoordig zie je echt low mileage examples voor zeer hoge prijzen.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 14:16
door Blue Darkness
Zoals altijd zijn het vooral de 'goede' met weinig kms die waardevast blijken te zijn, of zelfs duurder worden... en dat heeft dan te maken met vraag en aanbod...

Liever een beetje meer betalen voor een goede dan met een hoop kosten achterblijven.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 14:25
door OneEleven
Emiel schreef:maar de 111S en de Sport 160 Elise S1 zijn behoorlijk gestegen in waarde.
Coen schreef:Kijkende naar de Engelse markt waar de prijzen stabiel blijven maar de kmstanden omhoog gaan.
Die uitspraken zijn toch geheel tegenstrijdig aan elkaar :roll:

Coen schreef:Tegenwoordig zie je echt low mileage examples voor zeer hoge prijzen.
Maar dat is toch een heel andere discussie en heeft toch nog weinig met de gangbare waarde te maken?
Dat zijn gewoon hele zeldzame exemplaren met een daarbij behorende prijs, iets wat geldt voor zo'n beetje ieder merk/type auto.
De (ex) type 49 van Gunther is een mooi voorbeeld.

Algemeen gesproken zijn met name de S1 Exige en de 340r echt in waarde gestegen, maar voor de standaard S1 zijn de prijsverschillen echt minimaal.
Let wel, ik heb het over UK ponden, in Euro's is er idd een behoorlijk verschil geweest door de lage stand van de UK pond begin 2009.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 17:30
door Coen
OneEleven schreef:
Emiel schreef:maar de 111S en de Sport 160 Elise S1 zijn behoorlijk gestegen in waarde.
Coen schreef:Kijkende naar de Engelse markt waar de prijzen stabiel blijven maar de kmstanden omhoog gaan.
Die uitspraken zijn toch geheel tegenstrijdig aan elkaar :roll:

Coen schreef:Tegenwoordig zie je echt low mileage examples voor zeer hoge prijzen.
Maar dat is toch een heel andere discussie en heeft toch nog weinig met de gangbare waarde te maken?
Dat zijn gewoon hele zeldzame exemplaren met een daarbij behorende prijs, iets wat geldt voor zo'n beetje ieder merk/type auto.
De (ex) type 49 van Gunther is een mooi voorbeeld.
Of zoals deze:
http://www.pistonheads.com/classifieds/ ... 6v/2776472

Sommige S1's gaan ook wel voor wat meer weg maar wat mij vooral opvalt is dat de echte onderkant van de markt in prijs is gestegen. Laatst was er ook nog een topic op Seloc met de vraag waar alle shabby 6.000 GBP Elise's zijn gebleven.

Re: Emiel - Elise MK1 : Exige / motorsport ombouw.

Geplaatst: 02 sep 2014, 18:16
door Sander
Coen schreef: Laatst was er ook nog een topic op Seloc met de vraag waar alle shabby 6.000 GBP Elise's zijn gebleven.
Das simpel, die staan bij target cars in Eindhoven ;)