Pagina 1 van 2
Elise S of R
Geplaatst: 10 apr 2010, 20:33
door Lovecraft
Ik ben nog altijd aan het rondkijken voor een Elise maar twijfel een beetje om een S of een R te nemen (toyota).
Wat is het verschil in rijden?
Mensen raden me wel de S aan als ik het als dagdagelijkse wagen zou gebruiken... klopt dit?
R meer track dan road?
Re: Elise S of R
Geplaatst: 10 apr 2010, 22:40
door Stijntje
Volgens mij zit het verschil in de kost prijs van de boetes .
Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 10:08
door mindp0wer
Stijntje schreef:Volgens mij zit het verschil in de kost prijs van de boetes .

Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 10:14
door T_085
Spijtig genoeg niet in mijn boetes

, ze flitsen namelijk liever op de kleine baantjes dan op de snelweg.
Verschil voor zover ik weet:
- Aankoopprijs
- BIV verschil van 2000e
- Andere motor, voor zover ik weet is een R gemakkelijker te tunen. (lees goedkoper)
- 6.1 top 205 vs 5.2 top 241
- Elise R heeft een boost na +- 6800 toeren, waar je bij een S al moet schakelen.
Ik heb ook van een paar mensen gehoord dat de S iets vinniger omspringt omdat je sneller moet schakelen en er meer reactie zit in de toeren.
Ik heb het hier over de 1.8S vs 1.8R, nu met de nieuwe facelift is de S enkel een 1.6S met dus andere stats.
Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 20:14
door Lovecraft
Je antwoord bevestigd gewoon wat ze mij probeerden te vertellen.
Ik ben niet op zoek naar een racemachien voor op een circuit, een racemachien voor op de weg zal al volstaan.
Het zal een S'ke worden.
Ben wel verschoten van de prijs om de lichten van RHD naar LHD om te zetten.
In UK vroegen ze 1500£ voor een Elise 2 van 2008 om te zetten.
Welke jaartallen zijn goedkoper? of zijn ze allemaal even duur?
Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 20:34
door mindp0wer
S2 allemaal even duur volgens mij. Afgerond 500€ het stuk, voor nieuwe stukken. Aanpassen met bestaande UK lampen is goedkoper en goed genoeg voor keuring maar niet goed genoeg voor een duidelijk zicht op weg 's nachts ...
Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 20:59
door co-driver
Best een informeren bij een echte Lotus dealer voor ge een beslissing neemt
Ik heb tot mijn grote spijt aan den lijve moeten ondervinden als de buitenkant te veel blinkt dat er 'onderhuids' véél mis kan zijn . In mijn geval was't 'maar' een MGke gekocht bij een autohandelaar
Een eerlijke Lotus dealer waar ik na de aankoop mijn wagen liet onderhouden heeft mij op een aantal serieuze gebreken gewezen
Aangezien de Proton Satria Neo niet links-gestuurd gemaakt wordt heb ik dan maar een KIAtje gekocht .
Re: Elise S of R
Geplaatst: 11 apr 2010, 21:23
door Lovecraft
dus voor 1500£ proberen ze me af te zetten...
of zijn er opties waarmee ik vaneerste keer goed zicht heb?
en geen tussenstap maak naar mottige lampkes?
Ik ga deze week eens binnenspringen in oostende...
Re: Elise S of R
Geplaatst: 12 apr 2010, 12:10
door Frederik V
De prijs om mijn lichten om te bouwen waren 0€ enkel de afregeling voor de keuring laten doen
Re: Elise S of R
Geplaatst: 12 apr 2010, 18:54
door mindp0wer
Frederik V schreef:De prijs om mijn lichten om te bouwen waren 0€ enkel de afregeling voor de keuring laten doen
Wat bedoel je daarmee, heb je dan niet-UK lichten voor 0€ gekregen of de UK lichten afgesteld zodat de wagen door de keuring kon?