ESPRIT S1 VELGEN
Geplaatst: 06 apr 2010, 14:53
Zoals menige onder de Esprit lovers wel weten is de s1 toch wel apart van alle andere Esprit modellen.
Door zijn pure lijn die heel dicht aanleunt bij die van het prototype, zijn 2 l motor die op de s2 in een 2.2 veranderde en natuurlijk ook de wolfrace velgen.
Wel over die velgen wil ik het er hier over hebben.
Wat er bij mij opgevallen is na heel wat zoekwerk op het net is dat deze verdomd zeldzaam zijn. Je kan er wel vinden van Oude Ford wagens maar niets met de zelfde maat of gaten die passen. Lotus had het blijkbaar terug gekund om voor hen speciaal terug een malle te laten maken in de gieterij.
Met als gevolg een heel beperkte oplage daar er eigenlijk nooit meer dan ongeveer (neem mij niet kwalijk als ik er 10 naast zit) 725 wagens van gemaakt zijn.
Toen ik mijn s1 kocht was ik enorm blij dat de originele velgen er nog op staken.
Maar natuurlijk heeft 33 jaar gebruik zijn sporen na gelaten.
met als gevolg , vegen die niet meer blonken en overal corrosie vertoonden hier en daar geschaafd en de binnenkant volledig zwart.
Toen ik hier over sprak met dealers vertelden ze mij dat ik ze moest laten her chromen. Dit leek mij een goed idee tot ik er over sprak met Frederik van het forum.
Die wist mij te vertellen dat er ook zo iets betond als verdichten.
Dit is wel gekend in het tjoening milieu en voor mij kan dit wel eens de oplossing geven.
Dan maar wat inlichtingen ingewonnen en heb hier iemand in Ieper gevonden die dit doet.
Deze persoon heeft nog maar pas een nieuwe machine gekocht en mijn velgen waren zijn eerste werk.
Uiteraard had hij wel ervaring hier mee maar met een oudere machine die niet zo een mooi resultaat gaf.
Hij mag best fier zijn met zijn werk want als je ziet op de foto's van waar de velg komt is het een immens verschil.
van zodra de nieuwe banden er op zitten post ik nog wat foto's.
Door zijn pure lijn die heel dicht aanleunt bij die van het prototype, zijn 2 l motor die op de s2 in een 2.2 veranderde en natuurlijk ook de wolfrace velgen.
Wel over die velgen wil ik het er hier over hebben.
Wat er bij mij opgevallen is na heel wat zoekwerk op het net is dat deze verdomd zeldzaam zijn. Je kan er wel vinden van Oude Ford wagens maar niets met de zelfde maat of gaten die passen. Lotus had het blijkbaar terug gekund om voor hen speciaal terug een malle te laten maken in de gieterij.
Met als gevolg een heel beperkte oplage daar er eigenlijk nooit meer dan ongeveer (neem mij niet kwalijk als ik er 10 naast zit) 725 wagens van gemaakt zijn.
Toen ik mijn s1 kocht was ik enorm blij dat de originele velgen er nog op staken.
Maar natuurlijk heeft 33 jaar gebruik zijn sporen na gelaten.
met als gevolg , vegen die niet meer blonken en overal corrosie vertoonden hier en daar geschaafd en de binnenkant volledig zwart.
Toen ik hier over sprak met dealers vertelden ze mij dat ik ze moest laten her chromen. Dit leek mij een goed idee tot ik er over sprak met Frederik van het forum.
Die wist mij te vertellen dat er ook zo iets betond als verdichten.
Dit is wel gekend in het tjoening milieu en voor mij kan dit wel eens de oplossing geven.
Dan maar wat inlichtingen ingewonnen en heb hier iemand in Ieper gevonden die dit doet.
Deze persoon heeft nog maar pas een nieuwe machine gekocht en mijn velgen waren zijn eerste werk.
Uiteraard had hij wel ervaring hier mee maar met een oudere machine die niet zo een mooi resultaat gaf.
Hij mag best fier zijn met zijn werk want als je ziet op de foto's van waar de velg komt is het een immens verschil.
van zodra de nieuwe banden er op zitten post ik nog wat foto's.