Wat met alternatieve energie/brandstof?

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Plaats reactie
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door Herman »

Eigenaardig toch dat iedere respectable autobouwer iets aan proberen is met electrische/alternative aandrijving, wat wel opvalt dat ze er veel veel poeha en reklame rond maken, maar dat ze er weinig van zich zelf insteken qua ontwikkeling , en van produktie komt er bijna nooit iets in huis, zoals gezegd veel show en reklame, en telkens voorpaginas, met het merk volop op de voorgrond, wanneer gaan we eens iets concreet zien ?, dwz iets echt om te gebruiken geen peperduur exclusiviteitje a la tesla, zal nog lang duren denk, er bestaat zelfs nog steeds géén enkele echt goede gebruiksvriendelijke electrische fiets die betaalbaar is, laat staan een auto.....
met gebruiksvriendelijk bedoel ik een auto waar de vrouw mee kan gaan shoppen, op reis gaan met de familie enzvt, het is relatief eenvoudig "korte duur" en "kleine afstands" prestaties neer te zetten met iets dat bijna niets weegt en qua aerodynamica minder dan 1 mt hoog is...... ja nog wa werk aan de boeg en de olieboerkes moeten tot de laatse drup blijven verdienen evenals hele naties die hierop taksen berekenen, al eens gedacht wat er van belgie zou worden moest dit land géén inkomsten meer hebben uit de taksen op de autobrandstof ????? nee een alternatieve branstof zal zeker nog niet voor morgen zijn denk ik.....ze is er meschien al.. maar of ze echt onmiddelijk voor jan publiek zal tevoorschijn komen, dat betwijfel ik.... maar het helpt wel na te denken over het besparen van brandstof... daarom begrijp ik ook niet zo duidelijk de inbouw van een zo dikke motor in de evora????.
meschien eens een thread opzetten over dit onderwerp ?

mvgr herman, besparende op brandstof, drinkt alle dagen 1/2 pint minder
Bijlagen
lotus treffen ad kust anno 2020
lotus treffen ad kust anno 2020
lotus treffen a d kust 2020.jpg (22.74 KiB) 5930 keer bekeken
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dodge EV - opladen en rijden

Bericht door Frederik »

Ik ben er vrijwel zeker van dat de olie-baronnen en alles en iedereen die er een graantje van moet meepikken er dan ook ALLES zal aan doen om zoveel mogelijk de alternatieve brandstoffen of moet ik zeggen energiebronnen tegen te werken. Hieronder haal een een voorbeeld aan van dergelijke praktijken.

Je maakt een ZEER goed punt met het voorbeeld van "wat zou België doen zonder de inkomsten van taksen én btw op de verbruikte brandstoffen".

Iemand die ik ken via een andere kennis van mij heeft enkele jaren geleden een electro motor ontwikkeld dat meer dan 100% rendement heeft. Dat wil zeggen dat eens de motor draait en de daarop gemonteerde dynamo doet zijn werk goed, dan bleef zijn motor eeuwig draaien. :shock: :o

Die gast heeft hopen moeite en een dikke rekening betaald om een wereldwijd patent te krijgen op zijn uitvinding. Het laatste wat ik ervan hoorde is dat hij zijn patent, alle papieren + prototype heeft verkocht aan een gast uit de olielanden. Volgens mijn tussenpersoon hoeft hij levenslang niet meer te werken en is hij dik binnen. Enkel betreurt hij het enorm dat geen enkele auto constructeur interesse had in zijn project toen hij het aan hen heeft aangeboden.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Dodge EV - opladen en rijden

Bericht door Herman »

aan de costa blanca is er een yachtbouwer (belliure) en die heeft reeds een middelgroot yacht gebouwd, die vaart op een mini kleine kernreaktor, om de x aantal jaar een paar staafjes inbrengen en het tanken is gedaan,--was reeds verleden jaar in de spaanse kranten, meschien iets voor de russen, die sjoemelen toch maar met hun uranium

wij hebben dit probleem opgelost op een andere manier, en hebben gewoon leren zeilen enkel jaren terug....

het hele gedoe rond bezuinigen heeft om zo te zeggen een ganse nieuwe (soms dubiueze) industrie in het leven geroepen,net als de afvalverwerking en milieuproblematiek--- over een aantal jaren terug ging er een firma vlak voor ons huis de hoogste 4 windmolens van belgie neerpoten.....
ze lapten alle bouwvoorschriften gewoon aan hun laars, en de gemeente speelde het spelletje mee, iedereen moest dit maar klakkeloos aanvaarden dat dit om zo te zeggen in hun achtertuin kwam.... toen ben ik eens intens gaan speuren, hier en in het buitenland naar de "echte " rendements grafieken en kosten, en het beeld veranderde van kostenbesparende items tot bijna iets heel anders.... na het oprichten van een wijk aktiecomitee, zijn de molens er niet gekomen op die plaats, maar toch gepland op 1 km verder in een nieuw te bouwen industriezone (evolis) ik was toenertijd zelfs gevraagd op de TV in een discussie programma,(vrienden advizeerden me toen dit sterk af om hierop in te gaan, omdat deze firmas toch met alle middelen hun gelijk willen halen en de tegenpartij gewoon verbaal afmaken) maar toen ik mijn papieren voorlegde was dat plots niet meer nodig..... enfin eind goed al goed...
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Dodge EV - opladen en rijden

Bericht door Frederik »

De buurman van mijn ouders wilde ook een (privé) windmolen plaatsen... Hierop is ook een van de buren (een nieuwe trouwens) een pititie begonnen TEGEN de bouwaanvraag. Uiteindelijk heeft onze buur zijn vergunning niet gekregen na negatief advies van de stad vooral gebaseerd op de petitie van die ene persoon...

Ik vind het jammer dat ze dergelijke initiatieven niet steunen. Ikzelf ben meer overtuigd van windenergie (zeker hier in België) dan in zonneenergie. Nu wordt zonneenergie enorm gepushed en gesubsidieerd, ook is een bouwaanvraag voor het plaatsen van zonnepanelen niet meer nodig. Tevens zie ik dat in bepaalde gemeentes reeds een belasting is ingevoegd om de subsidies te kunnen blijven betalen voor mensen die zonnepanelen plaatsen...

Stel ik me dan de vraag, als de panelen na 15 jaar kapot zijn, wie zal de verwerking van deze panelen bekostigen? Ze zullen u graag zien komen op het containerpark waar je tegenwoordig al per kilo moet betalen.
Ik bedoel maar dat zonnepanelen-afval een zware last is voor het milieu, en een windmolen enkel bestaat uit metaal en plastic.

Ik ben zeker geen "groene" en ik ben ook niet fanatiek, maar met de aankoop van een nieuwe daily, blijf ik het continu uitstellen omdat ik toch wil uitkijken naar alternatieve energie. Ik denk zelfs een benzine te kopen en die op gas te zetten.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door Herman »

er is hier bij mij verleden week in de zaak een klant geweest die een privé windmolen wilde zetten op eigen grond aan zijn zaak op een industriezone-- enzvt, hij was er door fanatiek gedreven en was al méér dan 10 jaar bezig met zijn bouwaanvraag en hoopte deze binnenkort rond te krijgen, hij werd echter tegengewerkt door allerlei instanties, hij vertelde mij ook, dat, als hij er ooit ene zette, het dan nog 10 jaar zou duren eer hij de kosten er uit ging halen, en dan pas voordeel zou halen, mijn loodgieters zoon heeft een bijkomede energiebron met zonnepanelen, het is een academus en heeft berekend dat hij pas voordeel zal doen na 7 jaar mits alles volgens plan loopt---- ik lees dat de eerst geplaatste windmolens in zeebrugge reeds afgebroken zijn ???? hebben deze ooit wel enig rendement opgeleverd ? ik ben zeker niet tegen groene energie maar er wordt de mensen zoveel, en door zoveel media dingen op de mouw gespeld dat het de spuigaten uitloopt...
er zijn eeuwigdurende krachten die zelfs nog nooit ontgonnen geweest zijn, ik praatte er vroeger over, maar een reaktie kwam er nooit op, zoals vb het getij, ttz eb en vloed, moest men onderwater turbines kunnen plaatsen hiervoor, dan zijn deze zeker verzekerd van een eewigdurende energiebron, en hun plaatsing onderwater is zeker niet storend voor de mens, en zo zijn er nog vele dingen dezer.... ik weet één ding mijn auto's draaien op benzine en ik giet er liefst zo weinig mogelijk in, ik heb een vriend een Fin, die in rusland ganse bossen gaat opkopen voor de houtindustire en doet dit per helikopter, hij zegt mij dat er streken in het noorden zijn dat de aardolie uit de grond komt na een spade diep steken, maar het zijn verafgelegen gebieden en de politieke situaties spelen hier zeker een rol in het ontginnen van dergelijke olievoorraden, nochtans moest er meer verscheidenheid in olieleverende landen komen dan kan dat toch een voordeel opleveren denk ik--
btw. die Fin vroeg mij onlangs als ik niet wist hoe men een "garagist" noemde in het noorden van Finland ttz in Lapland ??????......


een smeerlap.....
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door co-driver »

2760.jpg
:?:
Meer info :www.grouplotus.com/mediacentre/index.html
(Lotus Developing Hybrid Drivetrain for Motorsport)
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door Frederik »

Herman schreef:btw. die Fin vroeg mij onlangs als ik niet wist hoe men een "garagist" noemde in het noorden van Finland ttz in Lapland ??????......


een smeerlap.....
Waar blijf je ze toch halen ... :lol: :lol:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door Herman »

op gas rijden is nog altijd het goedkoopst.
Bijlagen
gazerijder.jpg
gazerijder.jpg (4.66 KiB) 5821 keer bekeken
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door co-driver »

Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Wat met alternatieve energie/brandstof?

Bericht door co-driver »

Civic_Hybrid_Racing_1_big.jpg
Civic_Hybrid_Racing_4_big.jpg
Civic_Hybrid_Racing_5_big.jpg
:P Deze lijkt er al meer op !
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie