Pagina 1 van 1
Onderhoud- & kosten Elise
Geplaatst: 27 dec 2009, 18:37
door Racing Green
Staat ergens op dit forum een overzicht van veel voorkomende te vervangen onderdelen en bij welke km.stand deze doorgaans verwacht kunnen worden, zodat je er bij aankoop op kan letten of dit achter de rug is of nog te verwachten ?
Re: Kosten in de loop der tijd
Geplaatst: 28 dec 2009, 21:32
door Racing Green
Ik denk bijvoorbeeld aan een Head Gasket, waarbij het origineel exemplaar geen enorm lang leven beschoren lijkt te zijn.
Re: Kosten in de loop der tijd
Geplaatst: 28 dec 2009, 21:33
door Frederik
Ik denk dat uw vraag al aan bod is gekomen...
Zelf heb ik weinig tot geen ervaring met Elise.
Eens de searchfunctie aan de tand voelen zou ik zo zeggen.
Re: Kosten in de loop der tijd
Geplaatst: 28 dec 2009, 22:05
door Racing Green
Searchfunctie biedt geen soelaas, reeds allerhande treffende zoekwoorden geprobeerd zonder echt een lijstje te vinden. We zoeken verder.
Kosten Elise
Geplaatst: 29 dec 2009, 16:10
door bernie
Beste,
omdat emotionele aankopen niet bepaald de beste zijn (dixit mijn schoenverslaafde vriendin...) had ik ook graag de ratio een kans gegeven.
Kunnen jullie een licht laten schijnen over de te verwachten kosten op een Lotus Elise MK2. Deze zal ong. 7000 km per jaar doen.
jaarlijkse kost:
1 onderhoudsbeurt per jaar (olie/filters/koelvloeistof/???)
1 set banden per jaar
welke andere kosten kan ik ook voorzien jaarlijks of meerjaarlijks?
(zwakke plekken van de wagen/ extra onderhoud / onderstel)
Re: TCO - Elise MK2
Geplaatst: 29 dec 2009, 17:01
door mindp0wer
Hallo Bernie,
Om de 7000km een onderhoud is volgens mij het dubbele dan het normale (15k), kwaad zal het zeker niet kunnen maar het betekent wel een extra kost.
1 setje banden per 7000km? Geen idee hoe jij rijdt maar euh
Voor de rest zou ik als je 7000km per jaar rijdt om de twee jaar de wagen eens laten checken door de Lotusgarage, maar dat is mijn idee natuurlijk ...

Re: Onderhoud- & kosten Elise
Geplaatst: 29 dec 2009, 17:43
door Frederik
Mensen ... Welkom op het forum, maar gelieve eerst de zoekfunctie te gebruiken vooraleer een nieuw onderwerp te openen. Heb dus deze samengevoegd.
Wat betreft jullie vragen, een Lotus vergt niet meer kosten dan een normale wagen. Echt extreem zwakke punten hebben ze niet. Misschien een extra kraakje of rammeltje én een likje regen die door het dak of de ramen komt, maar het extreme rijplezier dat je ervoor terug krijgt doet dit na 2 seconden al vergeten!
- weinig roest : polyester carrosserie & aluminium chassis
- kosten aan motoren : de Rover & Toyota motoren zijn sterk
- onderhoud : valt in dezelfde range als een andere 'normale' wagen
Het enige minpunt is misschien dat de Lotus garages niet zo dik gezaaid zijn als de andere merken, maar dat heeft ook zo zijn voordelen. Een dagje Antwerpen, Oostende, Kortrijk (*) kan tijdens je onderhoud veel leed besparen + mensen met een Lotus rijden graag met de wagen, dus is verplaatsen weinig tot geen probleem. Niet? Plus als je uw vrouwtje meeneemt, dan zal ze bijna nooit bezwaar hebben tegen een bezoek aan de Lotusgarage. (vistakaart best meenemen! - voor gebruik in de winkelstraten)
* De dealer zal je met plezier naar het centrum brengen.