Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Alles over Lotus in de motorsport
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door Frederik »

Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)
Jarno Trulli en Heikki Kovalainen rijden in 2010 voor Lotus. De Italiaan en Fin tekenden beiden voor drie jaar. Lotus is er in 2010 voor het eerst bij sinds 1994. 15 jaar geleden was het een Engels team, nu een Maleisisch. Het was de Maleisische minister van Sport die de twee transfers aankondigde.

"Ik kijk uit naar de uitdaging", zegt de 35-jarige Trulli (foto). "Het is enorm motiverend om een team vanaf nul op te bouwen." Trulli was op zoek naar werk sinds Toyota vorige maand had aangekondigd dat het uit de Formule 1 stapte.
3466751422.jpg
3466751422.jpg (53.17 KiB) 3831 keer bekeken
Trulli heeft sinds 1997, toen hij zijn debuut maakte voor Minardi, 216 wedstrijden gereden. Eén Grote Prijs won hij, die van Canada in 2004. Vorig jaar stond hij drie keer op het podium en eindigde hij als achtste in het WK.

Heikki Kovalainen is met Lotus aan zijn derde team in zijn derde jaar toe. In 2007 kwam hij uit voor Renault en vorig seizoen bestuurde hij een McLaren, dat hem liet gaan na de komst van Button.

"We moeten realistisch zijn en ons in eerste instantie bezighouden met de ontwikkeling van de auto. Het zal niet gemakkelijk zijn in het begin", zegt Kovalainen (28). "Maar op lange termijn is dit zeker een team met erg veel potentie."

De Maleisische minister van Sport Ahmad Shabery Cheek vindt de komst van Trulli en Kovalainen "een mijlpaal". "We hebben in korte tijd grote stappen gezet in de uitbouw van de ploeg en de auto. We zullen volgend seizoen indruk maken", zegt Cheek.

Bron : sporza
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door ben »

Schitterend nieuws!

Aan de rijders zal het niet gelegen hebben!

Wat een namen voor een debuterend team! :) :) :)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door Frederik »

Nu enkel nog een goede auto hé :) Ik hoop dat ze de filosofie van Chapman mee nemen in hun plan... maar ik vrees ervoor.

Aan de rijders zal het 'normaal gezien' niet liggen, al denk ik dat je als debutant nu ook wel niet direct brokken kan maken.

Ik hoop dat ze geen eendagsvlieg worden, zonder resultaten, maar ze in 2010 goed én hard werken en positief opvallen om in 2011 regelmatig in resultaten te rijden. Gezien de rijders een 3-jarig contract hebben getekend, neem ik ook aan dat ze toch minstens 3 jaar in de F1 zullen blijven.

Vermoedelijk zal de terugkomst van Lotus in de F1 toch wel een positieve invloed hebben op onze wagentjes. :)
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door mindp0wer »

Ik wil niet negatief zijn maar ik ben niet echt kapot van deze rijders, niet dat ik daarmee wil zeggen dat het voor Lotus in zijn eerst jaar geen sterke prestatie is om deze piloten te tekenen :)

Trulli kan zich goed kwalificeren en is zeer sterk over één ronde, getuige de 4 poles in zijn carriere. Tot nu toe heeft hij zich echter nog nooit echt weten te manifesteren. In 12 jaren (11 podiums) heeft hij één overwinning behaald (die van Monaco overigens, niet die van Canada). Trulli is wel goed om zijn ervaring de eerste jaren te delen met Lotus. Maar gaat hij nu opeens potten breken :?: :?

Kovalainen is er eveneens nog niet in geslaagd om echt hoge ogen te gooien, (4 podiums tot nu toe). In de topwagen van 2008 wist hij één pole en één overwinning te puren, Hamilton werd er wereldkampioen in. Hij is een goede tweede piloot om nieuwe ontwikkelingen te testen maar zelfs als tweede piloot kan hij zelden de kastanjes uit het vuur halen als de eerste piloot er niet toe komt. Gaat hij doorgroeien tot een toppiloot :?: :?

Met beide piloten samen kan je toch over positieve punten spreken: sterke kwalificaties (Trulli) waardoor je weet wat de wagen eigenlijk kan en een goede ontwikkeling (Kovalainen) waardoor je sneller kan groeien als team.

Spijtig dat er geen jong talent zit met zichtbaar potentieel ...
Een jonge lefgozer als Kobayashi naast Trulli had in mijn ogen een dreamteam geweest :P

In alle geval ben ik benieuwd naar de tweede helft van volgend seizoen :D
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door Bart P »

Ik ben niet helemaal akkoord Koen ..... Trulli wordt inderdaad soms afgeschilderd als een piloot die enkel snel kan zijn over 1 ronde. Da' s een conclusie die geen enkele steek houdt, ooit werd uitgesproken door een journalist en onmiddellijk aanvaard door de rest van de persmeute. Echt zo'n uitspraak die graag wordt overgenomen door die commentatoren op de VRT!
Trulli is een allround piloot met zeer veel ervaring en snelheid maar die zoals zovelen niet steeds op het juiste tijdstip in de juiste wagen zat.
Kovalainen kan je niet afrekeningen over het jaar 2008. Een jonge, onervaren piloot, voor het eerst bij een topteam en .... ploegmaat van één van de grootste talenten van de laatse jaren : Hamilton. Dit zegt meer over Hamilton dan over Kovalainen. Bovendien was Mclaren in 2008 zo dominerend dat ze alles zouden hebben gewonnen met iemand als Schumacher ( niet mijn vriend ! ) achter het stuur.
2009 vond ik iets minder voor Kovalainen maar je moet weten dat Mclaren volop de kaart "Hamilton" had getrokken. Vraag maar aan Massa of aan Barichello. Vandaar dat ik ervan overtuigd ben dat Kovalainen wel eens de revelatie van 2010 kan worden als de Lotus hem dat toelaat.
Het wordt nog een leuk seizoen! ( mijn kaarten voor Spa zijn dus al lang besteld )
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door mindp0wer »

We moeten het niet eens zijn hé Bart. Dan is het leuke eraf :lol:

Ik kijk trouwens niet naar de VRT als het om F1 gaat. Al vanaf mijn 14de kijk ik naar elke F1 wedstrijd (heb er misschien 3 of 4 gemist) en wat ik van Trulli en Kovalainen vind, is mijn persoonlijke visie, niet die van een journalist.
Trulli maakt het zeer zelden af vind ik. Kovalainen had dan dit jaar toch wel iets te bewijzen maar werd ook nu weer een beetje verloren gereden. Wat moet je dan van hen vinden? Volgens mij hebben ze niet de echte vechtersmentaliteit.
Ik zeg niet dat het slechte piloten zijn, maar echte toppers vind ik het niet.

Maar ik hoop 100% dat jij gelijk krijgt ;)
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door ben »

We hadden allemaal liever Hamilton en Raikkonen bij Lotus gezien natuurlijk,

maar voor een debuterend team zijn namen als Trulli en Kovalainen toch veelbelovend?
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door mindp0wer »

Natuurlijk zijn het voor het nieuwe Lotus dat nog alles moet bewijzen grote namen die ze in hun eerste jaar hebben getekend.
Dat is ook niet mijn punt.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2009, 23:13
Naam: Michael
Auto: nog geen
Locatie: Beek (L)

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door Michael Bakker »

Ik ben het hier voor het grootste deel met Koen eens. Trulli en Kovalainen zijn dan wel erg ervaren, maar ik denk niet dat ze echt potten kunnen gaan breken. Een meer ervaren coureur kan natuurlijk wel helpen met de ontwikkeling van de auto maar ik denk dat daarnaast een jongere coureur meer potentie kan hebben, daarom vind ik het jammer dat bijvoorbeeld Kobayashi geen kans wordt gegeven.

Ik ben in ieder geval wel erg benieuwd wat er komend seizoen gaat gebeuren :)
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Trulli en Kovalainen naar Lotus F1! (NL)

Bericht door Bart P »

Tuurlijk niet Koen en Michael, verdomme de wereld zou saai zijn,

maar ik blijf erbij dat een beginnend team op langere termijn meer zal hebben aan 2 meer ervaren piloten dan aan een jong talent zoals Koba Harakiriyakuzi. Trouwens, deze Japanner heeft in de lagere afdelingen ( oa GP 2 ) geen hoge ( eerder lage ) ogen gescoord en kan je niet beoordelen over 2 Grote Prijzen waarin hij helemaal niets te verliezen had en alle omstandigheden mee had.

Apropos Michael, hoest met je studies ??? PM aub :P
Plaats reactie