Hier efkens een voorbeeld van één vd mogelijke problemen die kunnen oprijzen, dwz het is niet allemaal suiker en honing, en het loopt niet altijd zo maar van een leien dakje....
zie eens op deze topic van een belg......
http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=242734
toch eventjes de andere kant van de (import) medaille...
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
toch eventjes de andere kant van de (import) medaille...
- Bijlagen
-
- funny-pictures-beware-of-the-cute-duckling-scam.jpg (34.11 KiB) 2855 keer bekeken
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Re: toch eventjes de andere kant van de (import) medaille...
Hier ben ik. Ik leef nog...
Serieus nu. Je moet inderdaad goed opletten voor verkopers bij wie eerlijkheid niet op de eerste plaats komt. Ze ruiken echt geld van "onwetende" kopers uit het buitenland. Had ik de wagens niet gechecked dan had ik een kat in een zak gekocht.
Ik hou alles nu rustig in de gaten en er zal wel eens iets moois opduiken.
Er is niet echt haast bij.
Probleem is dat veel lokale opkopers de mooie wagens voor je neus wegkapen.
WillB van Seloc was me vorige week weer te snel af. Ik had een mooie S2 gezien, maar WillB was diegene die net voor mij naar de wagen ging kijken. Hij heeft 'm dan ook gekocht en biedt hem nu te koop aan voor een pak meer. Het blijft een eerlijke prijs voor een propere wagen met FSH, maar het doet toch pijn te weten dat je hem had kunnen kopen voor een pak minder.

Serieus nu. Je moet inderdaad goed opletten voor verkopers bij wie eerlijkheid niet op de eerste plaats komt. Ze ruiken echt geld van "onwetende" kopers uit het buitenland. Had ik de wagens niet gechecked dan had ik een kat in een zak gekocht.
Ik hou alles nu rustig in de gaten en er zal wel eens iets moois opduiken.
Er is niet echt haast bij.
Probleem is dat veel lokale opkopers de mooie wagens voor je neus wegkapen.
WillB van Seloc was me vorige week weer te snel af. Ik had een mooie S2 gezien, maar WillB was diegene die net voor mij naar de wagen ging kijken. Hij heeft 'm dan ook gekocht en biedt hem nu te koop aan voor een pak meer. Het blijft een eerlijke prijs voor een propere wagen met FSH, maar het doet toch pijn te weten dat je hem had kunnen kopen voor een pak minder.

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Voor oneerlijke verkopers moet je niet naar het buitenland, die kan je ook hier vinden.
Opletten is en blijft de boodschap.
Heb je nu eigelijk de 3000 GBP en de 250 BGP voorschot teruggekregen???
Opletten is en blijft de boodschap.
Heb je nu eigelijk de 3000 GBP en de 250 BGP voorschot teruggekregen???
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Contacteer:
Zoals steeds, zijn er kopers die blijkbaar in die zeer oude truuc lopen, en die een paar keer ietwat gemist hebben en dan holderdebolder wat kopen om toch maar de éérste zijn, blijven opletten is de boodschap, in de UK kan én mag er véél meer gefoefeld worden, met dat bedoel ik : voordien slecht uitgevoerde reparaties, veranderde teller standen, weinig history en gegevens, nog leningen die op de wagen zitten, wagens die dag en nacht buiten in regen en wind gestaan hebben, enzvt, enzvt... het fenomeen vd zeer dure resistor pack (heating) reparatie doet zich zéér veel meer voor met wagens die pas uit de uk komen, dan met deze die hier gepamperd worden, oa door de corrosie teweeg gebracht door het nogal veel buiten staan vd uk (daily drivers) wagens, ik heb het ook voorgehad met mijn Elise, en daar nog eens bovenop een kortsluiting in het ganse electrisch circuit die mij toen nogal wat hoofdbrekens en duiten gekosten heeft.... als het niet zéér zéér veel scheelt in aankoopprijs zou ik zeggen, shop eens rond alhier ook, want de prijzen zijn mede door de recessie en invoerwoede nogal wat gedaald langs hier ook...en velen staan open voor een bod...ook,een uk wagen die pas de uk MOT heeft gepasseerd is, is niet hetzelfde gekeurd als een wagen die hier zijn autokeuring heeft doorlopen... ook zijn er véél blitse wagens op de uk markt met zodanig veel mods. aangebracht dat de wagen bijna niet meer conform is aan zijn beschrijving op het COC attest met de nodige plezante gevolgen voor het hier dan doorlopen van zijn éérste keuring....het aller veiligste is daar een doodsimpele ongetunede ongemodifieerde wagen te vinden.. en altijd voor ogen houden dat een rechtsgestuurde steeds een minderwaarde heeft van een 4 a 5000 euro, tegenover een linksgestuurde., dit is zowat ruwweg de conversieprijs, en ge kunt wel zeggen dat hoeft voor mij niet, maar toch is de minderwaaarde er, die van tel is bij een latere verkoop, want meestal blijft het niet bij uw eerste lotus, want het lotus bug desease is iets zéér aanstekelijk...
Laatst gewijzigd door Herman op 27 nov 2009, 12:05, 3 keer totaal gewijzigd.
- thiva
De verkoper heeft mij beloofd om de 250 GBP terug te storten. Ik heb hem nog tot eind volgende week gegeven. Als ik het geld dan niet heb dien ik een klacht in bij VISA. Waarschijnlijk heeft hij de wagen ondertussen al aan iemand anders verkocht. Ik heb wel een bewijs dat ik een voorschot gestort heb en een screenshot van zijn advertentie.Erwin schreef:Heb je nu eigelijk de 3000 GBP en de 250 BGP voorschot teruggekregen???
De 3000 GBP heb ik nooit moeten betalen omdat ik op tijd gemerkt heb dat er nog een financiering op de wagen zit. Volgens de verkoper was deze ingelost, maar tot op heden staat ze bij de bank nog altijd open. Praatjes van de verkoper dus...
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Al bij al is de schade van dit avontuurtje toch beperkt gebleven.thiva schreef:De verkoper heeft mij beloofd om de 250 GBP terug te storten. Ik heb hem nog tot eind volgende week gegeven. Als ik het geld dan niet heb dien ik een klacht in bij VISA. Waarschijnlijk heeft hij de wagen ondertussen al aan iemand anders verkocht. Ik heb wel een bewijs dat ik een voorschot gestort heb en een screenshot van zijn advertentie.Erwin schreef:Heb je nu eigelijk de 3000 GBP en de 250 BGP voorschot teruggekregen???
De 3000 GBP heb ik nooit moeten betalen omdat ik op tijd gemerkt heb dat er nog een financiering op de wagen zit. Volgens de verkoper was deze ingelost, maar tot op heden staat ze bij de bank nog altijd open. Praatjes van de verkoper dus...
De kater kon veel zwaarder geweest zijn

I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- thiva
Die 250 GBP was een risico en dat is slecht uitgedraaid.
Vanaf nu dus geen deposit meer...
Vanaf nu dus geen deposit meer...
-
- Contacteer:
We hadden een aantal jaren een wintersportvakantie geboekt en betaald met Visa, en ervan recu enzvt gekregen all-ok tot we daar aankwamen, niks nada- de hotelier beweerde dat hij het betaalde bedrag terug betaald had, wat niet het geval bleek later-- enfin, via tourist bureau dan een ander (peperduur) hotel gelukkig kunnen vinden-- met de nodige papieren zelfs vh tourismebureau die het ook ongehoord vonden- naar een konsumenten bureau in Rijsel- niks , k'moest mij maar lid maken van een Belgische consumenten organizatie, enfin dan maar lid geworden van Testaankoop, ping... na veel tijd schreven ze mij terug dat de hotelier niet antwoorde en ze niks konden doen... dan maar advocaat, ping... deze net hetzelfde, ik moest maar een advokaat in Lyon nemen zegden ze daar... heb dan naar Visa geschreven en mijn oorspronkelijk betaald geld terug gekregen, maar kon fluiten naar het extra betaalde of advocaat en andere kosten... al bij al toch tevreden van Visa....
Verleden jaar in Valencia bij het inleveren ve huurauto, kreeg ik plots een maand later een rekening van 250 euro extra voor een kapotte velg en band ??,... ik protesteerde dit heftig, en kon dit staven, daar ze plots met een inleveringsdatum afkwamen van die wagen met 6 uur later (ik was toen al lang terug in Belgie) en 200 km méér op de teller, maar géén reaktie, géén terug betaling, tot ik een briefje schreef dat ik deze praktijk ging melden aan Visa, toen heb ik het geld met hun verontschuldigingen erbij teruggekregen... zo zie je dat Visa toch een rol kan spelen in het oplossen ve geschil...
Verleden jaar in Valencia bij het inleveren ve huurauto, kreeg ik plots een maand later een rekening van 250 euro extra voor een kapotte velg en band ??,... ik protesteerde dit heftig, en kon dit staven, daar ze plots met een inleveringsdatum afkwamen van die wagen met 6 uur later (ik was toen al lang terug in Belgie) en 200 km méér op de teller, maar géén reaktie, géén terug betaling, tot ik een briefje schreef dat ik deze praktijk ging melden aan Visa, toen heb ik het geld met hun verontschuldigingen erbij teruggekregen... zo zie je dat Visa toch een rol kan spelen in het oplossen ve geschil...