Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
sinds zaterdag terug van wat waarschijnlijk onze laatste vakantietrip met Lotje is geweest van dit jaar, deze 13 daagse trip ging in de eerste helft van september 2016 naar de Provence, omgeving Mont Ventoux, waarom? Heb een 20 tal jaar geleden toen ik nog wielertoerist was een aantal Franse cols gedaan, Tourmalet, Alpe Duez enz en ook de Mont Ventoux , nu waag ik mij daar niet meer aan maar wil een aantal nu wel doen met Lotje
begin september als het schooljaar terug begonnen is, is het niet meer zo druk in de Provence en nog heel veel kans op mooi weer, dus ideale periode
ook had ik al lang een bezoek gepland aan Marc Hoogenkamp zijn Litlle Lotus Museum dat daar ook in de omgeving is , dat een onlangs teruggevonden werkcollega in die omgeving ook in die periode verbleef was aardig meegenomen, konden we eens bijpraten
we hadden een mooie camping gevonden, wel klein maar niet druk, van de 17 beschikbare plaatsen waren er maar een 4 tal bezet, maar wel een prachtig uitzicht op de vallei en de Mont Ventoux maar eerst de beklimming van de Mont Ventoux, is feitelijk wel niet de juiste naam, de berg heet wel Mont Ventoux, maar de weg die over de top gaat heet feitelijk " col des Tempetes" vrij vertaald " de pas van de onweders", deze col is langs 3 kanten te beklimmen maar de echte klim en beroemdste is deze vanuit het plaatsje BEDOIN, het is ook deze zijde die gebruikt word tijdens de tour de France, gevolg is natuurlijk dat die ook door veel fietsers wordt gedaan
bijna op de top nog even volhouden boven bij het niet meer gebruikte weerstaion nog wat zichten van op de top in het terug afdalen gestopt bij het monument van Tom SIMPSON ( overleed in zijn trui van werelkampioen in 1967 op 1;5 km van de top tijdens een rit van de Tour de France) en ook nog gestopt om iets te drinken en te bekomen van de inspanning bij Chalet Reynard, een 6 tal km onder de top, daar werd ook een evenement aangekondigd van een rassemblement ( bijeenkomst) van exclusieve auto's ( waaronder natuurlijk ook Lotus) die vanaf daar naar de top zouden rijden en demo's geven op het stuk weg van 6 km tot de top dat voor het andere verkeer zou afgesloten worden
er werd nog overwogen om tot die dag nog te blijven en misschien eventueel mee te doen met Lotje, maar de weersvoorspelling was voor die dagen niet zo goed, en het kan op de top van de Ventoux hard waaien, ook dit jaar werd de tourrit naar de top van de Ventoux ook geschrapt wegens de stormwind en eindigde aan Chalet Reynard, was daar dat Froome het op een lopen zette
we zijn dus niet tot die dag gebleven
van het bezoek aan Marc Hoogenkamp schrijf ik wel in een volgend bericht met uiteraard foto's
begin september als het schooljaar terug begonnen is, is het niet meer zo druk in de Provence en nog heel veel kans op mooi weer, dus ideale periode
ook had ik al lang een bezoek gepland aan Marc Hoogenkamp zijn Litlle Lotus Museum dat daar ook in de omgeving is , dat een onlangs teruggevonden werkcollega in die omgeving ook in die periode verbleef was aardig meegenomen, konden we eens bijpraten
we hadden een mooie camping gevonden, wel klein maar niet druk, van de 17 beschikbare plaatsen waren er maar een 4 tal bezet, maar wel een prachtig uitzicht op de vallei en de Mont Ventoux maar eerst de beklimming van de Mont Ventoux, is feitelijk wel niet de juiste naam, de berg heet wel Mont Ventoux, maar de weg die over de top gaat heet feitelijk " col des Tempetes" vrij vertaald " de pas van de onweders", deze col is langs 3 kanten te beklimmen maar de echte klim en beroemdste is deze vanuit het plaatsje BEDOIN, het is ook deze zijde die gebruikt word tijdens de tour de France, gevolg is natuurlijk dat die ook door veel fietsers wordt gedaan
bijna op de top nog even volhouden boven bij het niet meer gebruikte weerstaion nog wat zichten van op de top in het terug afdalen gestopt bij het monument van Tom SIMPSON ( overleed in zijn trui van werelkampioen in 1967 op 1;5 km van de top tijdens een rit van de Tour de France) en ook nog gestopt om iets te drinken en te bekomen van de inspanning bij Chalet Reynard, een 6 tal km onder de top, daar werd ook een evenement aangekondigd van een rassemblement ( bijeenkomst) van exclusieve auto's ( waaronder natuurlijk ook Lotus) die vanaf daar naar de top zouden rijden en demo's geven op het stuk weg van 6 km tot de top dat voor het andere verkeer zou afgesloten worden
er werd nog overwogen om tot die dag nog te blijven en misschien eventueel mee te doen met Lotje, maar de weersvoorspelling was voor die dagen niet zo goed, en het kan op de top van de Ventoux hard waaien, ook dit jaar werd de tourrit naar de top van de Ventoux ook geschrapt wegens de stormwind en eindigde aan Chalet Reynard, was daar dat Froome het op een lopen zette
we zijn dus niet tot die dag gebleven
van het bezoek aan Marc Hoogenkamp schrijf ik wel in een volgend bericht met uiteraard foto's
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Filmpje van die dag zondag 18 september 2016 van de bijeenkomst van supercars op de laatste 6 km van de klim naar de top naar de Mont Ventoux, wel spijtig dat de top in de wolken zit, gebeurd geregeld is wel 1912 meter hoog
https://youtu.be/FpBMDP6rUag
https://youtu.be/FpBMDP6rUag
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Toen ik bijna op de top was had ik er toch een mooi zicht op
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Zalig, en die toren mag er ook zijnHugo schreef:Toen ik bijna op de top was had ik er toch een mooi zicht op
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Bezoek aan Marc Hogenkamp
Marc is een Brusselaar die in het plaatsje St Martin de Castillon ( bij Abt) een restaurant en B&B uitbaat, Marc heeft daar ook een klein Lotus Museum, het gaat voornamelijk over een grote verzameling miniaturen, boeken, memorablia, ook enkele originele onderdelen van Lotus Formule 1 auto,s, Marc verzameld al bijna 50 jaar alles wat maar ook met Lotus te maken heeft
Bijna van elke race of straatauto,s die Lotus ooit gemaakt heeft of Formuleauto,s waar Lotus ooit mee heeft geraced, heeft Marc een miniatuur model in verschillende uitvoeringen en sponserkleuren
Heb wel wat foto,s bijgevoegd, maar je moet dat feitelijk in het echt zien, is gewoonweg schitterend
Alles is ook ordentelijk tentoongesteld in verschillende vitrinekasten, een kast van Jim Clark, 1 van Jochen Rindt, ook 1 van Senna in zijn Lotusperiode, en ga zo maar verder
Zo heeft Marc van een Lotus Europa classic, verschillende modellen en kleuren, ook in verschillende schalen, 1:9, 1:18, 1:43 en ga zo maar verder, ook in verschillende uitvoeringen, heb ze eens proberen te tellen, ik kwam aan een kleine 35 modelautotjes van de de Lotus Europa, hij miste ( volgens hem voorlopig) nog wel een exemplaar in de schaal 1:1, maar die heb ik wel
We zijn tweemaal met Lotje naar Marc geweest, was telkens een ritje van een 100 km heen en weer door de mooie Provence, de eerste keer was om al eens kennis te en af te spreken voor zaterdag 10 september, wat op die dag zouden een 14 tal Lotussen ook het museum bezoeken en daar ook blijven middagmalen, had die zaterdag met Marc afgesroken dat we al om 11 uur daar zouden zijn, konden het museum dan een rustig bekijken, en dan rond 12:30 uur de Lotussen zien aankomen, er was wel een zwarte Ferrari bij met een nummerplaat uit Dubai, werd wel even apart gezet
Marc heeft van die bijeenkomst ook nog een kleine 50 foto,s op mijn FB-account gezet, liefhebbers kunnen die daar bekijken
Marc is een Brusselaar die in het plaatsje St Martin de Castillon ( bij Abt) een restaurant en B&B uitbaat, Marc heeft daar ook een klein Lotus Museum, het gaat voornamelijk over een grote verzameling miniaturen, boeken, memorablia, ook enkele originele onderdelen van Lotus Formule 1 auto,s, Marc verzameld al bijna 50 jaar alles wat maar ook met Lotus te maken heeft
Bijna van elke race of straatauto,s die Lotus ooit gemaakt heeft of Formuleauto,s waar Lotus ooit mee heeft geraced, heeft Marc een miniatuur model in verschillende uitvoeringen en sponserkleuren
Heb wel wat foto,s bijgevoegd, maar je moet dat feitelijk in het echt zien, is gewoonweg schitterend
Alles is ook ordentelijk tentoongesteld in verschillende vitrinekasten, een kast van Jim Clark, 1 van Jochen Rindt, ook 1 van Senna in zijn Lotusperiode, en ga zo maar verder
Zo heeft Marc van een Lotus Europa classic, verschillende modellen en kleuren, ook in verschillende schalen, 1:9, 1:18, 1:43 en ga zo maar verder, ook in verschillende uitvoeringen, heb ze eens proberen te tellen, ik kwam aan een kleine 35 modelautotjes van de de Lotus Europa, hij miste ( volgens hem voorlopig) nog wel een exemplaar in de schaal 1:1, maar die heb ik wel
We zijn tweemaal met Lotje naar Marc geweest, was telkens een ritje van een 100 km heen en weer door de mooie Provence, de eerste keer was om al eens kennis te en af te spreken voor zaterdag 10 september, wat op die dag zouden een 14 tal Lotussen ook het museum bezoeken en daar ook blijven middagmalen, had die zaterdag met Marc afgesroken dat we al om 11 uur daar zouden zijn, konden het museum dan een rustig bekijken, en dan rond 12:30 uur de Lotussen zien aankomen, er was wel een zwarte Ferrari bij met een nummerplaat uit Dubai, werd wel even apart gezet
Marc heeft van die bijeenkomst ook nog een kleine 50 foto,s op mijn FB-account gezet, liefhebbers kunnen die daar bekijken
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 14:14
- Auto: Elise MK II - Matra 530
- Locatie: Heule - Sente
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Stom dat ik dit nu pas te weten kom, ben in de maand juni 10 dagen in Abt geweest met de Lotus Elise.
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
idd spijtig want is maar kwartiertje rijden van Abt, en is echt de moeite waard, en Marc ontvangt graag elke LotusliefhebberElise schreef:Stom dat ik dit nu pas te weten kom, ben in de maand juni 10 dagen in Abt geweest met de Lotus Elise.
volgende keer misschien?
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
De beklimming van de Mont Ventoux vanuit het plaatsje Bedoin
In tegenstelling tot wat meestal gedacht wordt ligt de bakermat van autosport niet in de UK, maar in Frankrijk, zo vond de eerste autorace plaats in 1894 tussen Parijs en Rouen ( 128 km),
ook de eerste course de cote ( heuvelklim) werd in Frankrijk gereden, een heuvelklim kan je best vergelijken met een tijdrit, iedere deelnemer vertrekt op een bepaalde tijd na de vorige deelnemer, wie de snelste tijd heeft wint, voor een heuvelklim word een steigend en bochtig parcours gekozen
Zo werd ook op de klim vanuit Bedoin naar de top van de Mont Ventoux van ongeveer 21,5 km reeds in 1902 ingericht als "course de cote" deze weg was toen nog wel niet verhard, dat zou pas in de dertiger jaren gebeuren
De Mont Ventoux is nu zeer bekend bij wielrenners en wielertoeristen, maar was vroeger een monument in de autosport, de wedstrijd telde ook een groot aantal jaren mee voor het Europees kampioenschap
De beroeps wielrenners, genre Quintana, Froome enz, hebben voor deze klim zo goed als 1 uur nodig, ( record staat op naam van Iban Mayo in ongeveer 55 min, een geoefend wielertoerist lukt dat wel in minder dan 2 uur, de meesten moeten langer afzien om boven te geraken
Maar terug naar de auto,s, in 1902 had de winnende auto nog 27:17 minuten nodig om boven te geraken, natuurlijk werden alle jaren snellere tijden genoteerd, de laatste editie over deze afstand in 1973 ging naar een Formule 2 March 722 met een 2 liter Ford Cosworth in een tijd van 9:03 minuten, gemiddelde snelheid van 142 km/uur, alhoewel de weg behoorlijk omhoog gaat en er niet zoals in andere beklimmingen veel scherpe bochten inzitten, werden op sommige zo goed als recht stukken, snelheden gehaald van meer dan 200 km/ uur, het parcours was ook veel te lang om voldoende te beveiligen, en uit veiligheidsoverwegingen werd beslist om de wedstrijd in deze vorm te schrappen, later werden nog wel een antal wedstrijden gereden op een sterk ingekort gedeelte van het originele parcours zodat vergelijkingen niet kunnen
Nu worden geen officiele autowedstrijden meer gereden op de Ventoux, soms nog wel een beperkte historique, maar het is feitelijk niet verantwoord en te duur om de weg nog voor 1 of meerdere dagen voor het verkeer af te sluiten
Maar ter herinnering aan dit glorierijk verleden heeft het gemeente bestuur van Bedoin een schuilhuisje, zo ongeveer halverwege de klim ingericht als gedenkmuseum, natuurlijk ben ik daar gestopt om dat eens te bekijken, de officiele vertrekstreep bestaat ook nog want is aangebracht in marmeren stenen die in het wegdek zijn aangebracht + plus een gedenkplaat aan de muur, juist bij het buitenrijden van Bedoin, een 100 voor de garage aan de linkerkant, wel vergeten foto van te nemen
foto van de gedenkplaat van wat waarschijnlijk voor altijd de snelste beklimming van de Mont Ventoux zal zijn geweest zijn
http://cities.reseaudesvilles.fr/cities ... 65krwk.pdf
In tegenstelling tot wat meestal gedacht wordt ligt de bakermat van autosport niet in de UK, maar in Frankrijk, zo vond de eerste autorace plaats in 1894 tussen Parijs en Rouen ( 128 km),
ook de eerste course de cote ( heuvelklim) werd in Frankrijk gereden, een heuvelklim kan je best vergelijken met een tijdrit, iedere deelnemer vertrekt op een bepaalde tijd na de vorige deelnemer, wie de snelste tijd heeft wint, voor een heuvelklim word een steigend en bochtig parcours gekozen
Zo werd ook op de klim vanuit Bedoin naar de top van de Mont Ventoux van ongeveer 21,5 km reeds in 1902 ingericht als "course de cote" deze weg was toen nog wel niet verhard, dat zou pas in de dertiger jaren gebeuren
De Mont Ventoux is nu zeer bekend bij wielrenners en wielertoeristen, maar was vroeger een monument in de autosport, de wedstrijd telde ook een groot aantal jaren mee voor het Europees kampioenschap
De beroeps wielrenners, genre Quintana, Froome enz, hebben voor deze klim zo goed als 1 uur nodig, ( record staat op naam van Iban Mayo in ongeveer 55 min, een geoefend wielertoerist lukt dat wel in minder dan 2 uur, de meesten moeten langer afzien om boven te geraken
Maar terug naar de auto,s, in 1902 had de winnende auto nog 27:17 minuten nodig om boven te geraken, natuurlijk werden alle jaren snellere tijden genoteerd, de laatste editie over deze afstand in 1973 ging naar een Formule 2 March 722 met een 2 liter Ford Cosworth in een tijd van 9:03 minuten, gemiddelde snelheid van 142 km/uur, alhoewel de weg behoorlijk omhoog gaat en er niet zoals in andere beklimmingen veel scherpe bochten inzitten, werden op sommige zo goed als recht stukken, snelheden gehaald van meer dan 200 km/ uur, het parcours was ook veel te lang om voldoende te beveiligen, en uit veiligheidsoverwegingen werd beslist om de wedstrijd in deze vorm te schrappen, later werden nog wel een antal wedstrijden gereden op een sterk ingekort gedeelte van het originele parcours zodat vergelijkingen niet kunnen
Nu worden geen officiele autowedstrijden meer gereden op de Ventoux, soms nog wel een beperkte historique, maar het is feitelijk niet verantwoord en te duur om de weg nog voor 1 of meerdere dagen voor het verkeer af te sluiten
Maar ter herinnering aan dit glorierijk verleden heeft het gemeente bestuur van Bedoin een schuilhuisje, zo ongeveer halverwege de klim ingericht als gedenkmuseum, natuurlijk ben ik daar gestopt om dat eens te bekijken, de officiele vertrekstreep bestaat ook nog want is aangebracht in marmeren stenen die in het wegdek zijn aangebracht + plus een gedenkplaat aan de muur, juist bij het buitenrijden van Bedoin, een 100 voor de garage aan de linkerkant, wel vergeten foto van te nemen
foto van de gedenkplaat van wat waarschijnlijk voor altijd de snelste beklimming van de Mont Ventoux zal zijn geweest zijn
http://cities.reseaudesvilles.fr/cities ... 65krwk.pdf
- Bijlagen
-
- 5.jpg (799.31 KiB) 4972 keer bekeken
-
- 6.jpg (745.86 KiB) 4972 keer bekeken
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
op de laatste dag was er toch nog een verassing
enkele glazen rode wijn per dag zou goed zijn de gezondheid daarom neem ik op vakantietrips altijd wat voorraad mee van de lokale productie
zo waren we ook de laatste dag van ons verblijf in de Provence in de cave (wijnkelder) van Bedoin om enekel wijnen te proeven en eventueel aan te kopen , toen we terug buiten kwamen stond er een persoon rond Lotje te draaien, hij sprak mij aan en vertelde dat een vriend van hem ook een Lotus Europa aan het restaureren was, hij had hem al gebeld om naar daar te komen zien, maar kon niet want was nog aan het werk, na nog wat over en weer gepraat en gebeld werd er afgesproken dat ik rond 17 uur daar terug zou zijn, hij zou dan mijn Europa kunnen bekijken en daarna zou ik zijn restauratie project ook kunnen bewonderen
om 17 uur was ik daar zoals afgesproken terug, ze stonden mij met twee al op te wachten met een witte Porsche Boxster, na een korte kennismaking reden we samen naar zijn woonplaats in Mormoiron, een 5 tal km daar vandaan
in een aanpalende garage stond zijn restauratie project,
hij had die gekocht in 2013 en moest volledig gerestaureerd worden
het was 1 van de eerste Lotus Europa Specials van 1972, wel de Amerikaanse uitvoering, met om milieuredenen de geknepen versie van de Twin Cam motor, met dus de zuinige Stromberg carburateurs, ook nog met de Renault versnellingsbak type 352 ( 4 versnellngen) en nog de kleine remtrommels achteraan, grotere remtrommels kwamen pas vanaf 1973, de 5 bak type 365, was toen optioneel, later werd die standaard
de restauratie was zoals het hoort, body off, het chassis met motor ophanging en aandrijving was zo goed als klaar, ook de body was al gespoten in het zwart, zwart is wel mooi, maar daar horen wel de gouden biesjes bij van de JPS uitvoering, alhoewel ik voor te toeren in de Provence geen zwarte auto zonder airco zou prefereren
hij vond mijn Lotje in haar gele kleur toch heel mooi, en hij vroeg of ik wou blijven tot 18 uur, zijn vrouw zou dan thuiskomen om te zeggen wat ze vond van een gele Europa, toen die vrouw mijn Lotje zag en eens goed bekeken had zowel binnen als buiten, gingen ze toch nog eens met elkaar goed bespreken of overspuiten mogelijk was, zijn vrouw was toch voorstander van een lichtere kleur
hieronder wat foto's van zijn project, was wat donker in zijn werkplaats, enkele foto's zijn maar bruikbaar, heel de kale body moest nog terug gemonteerd worden, had ook daar alle stukken nog niet in huis, dacht daar toch nog een tweetal jaar voor nodig te hebben, we gingen contact houden met elkaar
de volgende dag was het tijdstip aangebroken om huiswaarts te keren, rustig aan, heb de tijd, steekt niet op een dag meer of minder, neem ook nooit tolwegen wegens te duur omdat ik wegens meer dan 3 meter hoogte en de aanhanger in de dure klasse 3 val; rij trouwens met de aanhanger zelden sneller dan 90km/uur, dus zoveel tijdswinst zit daar niet op
alles klaar voor vertrek nog even langs de wijnkelder om te laden, wegens plaats en gewichtsproblemen gaan er ook enkele kartons in Lotje
als we niet langs Luxemburg afkomen of oprijden is onze vaste overnachtingsplaats een klein dorpje op 450 km van thuis ( 1 dag rijden) waar we al zeker 25 jaar geregeld overnachten, is rustig, is plaats, is veel schaduw als het warm is en op 200 meter is s 'morgens een boulangerie met verse baguette/croissants
bij een bruggetje over de Seine die daar nog maar een 10 tal m breed is
enkele glazen rode wijn per dag zou goed zijn de gezondheid daarom neem ik op vakantietrips altijd wat voorraad mee van de lokale productie
zo waren we ook de laatste dag van ons verblijf in de Provence in de cave (wijnkelder) van Bedoin om enekel wijnen te proeven en eventueel aan te kopen , toen we terug buiten kwamen stond er een persoon rond Lotje te draaien, hij sprak mij aan en vertelde dat een vriend van hem ook een Lotus Europa aan het restaureren was, hij had hem al gebeld om naar daar te komen zien, maar kon niet want was nog aan het werk, na nog wat over en weer gepraat en gebeld werd er afgesproken dat ik rond 17 uur daar terug zou zijn, hij zou dan mijn Europa kunnen bekijken en daarna zou ik zijn restauratie project ook kunnen bewonderen
om 17 uur was ik daar zoals afgesproken terug, ze stonden mij met twee al op te wachten met een witte Porsche Boxster, na een korte kennismaking reden we samen naar zijn woonplaats in Mormoiron, een 5 tal km daar vandaan
in een aanpalende garage stond zijn restauratie project,
hij had die gekocht in 2013 en moest volledig gerestaureerd worden
het was 1 van de eerste Lotus Europa Specials van 1972, wel de Amerikaanse uitvoering, met om milieuredenen de geknepen versie van de Twin Cam motor, met dus de zuinige Stromberg carburateurs, ook nog met de Renault versnellingsbak type 352 ( 4 versnellngen) en nog de kleine remtrommels achteraan, grotere remtrommels kwamen pas vanaf 1973, de 5 bak type 365, was toen optioneel, later werd die standaard
de restauratie was zoals het hoort, body off, het chassis met motor ophanging en aandrijving was zo goed als klaar, ook de body was al gespoten in het zwart, zwart is wel mooi, maar daar horen wel de gouden biesjes bij van de JPS uitvoering, alhoewel ik voor te toeren in de Provence geen zwarte auto zonder airco zou prefereren
hij vond mijn Lotje in haar gele kleur toch heel mooi, en hij vroeg of ik wou blijven tot 18 uur, zijn vrouw zou dan thuiskomen om te zeggen wat ze vond van een gele Europa, toen die vrouw mijn Lotje zag en eens goed bekeken had zowel binnen als buiten, gingen ze toch nog eens met elkaar goed bespreken of overspuiten mogelijk was, zijn vrouw was toch voorstander van een lichtere kleur
hieronder wat foto's van zijn project, was wat donker in zijn werkplaats, enkele foto's zijn maar bruikbaar, heel de kale body moest nog terug gemonteerd worden, had ook daar alle stukken nog niet in huis, dacht daar toch nog een tweetal jaar voor nodig te hebben, we gingen contact houden met elkaar
de volgende dag was het tijdstip aangebroken om huiswaarts te keren, rustig aan, heb de tijd, steekt niet op een dag meer of minder, neem ook nooit tolwegen wegens te duur omdat ik wegens meer dan 3 meter hoogte en de aanhanger in de dure klasse 3 val; rij trouwens met de aanhanger zelden sneller dan 90km/uur, dus zoveel tijdswinst zit daar niet op
alles klaar voor vertrek nog even langs de wijnkelder om te laden, wegens plaats en gewichtsproblemen gaan er ook enkele kartons in Lotje
als we niet langs Luxemburg afkomen of oprijden is onze vaste overnachtingsplaats een klein dorpje op 450 km van thuis ( 1 dag rijden) waar we al zeker 25 jaar geregeld overnachten, is rustig, is plaats, is veel schaduw als het warm is en op 200 meter is s 'morgens een boulangerie met verse baguette/croissants
bij een bruggetje over de Seine die daar nog maar een 10 tal m breed is
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Wat zijn je ervaringen toch super om te lezen Hugo