Iemand met een Elise SC in regio Roeselare?
Geplaatst: 29 okt 2009, 08:10
Hoi,
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe R, gekocht om die tegen volgende zomer te upgraden naar een SuperCharged versie. Speciaal een R gekocht, is wat minder inschrijvingstaks, en laat me ook vrij de keuze uit andere SC-kits! En het laat me ook wat tijd om te wennen aan het grotere vermogen, vergeleken met onze vorige 111S'en..
Eerste idee was om die met de originele SC-kit van Lotus uit te rusten, alles blijft dan lekker origineel Lotus, en deze kit zou geen enkel probleem mogen geven op de R, dat zou er nog maar aan mankeren natuurlijk.
Maar ik begin zo wat te twijfelen over het gewonnen aantal pk's met deze kit. 220 pk zijn niet zo fenomenaal in vergelijking met mijn 192 pk. Ik begrijp dat de SC-Lotus het grootste verschil met de 111R maakt, qua flexibiliteit. Of er echt bij het optrekken bijna 1 sekonde afgaat (vergeleken met de R) dat betwijfel ik... Dat er wat méér gebeurt als je op het gaspedaal stampt bij 3000 toeren, dat kan ik geloven.
Ik ben bij de dealer mee geweest met een SC (origineel Lotus), maar toen was mijn R nog in rodage, en ik had nog nooit een R volledig opengetrapt. Mijn vorige Elises waren 111S'en MK2.... Dus de rit met een SC was niet echt een ervaring die mij meteen overtuigd heeft om voor de standaard Lotus SC-kit te gaan. Ik was ook niet zodanig onder de indruk, alhoewel het héél snel ging op de openbare weg...
Voor de keuring blijft het natuurlijk een 'gewone' R op papier, maar de originele Lotus SC-kit lijkt me heel goed verborgen voor de eerste keuring binnen een jaar of 4. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met andere SC-kits (Katana, Vision Function, JSD Rotrex) én de keuring?! Geen zin om ieder jaar de auto om te bouwen alleszins.
Het lijkt me wel aanlokkelijk om voor een Katana-kit met 240 pk of een Amerikaanse Vision Function kit met 270 pk te gaan, maar ik zou dan niet graag tegen de lamp lopen bij de eerste keuring... Er kan natuurlijk wel iets afgedekt worden met een carbon-sierplaatje, maar je kunt niet de hele motor afdekken natuurlijk! Is er iemand in het kleine Belgie die een Katana-kit (met of zonder intercooler), een Vision Function-kit of een andere heeft? Bemani is er ook nog, maar dat lijkt me duur spul, vergeleken met de Katana's...
Als iemand uit de streek mij es wil 'bang' maken, of zelf es laten rijden (gierende banden en uit de bocht gaan hoeft niet!), geef es een seintje aub...
Alvast bedankt voor jullie reaktie,
Francis,
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe R, gekocht om die tegen volgende zomer te upgraden naar een SuperCharged versie. Speciaal een R gekocht, is wat minder inschrijvingstaks, en laat me ook vrij de keuze uit andere SC-kits! En het laat me ook wat tijd om te wennen aan het grotere vermogen, vergeleken met onze vorige 111S'en..
Eerste idee was om die met de originele SC-kit van Lotus uit te rusten, alles blijft dan lekker origineel Lotus, en deze kit zou geen enkel probleem mogen geven op de R, dat zou er nog maar aan mankeren natuurlijk.
Maar ik begin zo wat te twijfelen over het gewonnen aantal pk's met deze kit. 220 pk zijn niet zo fenomenaal in vergelijking met mijn 192 pk. Ik begrijp dat de SC-Lotus het grootste verschil met de 111R maakt, qua flexibiliteit. Of er echt bij het optrekken bijna 1 sekonde afgaat (vergeleken met de R) dat betwijfel ik... Dat er wat méér gebeurt als je op het gaspedaal stampt bij 3000 toeren, dat kan ik geloven.
Ik ben bij de dealer mee geweest met een SC (origineel Lotus), maar toen was mijn R nog in rodage, en ik had nog nooit een R volledig opengetrapt. Mijn vorige Elises waren 111S'en MK2.... Dus de rit met een SC was niet echt een ervaring die mij meteen overtuigd heeft om voor de standaard Lotus SC-kit te gaan. Ik was ook niet zodanig onder de indruk, alhoewel het héél snel ging op de openbare weg...
Voor de keuring blijft het natuurlijk een 'gewone' R op papier, maar de originele Lotus SC-kit lijkt me heel goed verborgen voor de eerste keuring binnen een jaar of 4. Ik weet niet of iemand ervaring heeft met andere SC-kits (Katana, Vision Function, JSD Rotrex) én de keuring?! Geen zin om ieder jaar de auto om te bouwen alleszins.
Het lijkt me wel aanlokkelijk om voor een Katana-kit met 240 pk of een Amerikaanse Vision Function kit met 270 pk te gaan, maar ik zou dan niet graag tegen de lamp lopen bij de eerste keuring... Er kan natuurlijk wel iets afgedekt worden met een carbon-sierplaatje, maar je kunt niet de hele motor afdekken natuurlijk! Is er iemand in het kleine Belgie die een Katana-kit (met of zonder intercooler), een Vision Function-kit of een andere heeft? Bemani is er ook nog, maar dat lijkt me duur spul, vergeleken met de Katana's...
Als iemand uit de streek mij es wil 'bang' maken, of zelf es laten rijden (gierende banden en uit de bocht gaan hoeft niet!), geef es een seintje aub...
Alvast bedankt voor jullie reaktie,
Francis,