'07 Lotus Europa S (british racing green)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door ben »

Mijnen Europa heeft geen speciale deuren; tzal waarschijnlijk daarom zijn dat ik enkel interesse heb voor de wagen vanuit Ivoorkust;

maar internationale waardering is steeds leuk hé

loooo-ooooooooooooooooool
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Frederik »

Eigenlijk zijn we Ben zijn thread aan het kapen :)

(zal die straks opsplitsen)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door FastEleven »

Die mannen met die 'tjoen-bakken', hoe doen die dat vb ? ELk jaar n halve wagen demonteren, laten keuren en alles terugplaatsen ? Of ervoor zorgen dat je voor alles n attestje hebt (als dat al voor alle wijzigingen bestaat en tegen welke prijs) ?
Ook mijn Lotus is op vele punten aangepast (regelbare ophanging, stalen remleidingen, geperforeerde schijven, afneembaar stuur, vierpuntsgordels, ...). In mijn geval niet voor de show, maar wel om van de Elise een nog betere trackday auto te maken. Maar voor AL deze aanpassingen heb ik een attest van de constructeur (of zijn mandataris) dat bijgevoegd wordt bij het gelijkvormigheidsattest en waarmee je door de keuring komt.

De tuning groeperingen hebben in het verleden sterk lobby werk verricht en een zijn erin geslaagd een specifiek wettelijk kader te creëren waaraan hun auto's moeten voldoen (oa minimale hoogte van de auto moet 11 cm zijn). Als zij zich aan deze regels houden, gaan de auto's door de keuring, al heb ik wel begrepen dat er voor elke aanpassing extra moet betaald worden op de keuring.

Prima geregeld, zou je zeggen, maar deze regelgeving heeft ook voor hilarische toestanden gezorgd : een standaard golfje met een andere versnellingspook (gekregen van de Sint wellicht ...) moet nu extra betalen wegens "getuned".

En ook voor vele oldtimer liefhebbers is deze regelgeving een doorn in het oog want door de regelgeving voor 'tuning' werd het een stuk moeilijker om oldtimers met aanpassingen voor historic rally (zoals rolkooi, kuipstoelen, enz) of aangepaste remmen door een normale keuring te krijgen. Voor oldtimers heb je nog de O-plaat met minimale keuring, maar dit heeft meer nadelen (beperkt gebruik, herkenbaar beperkte keuring, vaak beperkte verzekering, ...) dan voordelen (beperkte keuring).

Om die reden heb ik destijds mijn 1968 Mini Cooper S Works Rally Style laten onderwerpen aan een éénmalige homologatie, zodat de auto met alle aanpassingen gewoon de keuring passeert. Een langdurig maar zeer duurzaam proces dat veel problemen in de toekomst vermijdt !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door ben »

Frederik schreef:Eigenlijk zijn we Ben zijn thread aan het kapen :)

(zal die straks opsplitsen)
O, doe maar rustig verder, pas de problémes pour moi, zegt de man van Cote d'Ivoire, moi acheter la voiture

;)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Bzguy »

ben schreef:
Frederik schreef:Eigenlijk zijn we Ben zijn thread aan het kapen :)

(zal die straks opsplitsen)
O, doe maar rustig verder, pas de problémes pour moi, zegt de man van Cote d'Ivoire, moi acheter la voiture

;)
... mais toi d'abord payer beaucoup, en gans t verhaal dmv money transfers ...

k Zie n Europa al in de woestijn :mrgreen:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Blue Darkness
Berichten: 3056
Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Locatie: Linter (Belgium)
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S (british racing green)

Bericht door Blue Darkness »

ben schreef:
Bzguy schreef:had Lotus die Europa nu ns cabrio (of targa of hoe je t ook noemt) gemaakt ...
Ook maar te zien hoe je het bekijkt hè;

bij Porsche is de Cayman (coupé) duurder dan de cabrio-versie (Boxster).

En ik hoor die Cayman-bezitters nochtans nie klagen dat ze geen open dak hebben.

Waarom is dat? Omdat de Cayman meer 'prestige' meegekregen heeft van de beleidsmakers bij Porsche...
Niet alleen meer prestige èh, is ook gewoon een veel betere auto...
Plaats reactie