'07 Lotus Europa S (british racing green)

Hier kan je uw Lotus of voertuig met Lotus DNA te koop aanbieden.
Commercieel verkopen is niet toegelaten!
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door ben »

Khad op niet veel belangstellenden gerekend, maar tis nog magerder dan ik dacht hèhè

2 mensen stelden voor mits een kleine opleg van mijn kant te switchen voor een exige of porsche

1 iemand was 'serieus' geinteresseerd en veel bla bla en ging es tijd vrijmaken om te komen kijken.....

nog iemand anders stelde 25.000 euro voor; ik stelde 27.500 voor maar twas blijkbaar nog te veel :o
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Herman »

Ben...Ik zou absoluut niet wanhopen....T'is momenteel zulke tijd (crisis) en veel mensen kiezen in zulke tijden voor zekerheden...Dwz aankopen bij een dealer enzvt..vaste overnameprijs..waarborg enzvt enzvt.. In de uk (ik volg dat zéér strikt) is er nu een heuse remonte vd Lotus prijzen ad gang, deels mede door de vele aankopen vanuit het vasteland, en voor de Europa ook vanwege de schaarste ervan.... en deze die er ene willen kopen vinden er met moeite ene langs daar...(onbekend is ook onbemind is een spreuk). t'is zelfs zo dat ik iemand ken alhier in Belgie die een nieuw model van Morgan nieuw gekocht heeft een tijdje terug, en deze nu te koop heeft (zo'n dikke dure aero) in de uk zijn die dingen zeer gegeerd op de tweedehandsmarkt, en hij heeft er "hier" géén enkele intresse op, en beklaagt het zich dat hij de wagen niet RHD gekocht heeft, van een omgekeerde wereld gesproken.... langs den anderen kant is er voor de Europa in "mijn" ogen géén enkel alternatief bij Lotus zelf als vervanger ervoor, tenzij ge terug naar het enigzins harde sportwagen gebeuren stapt, en voor het alledaagse reisgedoe is er maar één alternatief en dat is de Evora, maar dat is dan een heel ander budget alsmede heel ander jaarlijks kostenplaatje... nee, op mijn leeftijd en voor mijn gebruik vind ik het gewoon nog steeds een superwagen... ik heb nog een volledige set gewone S wielen liggen, en denk er sterk over om er op de achterste ervan winterbanden m&s te leggen en er in januari eens mee naar Sestriere te rijden..... We zullen zien...
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door ben »

Hey Herman,
bedankt voor je steun, maar de wagen hoéft niet weg hè.
Maar mijn wraak zal zoet zijn hèhè; als Lotus straks in de punten rijdt, ga ik ook mijn prijs gevoelig verhogen! Hoeveel Europa's zijn er eigenlijk verkocht? 500 wereldwijd? Kheb trouwens de enige BRG in Belgie ;)
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Herman »

voor 2009 (44) heb ik het volgende (onder voorbehoud) opgevist...
.
MY09: 44 - UK 8, Switzerland 2, Malaysia 6, Italy 4, Germany 7, Austria 1, Belgium 3, France 5, Greece 2, unknown 6
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Herman »

dan heb ik nog aansluitend een ander bericht
zie volgende website, en scroll na openen ervan naar beneden...
(ps: zie ook de produktiestart nieuwe elise en esprit)

http://www.hazelnet.org/lotus/rumours.html

Statistics sourced from the CSM database 3rd quarter 09
CSMAuto is a well-known source of information within the industry and their estimations have proven very accurate in the past....(courtesy of Stefan ;) )

Production Forecasts

Engine 2Q10 3Q10 4Q10 1Q11 2Q11 3Q11 4Q11 1Q12
Elise (Monza) 1.8L 16v dohc L4 1.8 MFI 189 284 264 0 0 0 0 0 0
Elise (Monza2) 1.8L 16v dohc L4 1.8 MFI 189 0 0 304 379 379 349 374 434
Europa (Sepang) 2.0L 16v dohc L4 2.0 MFI 200 6 6 7 9 9 8 8 0
Evora (Eagle) 3.5L 24v dohc V6 3.5 MFI 276 172 160 184 230 230 212 227 184
Esprit (Silverstone) 5.4L 24v sohc V8 5.4 MFI 493 0 0 0 0 0 0 93 297




Product (Codename) Platform Codename Segment Start of Life End of Life
Lotus Esprit(ESPRIT) ESPRIT ESPRIT B-Segment Jan-97 Feb-04
Elise(Monza) ELISE Monza A-Segment Sep-00 Sep-10
Lotus Europa(Sepang) ELISE Sepang B-Segment Jun-06 Dec-11
Lotus Evora(Eagle) VVA Eagle B-Segment Jun-09 Nov-16
Lotus Elise(Monza(2)) VVA Monza(2) A-Segment Oct-10 Dec-15
Lotus Esprit(Silverstone) VVA Silverstone B-Segment Oct-11 Sep-21

volgens dit bericht, zou de europa produktie stoppen in december 2011. en de voorzien produktie cyfers zijn

2Q10 3Q10 4Q10 1Q11 2Q11 3Q11 4Q11 1Q12
6 6 7 9 9 8 8 0
2de kwartaal 2010 nog 6 tot 4de 2011 kwartaal nog 8 en dan fini..
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door ben »

Waw Herman, fantastische link. Merci!
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Herman »

re copy: seloc:::

Lotus have made and sold approximately 440 EUROPAS since 2006.
They are still available new to order, but for how much longer I do not know.

The cult of the Europa will GROW and GROW. If Hoffmans are successful and do achieve the Horsepower they are talking about(350 bhp 410 bhp) , it will be the Lotus to own.
(tussen haakjes..Randy heeft hier al op geantwoord dat ze momenteel al aan 417 pk zitten en nog steeds potentieel hebben... wat een machine :D )
Andere copy- bron: Seloc;
Not sure if you've seen this link with production figures

http://www.hazelnet.org/lotus/rumours.html

Seems to be running at about 8'ish a month until Q4 2011

Pro-rata for 2006 to 2009 and it sounds like there may be around 300 to 400

Konkreet nu samengevat: Uit verschillende bronnen kan men uitmaken dat er reeds een dikke 400 zouden verkocht zijn en dat men a rato van een 6 a 8 tal per maand de produktie zou verderzetten tot November 2011... En dat er nu reeds ene rond rijd met 417 pks onder zijn achterste. :D
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door electroshock »

Als ze al 50, 60, 70 of 80 pk meer hebben dan nu standaard lijkt me al veel , maar quasi verdubbelen naar + 400 pk ? Is dat niet een beetje te veel van het goede ?

En waarom productie stopzetten ? Terwijl er nog zo een potentieel is ?

Misschien tijd voor een nieuwe 'Graham Nearn' om de productie over te nemen ... ;) .
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Herman »

Kijk eens wat ze kunnen doen met de Europa op de website van Hofmann (randy)... http://www.hofmanns.co.uk (europa, build log ) en verder....ja die wagen had het ergens moeilijk om door de strenge emmission normen te raken in de usa dus het objectief kon hiermee nooit gehaald worden denk ik... de wagen heeft ook in het begin, samen met een te hoog prijskaartje, gekraakt geweest door de onkunde van vele auto-persjongens die hem vergeleken met andere sportwagens zoals een Caymen enzvt... en kreeg dan de stempel géén echte cruiser tegenover.... of als zijnde een opvolger voor de Elise (wat eigenlijk nooit de intentie geweest was) en dan de kritiek niet hardcore lotus genoeg.... ook de niet mogelijkheid van een open-dak rijden shrikten veel doorwinterde Lotus rijders af tot aankoop.... maar eerlijk ...op mijn leeftijd, en voor het gebruik die wij met de wagen doen, zie ik momenteel nu géén vervanger ervoor in de Lotus stal staan, meschien wel de Evora, maar dan heeft deze dan wel een prijskaartje en een jaarlijkse hogere wederkerende hoger kost, mede door de naar mijns inziens ongelukkige gekozen big-bore motor, die nu meschien echter wel de USA markt zal bekoren...ik zie op Seloc dat deze wagen bestempeld wordt als zijnde een 'trage groeier' die ooit nog eens "de te kopen lotus" zal worden.. :)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: '07 Lotus Europa S

Bericht door Bzguy »

ben schreef:Hey Herman,
bedankt voor je steun, maar de wagen hoéft niet weg hè.
Maar mijn wraak zal zoet zijn hèhè; als Lotus straks in de punten rijdt, ga ik ook mijn prijs gevoelig verhogen! Hoeveel Europa's zijn er eigenlijk verkocht? 500 wereldwijd? Kheb trouwens de enige BRG in Belgie ;)
Lotus heeft nog geen meter gereden en je prijs is blijkbaar al gevoelig verhoogd ;) :

zie http://www.kapaza.be/Autos/Lotus/229323 ... 225PK.html

Is geen verwijt he, de Europa is idd een serieus ondergewaardeerde (letterllijk en figuurlijk) wagen, helaas ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie